Kyosho Mad Force VE topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door DutchRC, 18 okt 2011.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa ;)

    ik kwam alhier nog geen algmeen (en recent) topic tegen over de Kyosho Mad Force VE.. DUS die maak ik dan lekker aan :p

    Dit ding gaat et dus over:
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    Specs:
    Schaal: 1/8
    LBH: 469mm x 307mm x 189mm
    Gewicht: 3,75 Kg
    Motor: Team Orion Vortex Experience 8 | 2000Kv brushless sensorloos | 10T 77mm
    ESC: Team Orion Vortex Experience 8 | 120A (max 160A)


    Ik kwam door 2 redenen bij dit apparaat terecht:
    - een kennis van me heeft een Exceed RC Mad Beast gekocht.. Die zijn hier niet goed leverbaar, dus ik zocht iets vergelijkbaars.
    - Goede ervaring met m'n Kyosho Inferno VE..

    Ik ben dus wel benieuwd naar ervaringen met de Mad Force VE.. En wellicht interessante links voor hop-ups & alternatieve boddies :)
    Als der wat interesse is, zet ik links / ervaringen in het start-topic..

    Wat foto's van mijn Mad Force:
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik heb metteen zelf ook een vraag :p
    In de meeste (web-)shops kom ik ik deze wagen met een 27Mhz set tegen.. Nu snap ik niet helemaal hoe ze dat Nu nog kunnen doen (?) .. Soms kom ik em dan weer tegen met 2.4Ghz set tegen.. Is dat laatste misschien een nieuwere serie??
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Hmm.. hebben dus nu gewoon de oude Twin Force nog uitgebracht, maar dan met een brushless setje. Niet dat er wat mis mee is uiteraard. :) Leuk dat mensen met die auto nu ook weer nieuwe spareparts kunnen kopen. :D

    Twin Force RTR Kyosho
     
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    True ;) Al die mensen gewoon weer helemaal HIP ;)
    Echt leuk wordt et natuurlijk om in zo'n twinforce 2 brushless motoren te zetten hè? (A)
     
  5. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Ze zijn niet helemaal hetzelfde,

    Een Twinforce heeft een kortere wielbasis, heeft een duidelijk andere opstelling van de dempers (vooral achter) en heeft een vrijloop op de voorwielen. Verder zijn er veel subtiele verbeteringen zoals een klein ribbeltje langs de ophangingsarmen en betere tandwielen in de assen.

    Wel heel gaaf dat Kyosho ze weer is gaan maken want dan heb ik weer onderdelen voor mijn 3 twin forces. Eentje is al omgebouwd met het chassis van de MF VE en dat scheelt qua wegligging heel veel.
     
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    O, dat de nodige verbeteringen zijn doorgevoerd moge duiderlijk zijn ja. :) Ik zie het ook meer als HPI met de Savage bijvoorbeeld. (en nee, heb er niets op tegen. hoe langer een model gemaakt word, hoe goedkoper de spareparts normaal gesproken worden. :D

    Iig is dit een van de weinige 'echte' monstertrucks. :)
     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Op wat voor'n manier zijn andere on-echt (naar uw mening :)) ?
     
  8. Observer

    Observer Guest

    Onafhankelijke wielophanging denk ik.
    De Kyosho heeft solid axles.
     
  9. bzb

    bzb Guest

    starre assen, de rest zijn gepimte buggy's
     
  10. DutchRC

    DutchRC Guest

    Allright! Yep.. bij crawlers vraag ik me altijd al af waarom die allemaal solid axles hebben.. Anyone??

    Ik GOK dat de Mad Force door die assen op hogere snelheden wat springeriger zal zijn (dan een monster truck met onafhankelijke wielophanging)?
     
  11. bzb

    bzb Guest

    als er een wiel over een steen rijd word de hele as ook omhoog gebracht, meer bodemvrijheid
     
  12. DutchRC

    DutchRC Guest

    Nou ja.. Daar ben ik het dan eigelijk helemaal niet mee eens.. Als ik zie hoe vaak bij crawlers de as ergens (steen) ergens achter blijft hangen..
    Met onafhankelijke wielophanging Kun je meer bodemvrijheid maken..
    Hoger dan je wiel-as iig..
     
  13. bzb

    bzb Guest

    bij onafhankelijk veert alleen het wiel in en blijft het chassis laag, blijft veel eerder hangen.
     
  14. DutchRC

    DutchRC Guest

    En als et chassis Niet laag zit (dus hoger dan de wiel-as)?

    Uiteraard snap ik, dat in dit geval (wat jij bedoeld):
    [​IMG]
    de as omhoog gaat, en er bodemvrijheid Ontstaat..

    Als er een obstakel tussen je wielen door gaat, hangt die as dan weer Wel akelig laag...
     
  15. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Als de as niet star (de diff niet gespert) zou zijn gaat alle vermogen naar het wiel met de minste weerstand (en dat is het wiel met de minste tractie), met een starre as gaat alle power gelijkmatig naar beide wielen en kan hij zijn vermogen beter kwijt op de grond.
     
  16. bzb

    bzb Guest

    nee dat is iets anders, dan lock je de diffs, het gaat nu puur om een starre as vergeleken met een onafhankelijk geveerde. ook al lock je beide een starre as is altijd beter voor crawlen maar ik krijg het niet overgebracht helaas. maakt me ook niet uit, iedereen doet maar lekker wat tie wil.
     
  17. DutchRC

    DutchRC Guest

    Et was niet m'n bedoeling je uitleg 'onderuit' te halen bzb :) Geen persoonlijke aanval.. Ik bedoelde et meer als gezonde discussie.. (vooral omdat ik me dat starre-as verhaal voor crawlers al een tijdje afvroeg)..
    Et zelfde geldt trouwens over et waarom van brushed motoren op crawlers..
     
  18. DutchRC

    DutchRC Guest

    Nou.. maar niemand alhier heeft zo'n apparaat dus? :|
    De mijne is inmiddels in 'custums' aangekomen :)
     
  19. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    De mijne rijdt prima, weinig over te melden.

    De mijne heeft een Novak Ballistic 550 4.5 (5000 KV) motor erin en op 7,4 volt ipv de Orion en 14,8 volt.

    Door de langere wielbasis en de montage van de accu's voorop, is de auto minder geneigd om wheelies te trekken dan origineel en dat helpt bij bij besturen.

    Hoop voor je dat de auto snel uit customs komt en je niet teveel moet betalen aan de heren van de douane.
     
  20. DutchRC

    DutchRC Guest

    Aha.. enkele mods dus :)
    Langere wielbasis door? Een langer frame?

    En yeps.. Dat hoop ik uiteraard ook..
     

Deel Deze Pagina