kyosho inferno

Voor een doos onderdelen kon ik deze kyosho inferno ruilen.
Compleet en redelijk in orde.

Het is de opvolger van de Burns die ik toevallig ook heb. Moet van rond begin jaren '90 zijn denk ik.
Deze lijkt mij wel wel "downgraded" want er zitten een aantal Burns onderdelen op, de ophanging van de middendiff en zo.

De remschijven en platen moeten wel een optie geweest zijn.
De radioplaat in alu origineel is er niet meer en vervangen door een glasvezelplaatje.
De auto lijkt onder handen te zijn genomen voor wedstrijden.

De kap die erbij zat, is niet degene die erbij hoort, deze past er zelfs niet op. Ook lelijk ding als je het mij vraagt.

Alles ziet er duidelijk wat steviger uit dan op de burns, al lijken ze ook nog erg op elkaar. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Mogelijk een kyosho infurns samenstellen. Mijn burns heb ik ook her opgebouwd met de bedoeling te rijden.

Tips, bedenkingen, ideeën, herinneringen,... Laat maar stromen.

Laatst bewerkt:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet wat er scheelt met die foto's. Imageshack is veranderd van interface, blijkbaar klopt daar ergens iets niet. Enkel de thumbs worden getoond.
Ik heb de foto's nu niet bij de hand, maar ik zal ze wel eens wijzigen.Met te googlen merk ik dat er veel inferno's zijn. Dit zou type 1, first edition of hoe het ook noemt, zijn.

de link klopt nu niet helemaal meer en zo, maar de foto's staan er inderdaad groter op nu.
Enfin, voor een volgende keer zoek ik eerst nog eens hoe het netjes moet.

ik heb de foto's even bekeken maar van een inferno kan ik heel weinig herkennen.
in de spoiler zitten iets van pinnen die de inferno volgens mij nooit gehad heeft en de remmen staan een kwart slag gedraaid.

aan deze wagen is zeer veel geknutseld dus.
maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat een minpunt is natuurlijk

leuke link trouwens.

geinig om dat oud kyosho spul te zien.
brengt wel wat herinderingen boven

Laatst bewerkt:
Je hebt blijkbaar inferno en inferno.
De recentere versies zijn helemaal anders dan deze first edition zoals de verkoper hem noemde.

er zit natuurlijk verschil in maar de bediening van de remmen is echt geen 45 graden gedraaid.
die is al vanaf de burns hetzelfde.

Ik heb de handleiding in boekvorm, maar bedankt. Ik ga wel eens kijken of daar DX bij staat, want dat kwam me niet bekend voor.
De rem in die handleiding staat trouwens gewoon rechtop. Ik denk toch dat het bij de burns voor het laatst gedraaid stond?
De rem op de mijne is trouwens een alu blokje, waarschijnlijk eigen makelij of zou het een upgrade geweest zijn? Het steunblokje aan de andere kant is wel gewoon plastic en duidelijk van een burns, nietvan de inferno.

een inferno dx kun je ook aan de dempers herkennen.
(mits origineel natuurlijk)
die hebben namelijk een ring er op om de veer spanning te veranderen

Even gekeken op de handleiding die ik erbij gekregen heb: daar staat geen DX op. Gewoon inferno. Dus nog wat anders?

De dempers zijn met een schroefring bij mij dacht ik. Maar er is veel aan gewijzigd, mogelijk niet origineel dus.

Die foto's van op ebay lijken het wel te zijn, buiten de upgrades met carbon. Al kan ik niet goed zien of er aan beide kanten van de diff remschijven zitten, bij mij enkel aan de voorkant, zoals bij de Burns. De steunen van het middendiff zijn op de foto's in alu en inderdaad ook gekanteld. Bij mij zijn beiden anders, hoewel ook gekanteld.

Ik kan mij vergissen, maar ik heb de indruk dat een Burns couranter is dan deze (opvolger) inferno?

een inferno is recenter dan de burns serie.

de burns is voor zover ik weet de eerste in de serie maar er zijn ook auto's geweest die er veel op lijken maar die ken ik niet.
ooit een gehad maar dat is te lang geleden
ook een landmax heeft trouwens veel dezelfde onderdelen en kyosho heeft ook een monstertruck gehad op dit chassis (usa 1 dacht ik)

burns
turbo burns
inferno mp 5
turbo inferno is er ook nog ooit geweest
inferno mp 6
inferno mp 7,5
en dan nu de mp 9
van een mp 8 weet ik niet of die ooit bestaan heeft.
wel zijn er nog diverse speciale uitvoeringen.
bv de mp 777 en nog enkele kanai uitvoeringen.

de dubbele remset op de foto's van de e-bay auto zat op een kanai uitvoering maar die zat zowel voor als achter

Ik weet dat de burns de voorloper was. De USA is daar inderdaad op gebaseerd.
Op mijn handleiding staat geen index bij inferno.
Kit nr wel, zal ik nog eens noteren dan.
Ik lig er niet wakker van hoor, maar wel eens leuk zo'n zoektocht.

kijk anders maar eens op e-bay met als zoekterm kyosho burns.
staan er diverse op maar 3 hele leuke.
2 nieuwe burns(en) en een usa 1

Back