Lader gezocht (opvolging Ultimate powerpeak met Lipo upgrade.)

Ik ben op zoek naar een nieuwe lader als opvolging van mijn Ultimate powerpeak met Lipo upgrade.

De minimale eisen:

* 12V aansluiting en 220V netspanning (ingebouwd)
* het "normale" Ni** spectrum
* minimaal 6 Li** (incl. LiFe) laden
* Ingebouwde balancers. (met een laadproces wat daarop inspeelt, door bijvoorbeeld eerst de accu te balancen voordat de volle laadstroom door de accu gejaagd wordt)
* Twee laaduitgangen (is niet zo'n keiharde eis, maar belangrijker dan meer dan 6 Li** te kunnen laden)

Leuke extra features:
* meer dan 6 Li**
* Aansluiting naar computer en dan data over de accu's uit kunnen lezen.

Ik heb nu een oogje op de Ultramat 16 (omdat de ultramat duo 50 gelijk zo'n klap duurder is)

-> Zijn er mensen die nog wat anders kunnen adviseren?
-> Hoe waardevol blijkt het in de praktijk dat je leuk data uit kunt lezen op de computer?

Misschien krijg je hier niet zoveel reactie, je zit namelijk in het verkeerde subforum (accu & laadtechniek).

Ik heb hem pas aangeschaft, de Ultramat 16. Bevalt me prima. Uitlezen op de comptuer is leuk, maar ik weet over een tijdje pas of het nuttig is. Ik heb in ieder geval van al mijn accu's een grafiek. Straks kan ik misschien zo zien of de prestaties achteruit gegaan zijn... Maar of dat nut heeft, ik weet het nog niet.

Bij Shamrock trouwens in de aanbieding voor € 109,-

Misschien krijg je hier niet zoveel reactie, je zit namelijk in het verkeerde subforum (accu & laadtechniek).

heb ik weer... Misschien wil de moderator hem wel verschuiven!

Ik heb hem pas aangeschaft, de Ultramat 16. Bevalt me prima. Uitlezen op de comptuer is leuk, maar ik weet over een tijdje pas of het nuttig is. Ik heb in ieder geval van al mijn accu's een grafiek. Straks kan ik misschien zo zien of de prestaties achteruit gegaan zijn... Maar of dat nut heeft, ik weet het nog niet.

Bij Shamrock trouwens in de aanbieding voor € 109,-

Goeie tip, die aanbieding.

Ik heb hem pas aangeschaft, de Ultramat 16. Bevalt me prima.

Hier toch nog even een vraagje:

Gaat de ultramat direct blazen zodra je hem aanzet? Ik vindt van de ventilator van de Ultimate nogal irritant dat deze continu draait.... (de zeikert)
Bij een nieuwe lader zou het me zeer welkom zijn dat de ventilator alleen draait als het nodig is.

Back