Het idee is om gezien Rianne der achter grond een rode kruis defender van te maken. zoiets vandaag is het eerste onderdeel binnen gekomen/opgehaalt een Bleu Bird BMS-630MG (14,6 kilo) servo ook liggen der al 2 tlt assen klaar. wat nog eerdaags binnen moet komen is oa d90 body junfac landy beadlocks 6A UBEC 20x M3 Rod End with 6.8mm Steel Ball van G-Made het zal een home made chassis worden speciaal voor onder de Landrover zodra de body binnen is zal ik beginnen met het bouwen Net alles eens op de foto gezet van wat er gister en vandaag allemaal binnen is gekomen. De onderdelen van de kap: En nog een keer de D90 zelf De bandjes en velgen Voor de 4 link de externe bec het zustertje, doc, skelet en bij behorende spulletjes En dan nog even een totaal foto van al het verzamelde materiaal. inclusief de ax-10 natuurlijk, aangezien dat de donor is. En nu bouwen maar!!!! Zo ben begonnen aan het chassis Het chassis word hufter proof dus maar is begonnen met 1x1x100cm staal waarom staal? Gewoon omdat het kan en daar kan ik me fouten in herstellen. zo nu maar wachten tot het beetje afgekoeld is.en dan de andere kant los slijpen en lassen. het chassis is klaar en die breek niet meer van de week is beginnen met de 4 link bij deze wil ik gelijk Sjon bedanken voor het bestellen van de spullen. Radiografische Modelbouw Proxxon Bruder Acculaders Lipo Accupacks Brushless motoren - JV-Rcstore
Leuk project, ben ook net bezig geweest met (dezelfde) defenderbody te bouwen op een cc01 chassis, maar jij pakt het wat serieuser aan met een stalen chassis geloof ik Bijgaand een fototje van mijn defender, ik zal je project dan ook met extra belangstelling volgen.
ja het leek me wel een uitdaging nu kan ik wel een aluminum pakken maar dat moet ik met bouten vast gaan zetten met de kans op los lopen en met ijzer kan ik meer uit de voeten en kan ook niks los lopen
ja maar dan moet je wel een beetje kunnen lassen :wink: bij mij was het hele chassis dan al in elkaar gesmolten denk ik
Als je mij laat lassen hou je één klomp ijzer over die defenderbody's bestaan trouwens ook in 4 deurs uitvoering
ja dat is de 110 heb je die prijs ook gezien? je kan ook duidelijke beschrijving vinden om een 90 naar een 110 om te bouwen
Zo vanavond samen met Remke weer aan het klussen geslagen. Als eerst maar is begonnen met de achter as klaar te maken voor de 4 link. Door dat ik geen strip kon vinden waar me rod ends in pasten heb ik met de bank hamer is rustig een 2 mm plaatje haaks omgezet om der beugels van te maken. Voor dat deze pasten moet der nog wel wat van de as afgeslepen worden voor het paste naar me zin. Ja dan de as positie gaan bepalen tja daar moet dan wel eerst de body op zijn plaats voor zitten. Dus maar is aan het meten gegaan en tobben maar het begin is der Begonnen met in me chassis 4 mm draad te tappen (hmm wat werkt dat lekker nu heb ik teminste vlees om dingen in vast te zetten ) En zo is het geworden met 2 strippen langs de dorpel waar de body aan vast zit, deze strippen zitten met 4mm bouten aan het chassis vast. Nu is het plan om de achter deur open te laten gaan om dan onder de brancard de accu te leggen achterin, en de onder de motorkap me elektronica te leggen ook wil ik kijken of ik de body aan de voor en achter kant aan het chassis vast kan maken voor een stevig geheel