Een dikke 2 jaar geleden heb ik de plannen gekocht van het scheepsvaartmuseum in Parijs.
Het A0-plan is op schaal 1/100 en men krijgt nog een 5-tal foto's erbij + een beschrijving in het frans natuurlijk van de kleuren en dikte van de touwen. Om
Na veel vallen en opstaan,bouwdips, begint de boot naar zijn einde te gaan.
Omdat ik deze boot echt wil gaan laten varen op stoom ,en ik nog nooit heb gedaan, besloten om een topic te openen zodat ik geen vragen moet stellen in iemand anders zijn topic. Kwestie van niet aan topicvervuiling te doen. Voor voldoende plaats te maken voor de stoomketel enz is het plan vergroot met 278%.
Een paar sfeerfoto's :
Bijgeleverde foto van een zijaanzicht :
Bezig met de carronade (1/50) en rechts op schaal 1/100. Vermits de schaal 1/100 is ,zijn er zeer weining details getekend op het plan.
Dan wat ik in elkaar heb geflanst.
Boegbeeld van de sphinx
De zijdelings radars in messing.
Het snijwerk in perelaar , normaal moest dit ivoor zijn maar om evidente redenen toch maar perelaar en wit geverfd.
Sfeerfoto van het dek in opbouw
De pompen uit messing gemaakt :
Het kompashuis:
De lier :
De schoorsteen met stoompijp (alles is nog demonteerbaar gelaten)
Voila ,zover staan we nu met de bouw van het schip.
Het A0-plan is op schaal 1/100 en men krijgt nog een 5-tal foto's erbij + een beschrijving in het frans natuurlijk van de kleuren en dikte van de touwen. Om
Na veel vallen en opstaan,bouwdips, begint de boot naar zijn einde te gaan.
Omdat ik deze boot echt wil gaan laten varen op stoom ,en ik nog nooit heb gedaan, besloten om een topic te openen zodat ik geen vragen moet stellen in iemand anders zijn topic. Kwestie van niet aan topicvervuiling te doen. Voor voldoende plaats te maken voor de stoomketel enz is het plan vergroot met 278%.
Een paar sfeerfoto's :
Bijgeleverde foto van een zijaanzicht :
Bezig met de carronade (1/50) en rechts op schaal 1/100. Vermits de schaal 1/100 is ,zijn er zeer weining details getekend op het plan.
Dan wat ik in elkaar heb geflanst.
Boegbeeld van de sphinx
De zijdelings radars in messing.
Het snijwerk in perelaar , normaal moest dit ivoor zijn maar om evidente redenen toch maar perelaar en wit geverfd.
Sfeerfoto van het dek in opbouw
De pompen uit messing gemaakt :
Het kompashuis:
De lier :
De schoorsteen met stoompijp (alles is nog demonteerbaar gelaten)
Voila ,zover staan we nu met de bouw van het schip.