Kyosho Inferno mp75 Alternatief voor naaldlager LD-70 gezocht

Slome2

verslagschrijvers
De naaldlager voor m'n Kyosho Inferno mp75 verbrand snel omdat deze deels van kunststof is. Onderdeel staat bekend als LD-70. Een nieuw nummer voor deze lager is kyo-97004.

Weet iemand een alternatief voor deze naaldlagers, iets dat niet zo snel smelt/slijt?

Voor de duidelijkheid ff een plaatje erbij.
full

aub in forum antwoorden, en niet via pb, dan heeft een ander er later misschien ook nog wat aan.

grtn Slome2

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij kan je er in de plaats 3 lagers van 10x5 in persen.

ik er een compleet andere koppeling in zetten.
die 2 schoens geven meestal problemen met de veer.

als je er een 3 schoens opzet heb je dat probleem niet meer en het probleem met je lager is ook opgelost

je kunt kijken voor een koppelingshuis/ tandwiel waar twee standaard kogellagers in passen. is minder slijt/ temperatuur gevoelig en is redelijk standaard te koop

Volgens mij kan je er in de plaats 3 lagers van 10x5 in persen.

Volgens mij passen drie lagers van 8 x 5 mm, de interne diameter van dat soort koppelings klokken is 8mm. De as van de motor is 5mm.
lagers van 8 x 5mm zijn 3mm dik, dus drie stuks maakt 9mm...

Nonsense, Marc, dit probleem komt vaker voor en is eigenlijk uitsluitend te wijten aan het (slechte) ontwerp van zo'n naaldlager.
Ik had vroeger een mt2 (die nog minder vermogen had n.b.) met heel wat verschillende koppelingen (2 schoens, 3 schoens, met veer, zonder veer, etc.) en toch versleet telkens opnieuw dat lagertje.

De beste oplossing is om dat lagertje te vervangen door 2 (of 3) échte lagertjes. Waarschijnlijk moet je dan ook wel een nieuwe koppelingklok kopen die een uitsparing heeft voor deze lagers.
Zoiets ongeveer:

HPIA993-2.jpg

Zoals je kunt zien zit er daar een soort van inkeping die ervoor zorgt dat er grotere lagers te plaatsen zijn. De koppelingsklok die je nu hebt, zal dit waarschijnlijk nog niet hebben. :)

Hoi Matthijs,

Thanx voor duidelijk antwoord, ik had me al lam gezocht naar de juiste alternatieven. Ik neem dan ook aan dat je ervaringsdeskundige bent.

Ik wil er dit tandwiel op zetten, 46 tands staal zou je dan als 'ervaringsdeskundige' de 13 tandige klok op zetten, of eentje met meer tanden. Wordt hoofdzakelijk op gras gereden. Zowel echt- als kunstgras. Motorblok wat er op zit is het standaard gx-21 blok.

Grtn Slome2

naast RC ook online racen
RC: Rustler vxl, Bandit vxl5, Kyosho Infernomp75
Online: TrackMania nations forever en united;
Dedicated server with Xaseco: rf-rff shared server @ Drenthe/Netherlands

Het tandwiel wat je erop wilt zetten is hetzelfde alleen een gehard stalen. Tandwiel verhouding is wel goed zo, alleen als je iets meer top snelheid wilt kan je 1 groter gaanrijden. Dit gaat je alleen geen 10km verschil geven

yep, 46 tands op het middendiff en 13 tands als koppeling, ideale verhouding voor onze banen, neem ook een zakje shims om de koppelingsklok en lagers goed uit te shimmen.

Spulletjes besteld, nu dus ff wachten. laat wel horen hoe t afloopt.

tralalalalala

Grtn Slome2

naast RC ook online racen
RC: Rustler vxl, Bandit vxl5, Kyosho Infernomp75
Online: TrackMania nations forever en united;
Dedicated server with Xaseco: rf-rff shared server @ Drenthe/Netherlands

Zo,

Tandwiel is er, staal 46t. De klok is er niet, nu even tijdelijke oplossing gemaakt 3 lagertjes en een boel shims (4 lagers was net te groot) en oude klok gemonteerd en komend weekend maar is uittesten. Ook maar ff alle diffs voorzien van nieuwe olie
voordiff 5000, midendiff 10000 en achterdiff 3000, Kweet nie of da goed is, ben ook maar een newbie die wat probeerd. ;-) en in alle shocks nieuwe olie gedaan, 35. en verder alles gereinigd en bewegende delen opnieuw gevet molykote 44 medium (siliconen hittebestendig vet). We zullen zien.

Back