Kwaliteit phoenix model

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Bullet3030, 31 aug 2017.

  1. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Beste vliegers

    Ik zou graag willen weten hoe de kwaliteit is van de kits van phoenix model. Ik zou graag een pc 21 bouwen.

    Is dit te vergelijken met ESM?

    Groeten

    Peter
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zou, van de modellen die ik van beide merken gezien en gehad heb, zeggen dat Phoenix een tikje netter gebouwd wordt.

    GJ
     
  3. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Phoenix is vrij goed. Ik vlieg zelf met een sebart pc21, en ik heb me wel laten vertellen dat die Phoenix exemplaren aan de zware kant zijn i.vm. de sebarts.
     
  4. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Phoenix is vrij goed. Ik vlieg zelf met een sebart pc21, en ik heb me wel laten vertellen dat die Phoenix exemplaren aan de zware kant zijn i.vm. de sebarts.
     
  5. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Naar de sebart zatv ik ook te kijken.

    Hoe is het onderstel dan van een sebart? Ik heb gehoord dat die snel breken en erg dun balsa is allemaal?

    Heb je de xl?
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Sebart is nog een tikkie mooier.
    Komt ook omdat Sebastiano Silvestri zelf regelmatig naar Vietnam gaat om de dingen te controleren.
    Het is licht, ik zou zeggen soms te licht gebouwd.
    Als het grasveld niet een mooie vlakke lap is dan breek je vrij snel alles er onderuit.
    Zelfs de trainers zijn zo licht gebouwd.
    Je kan zelf wel met carbon rovings de boel versterken maar dat is natuurlijk niet de manier.

    GJ
     
  7. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Goh
    ik heb er nu in 4 jaar tijd grof geschat 1500 vluchten opzitten met een Sebart (Angel, Wind S 50, Wind S 110, Mythos 50, Mythos 125, Sebach 50, Sukhoi 50, Sukhoi 140, Miss Wind 50, PC-21 50, Katana 50, gelukkig niet allemaal mijn toestellen) en ik heb er nog geen enkele keer een landingsgestel van onder gevlogen, ook op mindere pistes. Dat ligt voor een deel natuurlijk aan mijn landingen, al zitten daar natuurlijk ook minder nette tussen.
    Wel heb ik op mijn Mythos 50 de aluminium poten vervangen na honderden vluchten omdat ze wat sponzig werden.

    De enige keer dat ik serieus schade vloog was een combinatie van meskant, full power en maïs ...En dat is ook volledig gerepareerd geraakt.
    Ze zijn niet gemaakt om te crashen maar om goed te vliegen.

    Anyway,
    ik vlieg met de PC-21 50 en dat is een heerlijk toestel. Wel er een beetje de vlotheid inhouden, want je wil een dynamisch vliegbeeld, zoals de echte.

    Ik weet niet welke poten eronder staan, want ik heb de kist nieuw tweedehands gekocht (gekocht? het was bijna diefstal ;-) ).Met de retracts heb ik nog geen problemen ondervonden, ik denk dat het de V2 versie is.
    Het is idd wel zo (ook al veel gelezen) dat de originele bijgeleverde poten bagger waren. Maar dit probleem is verholpen met de huidge versies (2 en 3 denk ik)

    De bouwwijze is licht. Maar de PC-21 is volbeplankt en dat is toch behoorlijk sterk. Je moet er natuurlijk met enige zachtheid mee omgaan maar dat is toch met vele zaken zo?
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik vraag me dan af hoe je dan opstijgt en landt.
    Zelfs de ontwerper Sebastiano heb ik op meerdere shows landingsgestellen er onderuit zien rijden bij het landen of opstijgen.
    En dat is toch echt een hele gooie piloot die alles netjes zonder stuiteren neerzet.
    De PC-21 zijn constructie ken ik niet, ooit een keer op een show gezien maar toen was ik al niet meer geinteresseerd in dat soort modellen.

    Ik schrik me nu eigenlijk kapot van de prijs.
    En dan zit ik in de inkoopprijslijst te kijken van Sebart.
    Dan is ie nog steeds ruim 130 euro duurder dan een Phoenix PC21 verkoopprijs.
    En dan nog 2 pilootjes erbij kopen a 20 euro..
    Belachelijk voor zo'n klein kistje.

    GJ
     

Deel Deze Pagina