Kyosho Mad Force VE topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door DutchRC, 18 okt 2011.

  1. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Mijn Twin Force/Mad Force Kruiser

    Een Twin Force aangepast/gebouwd om mee te bashen:
    * Nieuw Mad Force Kruiser ve chassis
    * Lange aandrijfas achter, universal aandrijfas voor
    * Verbeterd stuursysteem
    * Aandrijving door Novak Ballistic 550 4.5T met een Castle MMPro en 2S LiPo tussen de chassisplaten ipv aan de zijkanten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hm wij wonen, om te beginnen, al aardig ver bij elkaar vandaan :( .. maar een meet lijkt me Wel leuk een keer :)

    Heb jij (bulliehead) de motor-base-plate zelf aangepast, om de stuurservo daar te monteren??
    En de accu's heb je gewoon Op de dwarsbalken liggen??
     
  3. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    @Dutch,

    Zwolle is inderdaad best erg ver, helaas.

    Ja, de aanpassingen heb ik zelf gedaan, de stuurservo zat in de weg om de accu's tussen de chassisplaten te krijgen dus moest hij verhuizen. De twee hardcase 1S 1:12 accu's liggen inderdaad naast elkaar op de dwarsbalken.
     
  4. yella2002

    yella2002

    Lid geworden:
    9 okt 2011
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Utrecht

    Bedankt voor je reactie. Ik ben nog een beetje een noob op het gebied van modelbouw, maar vermaak me er prima mee en leer ondertussen een hoop over modelbouw, electronica ed.
    Ik woon zelf in utrecht. Best een goed idee om een meeting te houden voor tf en mfk ve eigenaren
     
  5. yella2002

    yella2002

    Lid geworden:
    9 okt 2011
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Utrecht
    @Bulliehead: Mooi stuursysteem. Dit werkt een stuk beter neem ik aan?
    Ik heb de mad force kruiser nu een goede 2 weken. Gekocht voor 450 euro bij rctwente.

    Ik moet helaas weer een 3 weken wachten op mijn salaris maar dan wil ik ook mijn stuursysteem verbeteren. Heb je de onderdelen daarvoor uit het buitenland laten komen?

    Ook wil ik kijken of ik het stuursysteem ook kan doorlinken naar de achterkant.
    Lijkt me wel wat =]
     
  6. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik ben ook wel benieuwd naar de herkomst van die stuur-links :)
    Ondertuissen heb ik andere wielen & banden besteld voor de mijne.. Een deel van de grote draaicirkel (met wat 'gas' er op) zit em misschien in de zijwaartse grip van de banden..

    Dit setje (Met inserts) heb ik besteld:
    Pro-Line Trencher X Tires 1184 Mounted on Desperado Wheels for Monster Truck
    En 17mm meenemers van HPI (want standaard heeft de MF 14mm & 19mm)
     
  7. yella2002

    yella2002

    Lid geworden:
    9 okt 2011
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Utrecht
    Mooie bandjes!!
    Maar kan je zomaar andere wielmeenemers op de madforce zetten?
     
  8. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ehm... zomaar.. Ze zitten er redelijk universeel aan wel. Pinnetje door de meeneem-moer.. De HPI's die ik kocht passen in ieder geval...
    Waar ik me nog Wel een beetje zorgen over maak, is de offset.. Maar even afwachten.. Ik post wel wat pictures als ik ze heb :)
     
  9. yella2002

    yella2002

    Lid geworden:
    9 okt 2011
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Utrecht
    Nou graag. Ben erg benieuwd.
    Ben erg blij met dit topic aangezien ik NOG niet bijzonder handig ben met modelbouw.
    Erg tof al die pictures en uitleg hier =]
     
  10. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Met dat offset zit het wel goed, ik heb zelf ook nog een setje RPM stablemaxx velgen met Lozi Zombiemaxx banden.

    De onderdelen van het stuursysteem komen van een aantal bronnen. De alu hevels komen van liquid rc en zijn gemaakt door Kyosho, gewoon het setje wat Matthijs aangaf alleen znder de kogellagers (???). De lange stuuras vanaf de servo naar de hevel is zelfbouw, de korte stuuras komt uit mijn onderdelenbak.
     
  11. DutchRC

    DutchRC Guest

    Begrijp ik nou goed dat jij/jullie plastick stuurhevels hadden origineel? Dat kwam ik op ultimaterc ook tegen.. Bij mijn wagen zijn die standaard al van metaal...
     
  12. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Dutch,

    De hevels die op de ophangingsarmen zitten (die T en - vormige) zijn bij mij van kunststof, de stuurblokken waar de assen inzitten zijn van metaal.

    Gr

    Jasper

    PS Zijn de nieuwe banden er al?
     
  13. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hmm ook in NL dus 2 versies.. Dan had jij de 27Mhz versie denk ik??
    Ik heb de 2.4Ghz versie genomen, en dan zijn die T-vormige hevels van metaal...

    Nope.. Ik moest een brief terugsturen aan de douane.. Die zullen ze gisteren hebben ontvangen.. Pftt.. gedoe, maar goed.. Geduld is een schone zaak ;)
     
  14. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Dutch,

    De mijne is een omgebouwde Twin Force. Ik heb hem al jaren.

    Balen van de banden, nog effe geduld helaas.

    Gr

    Jasper
     
  15. DutchRC

    DutchRC Guest

    ah ja.. ik heb ook een kap besteld, en was (ben) der nog niet helemaal uit hoe ik die wil spuiten.. Dus even wat tijd is prima :) En ik moet m'n verstevigingen van de standaard kap nog es testen ook:

    [​IMG]
     
  16. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Dutch,

    Waar heb je de voorkant mee verstevigd? De achterkant lijkt een extra plaat te hebben gekregen maar voor zie ik alleen wat kit/lijm/??

    Welke body heb je ervoor klaar liggen?

    Gr

    Jasper
     
  17. DutchRC

    DutchRC Guest

    Klopt.. De achterkant is met een stuk plastick verstevigd.. De voorkant is alleen met wat banen hot-glue gedaan.. Ik weet nog niet hoe dat houdt op de verf, maar verder wordt die hot-glue een beetje plastick achtig.. Redelijk stevig dus, maar toch buigzaam...

    De kap van de MF is best stevig, maar wat 2 meter hoge sprongen, met niet elke keer een ideale landing waren toch wat te veel ;)

    En de kap moet Ook nog komen (zelfde zending) maar deze gaat et worden:
    http://prolineracing.com/bodies/slipstream-e-revo/
     
  18. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Dat is een gladde kap, zal wel mooi staan.

    Heb je alles bij Proline zelf besteld?
     
  19. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik ben benieuwd.. Ik denk nu dat hij chrome (echt chrome, niet metalic) met wat zwarte accenten wordt, maar et is m'n 2e paint-job na 15 jaar :$

    En ja.. alles bij proline zelf besteld.. Ik wist toen nog niet dat Quartel ook Proline dealer is.. Al zal Quartel er ongetwijfeld duurder mee zijn geweest..
     
  20. heeelmooi

    heeelmooi

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    12
    Locatie:
    The Netherlands (The Hague)
    Die van mij heeft toch ook plastic in de stuurinrichting zitten zie ik nu. Ik heb ook de 27mhz versie. Iemand een idee waar ik de Kyosho upgrade set zou kunnen bestellen?
     

Deel Deze Pagina