Lama V3 schiet naar achter bij opstijgen

• Topicstarter Topicstarter peterhattem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

peterhattem

Guest
Hallo,

Ik heb een esky lama v3 gekocht, maar ik krijg em niet de lucht in. Als hij los komt van de grond, schiet hij naar achter. Eerst schuift hij een beetje naar achter en als ik dan meer gas geef ben ik hem kwijt. Ik heb het linker pookje op de controller afgesteld met het schuifje, omdat hij eerst ging ronddraaien op de grond, dat is nu over. Het naar achter schieten kan ik niet goed krijgen met de andere schuifjes. Ik heb absoluut geen ervaring met rc helikopters, dus misschien doe ik wel iets verkeerd. Kan iemand mij helpen? Misschien woont er iemand in de omgeving van Zwolle/Hattem.
Peter.

zwaartepunt een beetje naar voor met battery te verschuiven kan wonderen doen ;-)

Kan niet met een lama, je moet even naar de swashplate kijken
ek1_0319.jpg

Waar die dingen aan zitten die bewegen als je je stick beweegt, ook wel servo's genoemd,
Je moet dan dat zwarte dingetje dat aan de linkerkant van je heli zit als je vanaf de staart kijkt van de swashplate afhalen, dat aan de servo zit, en die met je dan 360 graden vaster draaien, en dat elke keer repeteren totdat hij recht hangt

Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk kan je wel het zwaartepunt van een lama aanpassen.
Dit moet eerst goed zijn voor je aan trimmen begint.

Natuurlijk kan je wel het zwaartepunt van een lama aanpassen.
Dit moet eerst goed zijn voor je aan trimmen begint.

tuurlijk niet :-s je hangt je accu is een bakje dat je niet kan verschuiven

Eerst t zwp goed, accu kan schuiven in t bakje,
daara evt de hevels stellen, swasplate moet horizontaal zijn.

(Indien ie dan nog steeds naar achter wil, maat 43 gebruiken om m naar voren te schoppen)

ps: in zwolle zitten diverse heli wild vliegers die je kunnen helpen,
bijv ene Roel. Zoek eens op internet.

Laatst bewerkt:
Of terug gaan naar de winkel, indien mogelijk.
Een Lama zou je zo uit de doos moeten kunnen vliegen. Lijkt me echt niet relaxed als je meteen toeren moet gaan uithalen om te kunnen vliegen.

De accu in het bakje is enigzins te verschuiven, maar dat zou niet nodig moeten zijn bij een gloednieuwe Lama lijkt mij. Ik neem aan dat je probeer op te stijgen vanaf een vlakke ondergrond?

Hallo allemaal,

Ik lees verschillende dingen ie ik wel eens uit kan proberen, bedankt! Jullie horen nog van me.

Ik begrijp dat de swashplate horizontaal moet staan? Stond zo ontzettend scheef dat ik hem met die afstelstokjes aan de servos niet eens recht kon krijgen. Ik heb nu de onderste rotorbladen met swashplate en al en halve cm naar beneden geschoven. Daarna kon ik hem wel afstellen. Gaat nu al een stuk beter. Is nog wel een beetje zenuwachtig maar ik kan em tenminste een paar seconden in de lucht houden. Accu begint nu leeg te raken dus hij wil niet meer van de grond af. FF opladen en dan zien dat ik em helemaal goed afgesteld krijg. Jullie horen nog van me.

Weer problemen met afstellen, blijkt dat de onderste rotorbladen weer naar boven geschoven zijn, staat de swashplate weer helemaal scheef. Kan ik weer opnieuw beginnen.:evil:

Is de swashplate nog 1 geheel? Of kan de rotor as schuiven?
zou allemaal netjes op 1 plek moeten blijven.

als de heli net aan staat, staan de servo armpjes dan waterpas?
Anders die eerst even los halen en recht zetten als ze gecentreerd zijn.

De rotoras kan niet schuiven, heb ik geprobeerd. Maar de onderste rotorbladen zijn over de as naar boven geschoven, waardoor de swashplate ook naar boven gaat en scheef komt te staan. Ik heb nu de vier schroefjes waarmee de rotorbladen vastzitten losgedraaid, rotorbladen weer naar beneden geschoven zodat de swashplate weer redelijk recht zit en de schroefjes weer heel goed vastgezet. Nu maar weer afstellen. Hopen dat het nu goed gaat.

Servoarmpjes staan wel waterpas, is echt een probleem met swashplate/rotorbladen die naar boven verschuiven. Heli zit aan de lading, ga straks weer proberen.

en met de armpjes waterpas kun je met de linkjes de swashplate niet vlak krijgen?
Dan denk ik inderdaad dat er daar mechanisch wat mis gaat. Of met de swash, de hoofd as of het frame

Swashplate staat dan zo scheef dat hij met de linkjes niet recht te krijgen is. Kan ook duidelijk zien dat de boel verschoven is. Is het misschien verstandig om de inbusjes bovenop de rotorbladen een beetje los te laten zodat bij het raken van een stoelpoot o.i.d. de rest niet zo'n klap krijgt en de boel minder snel verschuift?

waterpas???

Niks is tov de grond... Alles is tov elkaar.
Swash moet haaks tov de hoofdas staan, servohevels haaks tov de linkjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back