Kyosho Mini-Z DRIFT!!!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door krsk77, 17 nov 2012.

  1. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Hallo,

    Ik denk om een mini-z te kopen voor driften.
    Maar ik kon geen algemeen topic vinden, dus ik heb een gemaakt.

    Vragen :

    1. Wat is de verschil tussen MA-015 en MA-010 chassis?
    2. Welke is de beste voor driften?
    3. Welke komen met drift banden in doos?
    4. Komen alle MA series RTR? En komen ze allemaal met een 2.4ghz?
    5. Welke zou je kiezen als je er een ging kopen?

    Alvast bedankt voor antwoorden!

    Groet,
    krsk77
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    voor driften kun je wel makkelijk met een MA-010 gebruiken. voor rijden op een circuit zou ik een MA-015 gebruiken. deze heeft andere wielophanging achter, waardoor die een betere wegligging heeft. (in zoverre, dat je harder een bocht om kunt zonder om te vallen, 't ding heeft een mega hoog zwaartepunt. )
    maar zoals gezegt, voor driften zal dit veel minder/niet van toepassing zijn, dus zou ik voor een MA-010 gaan, gezien deze ook een stuk goedkoper is.
     
  3. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
  4. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    hmm.. nog eens even goed kijken nu. volgens mij zit het nog weer anders als ik in gedachten had... Ik zie namelijk een MA-010 DWS staan, dat is die variant die ik bedoelde met de double wishbone wielophanging.
    Zals eens even aan het lezen gaan, kom d'r nog op terug. :D
     
  5. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
  6. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ik denk niet dat je een Mini-Z op een RPC baan in een drift kunt krijgen... geeft wel erg veel grip.
     
  7. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ligt aan de bandjes. :) Je kunt erg harde banden kopen voor de Mini-Z, lijkt haast plastic. daarmee is driften op een RCP baan ook makkelijk mogelijk. (die wielen zijn erg vergelijkbaar in materiaal met de driftbandjes voor een 1/10 auto.
     
  9. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
  10. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    als je voor de Mach een Mini z drift auto wilt kopen is het handiger om eens op de woensdag avond of vrijdag avond mij op te zoeken dan kan ik wel wat meer vertellen over een 4wd heb er meestal wel 1 bij me
     
  11. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Borderonlineshop ik heb je een pb gestuurd.
     
  12. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Dussss... KYOSHO Mini-Z MA-010D is beste voor driften en hij komt helemaal RTR, toch??
     
  13. Sandor1968

    Sandor1968

    Lid geworden:
    11 nov 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Almelo
    Heb een Mini-Z achtige set gekregen van vrouw!

    Hallo allemaal.

    Ik had een Mini-Z AWD set gevraagd voor mijn 44ste verjaardag. (The man who has it all) en mijn vrouw kwam met deze set aan:
    Firelap IW04M BMW M3 4WD Drift Car(TG-04C transmitter)

    Dit is een cheap alternatief voor een 2x zo dure (goedkope) Kyosho AWD set! (Ja ... mijn vrouw is een slimme!:() Maar goed ... Uitgepakt en van stroom voorzien en wat blijkt ... Dit ding is écht kicken! :D


    De zender is fenominaal. Zéér goed in te stellen en met colour TFT schermpje en met 'live' stream data !!! Nooit eerder gezien!


    Waarom ik reageer op deze link: De set komt met 2 bandensets. Race én drift! Firelap - Iwaver heeft onder eigen merk zelf ook een foambaan en hierop kun je met deze drift bandjes PRIMA driften!


    Zodra ik in de gelegenheid ben, zal ik dit eens uitproberen in Enschede (Als ik met dit autootje op hun baan rijden mag natuurlijk!) Ik doe niets zonder toestemming (Hum, hum ... ;-))


    Greez from Almeloooooooooooooh
     
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    He Sandor, cheapskate. :p Moeten we samen maar eens naar Erik gaan. :)
    Ik denk dat je daar tzt wel eens een MR-03 zult (moeten?) kopen, als je de smaak eenmaal te pakken hebt en vaker daar wilt rijden. (plus dat je dan toch met een gelijkwaardige auto mee wilt rijden met de rest gok ik.
    maar verder zal Erik daar echt geen problemen mee hebben. :D

    Gr,
    Tim
     
  15. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Kent iemand een goede winkel (het liefst in nederland) waar ze mini-z verkopen???
     
  16. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    :confused: Volgens mij is jou in reactie 10 al een voorstel gedaan.

    the Border zit bij jou in de buurt en heeft voorraad.

    Verder: de Heilige Koe in Deventer, RC Racing Twente en Pijp-Lines in Enschede, RC Addict in Zaltbommel, TopRC Uden, RC Modellensport in Nieuwegein, 2 Brothers in Bussum. Ben ik er vast nog een paar vergeten, maar dit zijn in elk geval winkeliers die ook bij de Mini-Z wintercup betrokken zijn.
     
  17. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012
  18. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    Dat is zonder zender ga nou naar een winkel toe die kan helpen met je keuze.
    The border is dichts bij je hij heeft je ook al aanbieding gedaan zo te lezen.

    als je er geen verstand van hebt ga naar iemand die dat wel heeft anders koop je misschien spullen die je niet wil.

    Gr.koe
     
  19. Sandor1968

    Sandor1968

    Lid geworden:
    11 nov 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Almelo
    Op RCP baan is het prima driften!

    Om op een duitse site items te kopen is het makelijk om duits te kunnen lezen! Het staat allemaal in de omschrijving hoor!

    Heb het inmiddels gedaan ... driften op de baan van RC Racing Twente. Ging best goed. Had alleen wel last van racers zonder drift aspiratie. Véél bekijks, dat wel! En leuk om te doen. Gaan we zeker meer zien. Rij je ook minder schade omdat het minder hard gaat! :banana:

    Mijn FireLap mr04 zal niet onder doen voor Kyosho en kost nieuw (met de juiste leverancier) slechts €150,- voor de complete set RTR met rij & drift bandenset, compleet gelagerd en met metall dogbones én verleng set voor tussen 90mm & 102mm bodies !!! (Zonder 6xAA & 4xAAA'tjes en lader) :eek:

    Maar goed, da's niet voor iedereen :rolleyes:
     
  20. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Te koop bij RC Racing Twente: compleet MR-02EX chassis met zender voor € 159,00

    Ik vind het redelijk brutaal om mensen over te halen elders te kopen en dan op een baan in een winkel te rijden!

    Edit: Sorry een te snelle reactie. Zag net dat je toestemming hebt gevraagd ;-)
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2013

Deel Deze Pagina