Le cuirassé RICHELIEU 1/200 Comix Flymodel

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door erikborgers, 15 jul 2018.

  1. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb de randen omgevouwen omdat ik dat wel stevig vond aansluiten op het dek. Niet slim? Hmmmm. Misschien wegvijlen
     
  2. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Image1541630733.365793.jpg Image1541630752.341500.jpg

    Schroefassen met kunststof onderbouw. Na drogen ga ik die opvullen met plamuur.

    Misschien niet slim dit te doen alvorens met epoxy aan de gang te gaan, maar anderzijds nu wel zo strak. De doek is heel dun, dus misschien leg ik die over de as uiteinden heen.
     
    sjouke vindt dit leuk.
  3. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Al met al lukt de romp zo aardig. Maar .... de Richelieu gaat voor onbepaalde tijd in de wachtstand. Ik ga eerst verder met de BR 52. Redenen

    • aan twee modellen tegelijk werken bevalt slecht. Beide vorderen langzaam en je moet steeds je spullen omruilen
    • de Richelieu geeft enorm veel zooi vergeleken met de (plastic) BR 52. Ik was vergeten hoeveel stof etc. dit geeft. Inclusief omkleden in andere kleren. Mijn ruimte (studeerkamer) is daar eigenlijk niet voor geschikt.
    • dit model is niet geschikt om te vervoeren naar de ZMBC en er daar aan te klussen. En dat is jammer. Met de Bismarck had ik dat probleem ook en bouwde dan aan de veel kleinere Fuso. Maar met de BR 52 lijkt dit (voorlopig) geen probleem. Het model is kleiner en niet zo kwetsbaar.

    Desalnietemin, er is hoop dat ik in de toekomst verder ga :).
     
  4. Peppie

    Peppie

    Lid geworden:
    24 jan 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Emmen
    Hallo Erik,
    Deze morgen jouw topic ontdekt, bij een zoekslag naar scheepsmodellen.
    Een leuk topic en een super mooi schip die ik kort voor de sloop van dit schip in Brest
    nog 'live' heb gezien.
    Een zeer indrukwekkend vaartuig en de moeite van nabouwen meer dan waard.
    Rieks
     
  5. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Helaas mensen, deze Richelieu gaat nooit af komen. Ik heb inmiddels betere technieken geleerd (lees de Fuso van digital navy) voor de romp en de mix van de materialen is niet meer wat ik nu leuk vindt. Ook beschikbik inmiddels over veel mooiere bouwplaten zoals de Fuso en Roma op 1:200. Het onaffe model is de vuilcontainer in gegaan.
     

Deel Deze Pagina