Lama V3 schiet naar achter bij opstijgen

• Topicstarter Topicstarter peterhattem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

peterhattem

Guest
Hallo,

Ik heb een esky lama v3 gekocht, maar ik krijg em niet de lucht in. Als hij los komt van de grond, schiet hij naar achter. Eerst schuift hij een beetje naar achter en als ik dan meer gas geef ben ik hem kwijt. Ik heb het linker pookje op de controller afgesteld met het schuifje, omdat hij eerst ging ronddraaien op de grond, dat is nu over. Het naar achter schieten kan ik niet goed krijgen met de andere schuifjes. Ik heb absoluut geen ervaring met rc helikopters, dus misschien doe ik wel iets verkeerd. Kan iemand mij helpen? Misschien woont er iemand in de omgeving van Zwolle/Hattem.
Peter.

zwaartepunt een beetje naar voor met battery te verschuiven kan wonderen doen ;-)

Kan niet met een lama, je moet even naar de swashplate kijken
ek1_0319.jpg

Waar die dingen aan zitten die bewegen als je je stick beweegt, ook wel servo's genoemd,
Je moet dan dat zwarte dingetje dat aan de linkerkant van je heli zit als je vanaf de staart kijkt van de swashplate afhalen, dat aan de servo zit, en die met je dan 360 graden vaster draaien, en dat elke keer repeteren totdat hij recht hangt

Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk kan je wel het zwaartepunt van een lama aanpassen.
Dit moet eerst goed zijn voor je aan trimmen begint.

Natuurlijk kan je wel het zwaartepunt van een lama aanpassen.
Dit moet eerst goed zijn voor je aan trimmen begint.

tuurlijk niet :-s je hangt je accu is een bakje dat je niet kan verschuiven

Eerst t zwp goed, accu kan schuiven in t bakje,
daara evt de hevels stellen, swasplate moet horizontaal zijn.

(Indien ie dan nog steeds naar achter wil, maat 43 gebruiken om m naar voren te schoppen)

ps: in zwolle zitten diverse heli wild vliegers die je kunnen helpen,
bijv ene Roel. Zoek eens op internet.

Laatst bewerkt:
Of terug gaan naar de winkel, indien mogelijk.