Kyosho gx 46 motor starten

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Beginner, 27 dec 2016.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.209
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... voor enige foliekunst zal je verschillende kleurtjes moeten bestellen.
    Als je met Oracover gaat werken, zijn er ook 2K lakjes met matchende kleuren op het kleursysteem.
    Info daarover tref je wel op de site van Lanitz, producent van Oracover. Spul is mooi, maar wel erg prijzig, zoals ik al eerder schreef.

    De kist met een .80 Os of .82 Saito, met de grote van de prop, al snel 13". Dan zal je een taildragger er van moeten maken, om de prop vrij te houden. Ik denk dat de kist wel een beetje overpowered kan worden, en listig met het grote koppel en prop. Prop wash.
    Als leskist nog niet gewenst, todat je de effecten leert op te vangen.
    Met een .40 of .46 zit je het beste in trainings-vermogen.
    Een Calmato Sport vliegt uitstekend met een Saito .72, zou ook op de bok kunnen van de hoogdekker. Meen dat daar 12" op past, en dat gaat net-aan.
    Ik draai met een 11 x 7... en die prop is reeds grasmaaier. Ook omdat m'n kist een beetje voorover staat, dat remt beter de 3 kilo aan Kyosho-betonbalsa...
     
    Beginner vindt dit leuk.
  2. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Ik zal het momenteel doen met wat ik heb. Examens komen eraan dus ik kan niet veel meer doen:(:mad:
     
  3. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Toen ik eens wat aan het rondzoeken was in een oud "kot" van mijn peter, vond ik dit ticketje. IMG_20170320_203015.jpg nu is mijn vraag of deze winkel nog bestaat. Ticket is uit 2006 dus de kans is klein.
     
  4. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    TAM bestaat niet meer
     
    Beginner vindt dit leuk.
  5. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Ondertussen heb ik ook die Futaba skysport t4yf 35 mhz zender. Is deze zender betrouwbaar of heeft iemand er vertrouwen mee?
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.352
    Locatie:
    Woerden
    Dit is een "wat" ouder model. Futaba maakt(te) prima apparatuur wat al vele, heel vele jaren op de markt is. Dit is een simpele zender zonder computer dus geen geheugens. Je kan wel de draairichting van de servo's omkeren met de schakelaartjes onderaan maar meer opties zijn er niet. Dus ook geen mixers en dergelijke.
    Als beginners zender is hij prima bruikbaar. Voor een simpel (beginners) model zal deze zender dus prima bruikbaar kunnen zijn. Je moet je model wel zo opbouwen dat je rekening houdt met de beperkingen van deze zender. Toen deze zender op de markt kwam was dat geen probleem maar veel modelbouwers zijn nu verwent met de computer gestuurde apparatuur.
    Ook gevorderden kunnen deze zender nog steeds prima gebruiken zolang ze rekening houden met de beperkingen.
    Wil je deze zender gaan gebruiken zorg er dan voor dat er een goede accu in zit. Met een goede en betrouwbare accu staat of valt je hele besturing! Denk ook aan de bijbehorende kristallen. De juiste in de zender en in de ontvanger. Gebruik het liefste kristallen van Futaba dan is de kans dat er iets niet helemaal goed gaat het kleinste. In de zender moet je een Futaba kristal gebruiken. Voor de ontvanger kan je waarschijnlijk wel een ander merk kristal gebruiken maar dat raad ik niet aan. Een Futaba kristal is echt de beste keuze.
     
    Beginner vindt dit leuk.
  7. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Danku voor de goede reactie! Ik heb net even gekeken en het zijn de juiste kristallen. De batterijen dat ik erin heb gedaan zijn 8 1.2 volt NiMH batterijen. Alles werkt perfect! Ik kan ook wel aan een spektrum dx6 komen voor een goede prijs. Misschien zou ik dat toch wel eens overwegen. Of begint dat ook al te verouderen?

    Gr
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    ik zou deze even aanhouden.

    De spectrum dx6 heeft in een aantal series problemen met potmeters zitten.
    Dan gaan opeens de knuppels een eigen leven leiden, zonder dat de knuppels bewegen.

    paar keer gezien ondertussen...
    de nieuwe serie schijnt wel goed te zijn. maar als je al wat hebt (en dat heb je) kun je dat gewoon gebruiken tot je meerdere vliegtuigen gaat vliegen.
    dan wordt een computerzender handig, omdat je alle modellen los van elkaar op kunt slaan en instellen..
     
    Beginner vindt dit leuk.
  9. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Ik laat het dan nog even zoals het is. Ik wil mijn vliegtuig niet verliezen door zo'n stom probleem. Dat verklaart waarschijnlijk waarom ze weggaan voor rond de 50 euro. Hopelijk kan ik in de vakantie de folie herdoen en in de zomer vliegen!
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    wil niet zeggen dat dat ook exact de types met dit probleem zijn hoor.
    Maar de dx6 gaat zowieso voor iets over de 100 euro over de toonbank (dacht ik)
    tweedehands, paar jaar oud, gaat er dan natuurlijk e.e.a. van de prijs af.

    je hebt een zender.. Later verder kijken voor een uitgebreide.
    futaba is en blijft goed (gesproken als futaba man :D)
    spectrum moet je even de goede versies opzoeken.. al zijn de nieuwe versies op het moment goed.
    graupner is eigenlijk ook altijd goed.

    Kan wel helpen als je een merk pakt wat op het veld (club) een beetje bekend is.
    dan kunnen andere mensen je helpen met afstellen etc. Ieder merk heeft toch zijn eigen methode..
     
    Beginner vindt dit leuk.
  11. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    De club hier biedt gratis opleiding aan van instructeurs. Ze gebruiken spektrum denk ik. Ze zijn ook geen beginners. Ik heb al iemand zien vliegen met een vliegtuig(span en naam weet ik niet meer) met een 950 kw motor. Was wel indrukwekkend. En ik zal eens goed uitkijken naar goede zenders. Bedankt voor alle info!
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    gewoon ff vragen waar de meesten mee vliegen.
    Dit is bijna altijd futaba of spectrum.

    en meestal kunnen ze wel iets aanraden.
    dan moet je zelf even kijken of je er ook mee overweg kunt.. jij moet er immers je ding mee doen.
     
    Beginner vindt dit leuk.
  13. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Ik zal binnenkort nog eens naar die club gaan en vragen waar zij mee vliegen. Eerst basic leren vliegen en dan nieuwe modellen en beter spul! Het komt allemaal wel goed.
     
  14. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Welke club heb je voor ogen?
     
  15. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Een oud clublid van de lokale vliegclub (http://www.modelwingsternat.be) had voorgesteld om eens te gaan vliegen in een club in nijvel (denk ik) waar 2takt motoren toegestaan zijn. In de zomer kan ik dan misschien mijn eerste vlucht maken.
     
  16. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Heeft iemand van jullie wat ideeën hoe ik mijn folie zou doen?

    Gr
     
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    bij de romp: alles wat loszit in ieder geval eraf.
    Zorgen dat de ondergrond niet vet is
    nieuwe folie erop.

    Maar zo op afstand is dit lastig te zeggen..
    Misschien moet alle folie eraf, om het hele ding een keer opnieuw te bekleden.
    hoop werk, en vergt ook enige folie oefening.

    Ligt ook aan hoe netjes je hem wilt..
    Misschien kun je hem met een paar lapjes vliegend krijgen.
    maar misschien wil je geen lapjes..

    voordeel van alles helemaal overnieuw folieen is wel dat je helemaal zelf kunt bepalen welke kleuren hij zal worden..
     
    Beginner en MicropropSport vinden dit leuk.
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    De laatste jaren is FrSky aan een onstuitbare opmars bezig. Steeds meer mensen stappen hier op over.
    Vooral nu men ook eigen zenders heeft uitgebracht.
    De Taranis kan, door het vrij programmeerbaar zijn, zowat alles en kost in vergelijking met voornoemde merken niet veel.
    Helaas zijn de 'betere' zenders van FrSky ergonomische rampgebieden ( houden helemaal niet lekker vast, vergelijkbaar met de oude Multiplex en Robbe/Futaba pultmodellen)
    Maar de Taranis heeft dat probleem dus niet > aanrader.
     
    Beginner en MicropropSport vinden dit leuk.
  19. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    De folie begint echt op alle mogelijke plaatsen los te komen. Ik weet niet waar ik zou moeten beginnen.
     
  20. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.738
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Dat zal in ieder geval een flinke kist zijn geweest:eek:
     

Deel Deze Pagina