Lama V3 V4 Robbins 22 hetzelfde???

• Topicstarter Topicstarter JLG
  • Startdatum Startdatum
J

JLG

Guest
Dag daar, :D

Het heli-virus nog steeds te pakken en door de leer ervaringen met de Lama V4 (lees crashes en andere schade gevalletjes) ben ik eens wezen kijken op het net naar een Robbins 22.
Vind dit wel een leuke vervolg heli nu mijn Lama V4 de nodige plakband en lijmplekjes begint te krijgen.
Weet iemand of dit dezelfde onderdelen gebruikt als een V4 en V3?
Heb al wel gezien dat je een ander landingsgestel en main frame (en canopy natuurlijk) nodig hebt, maar zouden de onderdelen zoals innershaft , servo's, motortjes 4-in-1 etc... allemaal dezelfde zijn??

Groeten Jan :wink:

De robins 22 is hetzelfde als de lama v3.
Deze twee zijn weer op het hoofdframe na gelijk aan de v4.
Ze hebben wel alle een ander onderstel.

Alles is uitwisselbaar op het frame van de v4 na.

Maar zoals jij zegt dat jou heli kapot is, kun je toch veel beter nieuwe en onbreekbare onderdelen van xtreme kopen.
Vliegt beter en is naar mijn idee goedkoper.
Kijk anders maar eens in het xtreme topic.

De robins 22 is hetzelfde als de lama v3.
Deze twee zijn weer op het hoofdframe na gelijk aan de v4.
Ze hebben wel alle een ander onderstel.

Alles is uitwisselbaar op het frame van de v4 na.

Maar zoals jij zegt dat jou heli kapot is, kun je toch veel beter nieuwe en onbreekbare onderdelen van xtreme kopen.
Vliegt beter en is naar mijn idee goedkoper.
Kijk anders maar eens in het xtreme topic.

Dag RonW,

De Extreme bladen er gister net op gezet :idea: , vliegt inderdaad beter en stabieler.
Heb 2 week geleden voor de V4 gekozen omdat deze (naar mijn mening nu) beter bestand is tegen de eerste crashes die je toch maakt.
Maar gezien het aantal crashes die ik gemaakt heb is de canopy haast niet meer te plakken.
Vind de Robins 22 erg leuke vorm hebben en denk dat deze ook sterker en beter bestand is tegen crashes dan de V3 (origineel).
Jouw Extreme versie vind ik niet een mooie vorm van een Heli hebben, sorry :oops: .

Ik wou daarom kijken naar losse onderdelen om de V4 om te bouwen naar Robins 22.
Heb al gelezen op diverse sites dat de outershaft het enige is dat een andere vorm schijnt te hebben.

Heb jij ook een extended inner en outershaft? of Alu onderdelen? zo ja zijn die beter en sterker?

Groeten
Jan

Dan bouw je jou v4 toch om met een andere outershaft mainframe en onderstel tot een robinson 22.
Kijk dan gelijk even hierna een fiberglass canopy van de robinson.
Zal ook zeer crash bestendig zijn.
EK4-0062.jpg

De alu onderdelen lopen net iets mooier trillingsvrij en vliegt ook weer iets stabieler.
Crashbestendig zijn ze ook wel, naar mijn idee.

Wel is de alu swashplate ietsje anders.
Ik moest de servo balinkjes bijna op het uiterste uitdraaien, maar dit staat wel in mijn topic beschreven.

Sodemieter zeg? bent u een 'vliegende' enceclopedie?? 8O

:P heel erg bedankt voor de reactie,

Heb inderdaad vandaag ge'googled' en bij Aerotronic zijn alllerlei onderdelen te krijgen waaronder ook de Fibre glas canopy.

Zijn wel prijzige dingetjes in vergelijking tot de 'gewone' canopy. 2x de prijs
Denk dus wel dat het dan 2 gewone wordt voor het geval dat. Een Rode en Blauwe bijv..

Lag vanmiddag tijdens lunch al op dak om de V4 uit de dakgoot te vissen. :oops:
Kwam ineens een wind van rechts, en die gaan voor hé.

Als de onderdelen er zijn zal ik even wat foto's plaatsen van een

Extreme Robins 22

See Ya

Jan

Ik kan via hobbytrade.nl een Lama V4 kopen, of kan ik beter een ander model kopen ( Lame V3 ofzo ?? )

v4 kun je iets moeilijker ombouwen i.v.m. een ander frame.
Ook zijn de servoarmpjes iets korter omdat ze anders niet achter de body passen.
Ze vliegen alle hetzelfde, alleen door de body van de v4 is deze toch wat lastiger af te stellen.
Afstellen doe je zonder body, zet je de body er dan weer op dan vliegt hij totaal anders.

Maar alles is goed te krijgen en kies vooral degene die jij mooi vind.

Maar wil jij hem in de toekomst ombouwen neem dan robinson 22 of een v3.
:wink:

Hier even enkele pics van de 'nieuwe Robins 22'

Na het verkrijgen van een Lama V3 frame, Robbins landing skid en battery holder en Robbins outer shaft (is precies dezelfde als die van Lama V3 of V4 bleek achteraf)

Had wel enkele problemen met de Swashplate van de Lama V4 omdat het pootje te kort was :? om in het gleufje te komen, simpel weg verholpen door een stukje zwart VD draad te strippen en het verkregen 'buisje'als verlenging op het pootje te lijmen :idea: :idea:

Hier nog een close up

Daarna bleek het gelijmde pootje nog iets te dik dus die met lijm vullen en plat knijpen.
Daarna nog de nodige tijd in en uit elkaar halen om hem goed te trimmen. :lol:
Ik denk dat een Lama V3 wel de makkelijkste is van alle 3 omdat je overal makkelijker bij kan.
De Robbins is de meest lastige door steeds de bladen eraf te moeten halen en dan de canopy om erbij te kunnen.

Maar ja, het houdt je van de straat!!

Laat maar weten wat 'men' er van vindt.

Hiep Hoi

John-b zei:
Ik kan via hobbytrade.nl een Lama V4 kopen, of kan ik beter een ander model kopen ( Lame V3 ofzo ?? )

Zelf zou ik voor de Lama V4 kiezen, omdat het mindersnel stuk gaat. De staart van de V3 breek zeer snel. Al zijn hier wel goede alternatieven voor namelijk flexibele staart stukje. Een wat betreft dat het moeilijker om te bouwen is..... 8O
je bent een hobbyist of je bent het niet :wink:

Back