Kyosho gx 46 motor starten

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Beginner, 27 dec 2016.

  1. Niek

    Niek Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.824
    Locatie:
    Almere
    Beroeps deformatie !

    Informatie: meneer is machinist
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    16.340
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is inderdaad ook iets wat meespeelt, maar laat ik het als volgt proberen uit te leggen:

    Het gaat er bijvoorbeeld niet om, of je kist verticaal kan klimmen of niet, maar dat nemen we even als voorbeeld:
    Of een electrokist verticaal klimt, of niet, hangt uitsluitend af van de set-up. Daarna doet hij het, iedere keer weer.
    Bij een brandstofkist is uiteraard de motorkeuze best van belang, maar slecht afgesteld, doet die motorkeuze er niet toe, dan lukt het nog steeds niet. Alles moet kloppen om die kist verticaal te laten klimmen, en één van die dingen is hoe de motor op het moment van vliegen afgesteld is.

    En daarmee is iedere verticale klim met een brandstofkist eigenlijk een beetje een nieuwe persoonlijke prestatie.

    Met een electrokist is iedere verticale klim gewoon precies hetzelfde als alle andere die je ooit met die kist gedaan hebt, met een brandstofkist heb je (ergens, diep van binnen) de voldoening van "yess.... ik heb die motor prima aan het lopen" of iets van dien aard.

    Het is iets wat je wel of niet ligt uiteraard, maar logica heeft met de keuze voor de aandrijving niks te maken.

    Om heel eerlijk te zijn: ik doe de hobby nu bijna 40 jaar, en hoewel vliegtuigen en heli's en wat dies meer zei allemaal heel leuk en gaaf zijn, ik werd aangetrokken door "waaaaauuuuuuuw!.... kijk dan! ÉCHTE motortjes!!!!"... En dat is nog steeds zo... :D

    Een broodje Kroket uit de muur is net zoiets als die HobbyKing Das Little Stick met die plastic dummy gloeiplugmotor er op...
    Ziet er leuk uit maar smaakt nergens naar.... :D
     
    Beton vindt dit leuk.
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    16.340
    Locatie:
    Oldeberkoop
    In mijn geval: Absoluut!

    And damned proud of it!
     
    Beginner vindt dit leuk.
  4. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    6.320
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ohhhhwwwwww.... En dan te bedenken dat ik mijn hoop had gezet op hybride... diesel elektrisch... of brandstofcel!
    Da's vast vloeken in kerk.

    Gooi je een 'kroket' in het vliegend model... of een banaan... koffieboonjes... en je hebt power ohne ende :)

    Overigens... er is al een brandstofcel in een drone gebouwd.. uiteraard universiteit, Engeland... 2x zo lange vliegduur als lipo... zoiets. Waterstof en niet op aardappelgranulaat...

    Nee het maakt mij niet uit waar het mee aangedreven is... als het maar geen elastiek is. Heb maar 1 behoefte als het maar ruimschoots stil is.
    Methanol, benzine of Lipo...

    Hmmm... de startmotor in mijn oude Lancia is geen Saito met trekstarter, de injectiepomp geen Super Tigre RE maar Magneti Marelli pannecota... ook daarmee kom je Rotterdam al niet meer mee binnen... zucht

    Haha!
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2017
    Beginner vindt dit leuk.
  5. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    168
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Tja, iedereen heeft zijn eigen voorkeur/mening. Ik ben iemand die de motoren leuk vindt, terwijl mensen zoals Dries juist programmeren en een leuk schema zoeken boeit. Dat boeit me dan weer minder maar dingen zoals zelf een model maken (hout bewerken) en met de electronica bezig zijn lijkt ne ook heel tof!
    Zelf vind ik het grappig hoe het van modelbouw ineens naar een broodje kroket gaat:D:D
     
  6. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    6.320
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja, wen er maar aan! Bijzondere wendingen zijn het MBF niets vreemd. Haha!

    Komt gewoon hier op neer:

    Schermafbeelding 2017-04-22 om 00.16.00.png
     
    willemvdm en Beginner vinden dit leuk.
  7. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    168
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Hahaha, geniaal!!:D;)
     
  8. Beton

    Beton Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Huizen
    Perfect omschreven en 1000% mee eens!!

    Jan
     
  9. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    168
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Heb net even de benzinemotor van een haagschaar moeten afstellen! Héél makkelijk!! :yes:

    Eerst de hoofdsproeier gezocht en meteen gevonden. Ik wist door dit topic dat ik de hoofdspoeier moest afstellen of vol gas. Dat heb ik dan ook gedaan. Het probleem was dat het bij 75% gas het maximum van de toeren was, en bij meer gas geven het toerental naar beneden ging, zwaar begon te lopen en soms ook gewoon uitvallen. Daaruit kon ik constateren dat het te rijk stond, en ik had gelijk! Volgas laten draaien, armer gezet. Staat nu perfect afgesteld. Mijn methanolmotor kan ik niet afstellen omdat het een slechte gloeiplug- en drukslang heeft.
     

Deel Deze Pagina