kristallen vraag

Discussie in 'Model elektronica' gestart door P@trick, 16 aug 2003.

  1. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Mensen, het is al eerder gezegd, WAT VOOR SOORT MODULATIE JE GEBRUIKT (AM, FM, PM enz) MAAKT NIET UIT VOOR HET KRISTAL.
    Het enige waar je op moet letten is het merk van de zender en zijn kristal en het merk van de ontvanger en zijn kristal moeten hetzelfde zijn. Dus een Futaba zender dan een Futaba kristal. Een Multiplex ontvanger dan een Multiplex kristal. En dit geldt voor alle merken.
    Waar je wel op moet letten is op het type ontvanger. Er zijn "gewone" ontvangers en zogenaamde "DC" (Dual Conversion) ontvangers. De kristallen daarvoor zijn wel verschillend.
    Als je een nieuw kristal nodig hebt neem dan je ontvanger mee naar de winkel dan is de kans dat je een goede mee krijgt het grootst.
    Garanderen kan ik dat niet want ik weet dat lang niet alle verkopers het verschil kennen. Je hebt één troost, een verkeerd kristal zal niets slopen je ontvanger werkt gewoon niet.
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    KB#000039
    Frage:
    Benötige ich für PCM-Empfänger grundsätzlich Doppelsuper-Quarze?

    Antwort:
    Nein, es gibt auch PCM Empfänger in unserem Programm, welche mit einem normalen Empfängerquarz (F104...) betrieben werden müssen (z. B. "R-113iP"). Empfänger, welche einen Doppelsuper-Quarz benötigen, haben in der Bezeichnung ein "D" (R-149 DP). Übrigens gibt es auch FM (PPM) Empfänger, welche mit Doppelsuper-Quarzen betrieben werden müssen (z.B. R-148DF).
     
  3. P@trick

    P@trick Guest

    En hier staat wat ik kan geen duits
     
  4. Mathijs

    Mathijs Guest

  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    daar staat dat er ook single coversuin pcm ontvangers zijn.
    thx voor de info niek :wink:
     

Deel Deze Pagina