Lelievlet met BB motor

Even een foto van mijn lelievlet op dit moment,
Ik ben niet zo van de bouwverslagen,maar ik lees ze graag op dit forum.
Aangezien het geen bouwverslag is maar een foto heb ik hem hier maar geplaatst.

Inspiratie kwam van iemand van een scouting club die hem had gemaakt zonder besturing.

Gr Peter

v6j66r.jpg

Gekocht via marktplaats,diegene had hem nog liggen.
Het is moeilijk om een buitenboordmotor van zo'n formaat te vinden,dat ben ik mij bewust.
Ik heb zelf ook al vaak eens gezocht naar zoiets en bij toeval 2e hands dit dingetje.

Ja mooi motortje en de vlet natuurlijk ook ! op welke schaal is hij gebouwd ?
ik heb er ook 1 gebouwd schaal 1:20 maar kon ook geen bijpassende motor vinden.
Bouw Lelievlet

groeten, Brandaris

Cool! Ik ben ook een vlet aan het bouwen, alleen als zeilversie ipv motor.
Maar is hij niet een beetje overpowered zo?

Welke bouwtekeningen heb jij gebruikt?

Ja mooi motortje en de vlet natuurlijk ook ! op welke schaal is hij gebouwd ?
ik heb er ook 1 gebouwd schaal 1:20 maar kon ook geen bijpassende motor vinden.
Bouw Lelievlet

groeten, Brandaris

Ja ja je kan er toch aanhangen van wat je wilt he Brandaris
Dat moest jij toch wel weten of niet soms
We hadden vroeger van die 2 pk dingetjes en daar ging je ook mee vooruit hoor
Het zijn toch hulpmotortjes voor als de wind ineens wegvalt
Mvg
Frederik

@ ludozz ,meer foto's heb ik nog niet gemaakt,maar dat zal ik binnenkort eens doen,filmpje niet,want ik heb er nog geen meter mee gevaren. Eerst nog in de lak (wit denk ik) en dan het water in

@ brandaris ik had jou vlet al gezien omdat ik het hele net heb afgezocht naar foto's etc.
De tekening heb ik ook van het net,een pdf printversie die met A4 een hele tekening maakt.
Tekening heb ik nu ook nog in A3 liggen,die is compleet.
Je kunt de delen uitknippen en zo snijden,passing is perfect.
Ik heb de bodem overigens niet uit 2 delen gemaakt maar ingesneden tot 1/3e van de punt,hoef je geen 2 bodemdelen volledig te lijmen.

@ martijn Of die overpowerd is weet ik nog niet,ik dacht dat het wel mee zou vallen.
Hij is in balans doordat de electronica verstopt zit helemaal voorin de boot( zinken kan natuurlijk wel)
De tekening heb ik op het net gevonden van iemand die dat netjes in PDF had gezet,iemand van een padvinderij.Details vergeten.
Je zeilboot had ik ook gezien,ziet er goed uit en zo hoort de lelievlet ook te zijn wat ik begreep,maar ik ben meer van de motoren:-)

Gr Peter

Door het houtlijm wat ik gebruik dekt een lak niet zo goed,daar ben ik achter gekomen toen ik het vlondertje ging lakken.
Ik ben met je eens dat gelakt hout mooier lijkt,misschien dekken met epoxy.
Dit is m'n eerste vlet en als die goed vaart etc maak ik er nog 1 die dan iets groter en aflakken met epoxy.

Eerst mijn prototype maar eens in een kleurtje die ik nog heb staan.

Bij deze nog even een link naar mijn inspiratiebron.
Voor de liefhebber,in de tekst staan de tekeningen die je kunt downloaden simpelweg door op A4,A3 of A1 te klikken (in het grijs).:-)

P.

Jup zeer mooi gedaan die vlet:D

Ja ja je kan er toch aanhangen van wat je wilt he Brandaris
Dat moest jij toch wel weten of niet soms
We hadden vroeger van die 2 pk dingetjes en daar ging je ook mee vooruit hoor
Het zijn toch hulpmotortjes voor als de wind ineens wegvalt
Mvg
Frederik
Wij bij onze scouting gebruiken een 8 pk dacht ik....
Hier mee slepen we onze vletten als onze andere sleper niet mee is of er niet kan komen.
En die thuisbrengertjes heb ik tot nu toe, alleen bij jachten en valken gezien (en met een valk gebruikt).

Ik moet nog maals zeggen dat ik het zeer mooi vind.
Alleen ik mis mijn zwaardkast en masthouder:confused:
Waar zijn die gebleven?

Laatst bewerkt:
@ brandaris ik had jou vlet al gezien omdat ik het hele net heb afgezocht naar foto's etc.
De tekening heb ik ook van het net,een pdf printversie die met A4 een hele tekening maakt.
Tekening heb ik nu ook nog in A3 liggen,die is compleet.
Je kunt de delen uitknippen en zo snijden,passing is perfect.
Ik heb de bodem overigens niet uit 2 delen gemaakt maar ingesneden tot 1/3e van de punt,hoef je geen 2 bodemdelen volledig te lijmen.

Gr Peter[/QUOTE]
Peter, ik had de bodem ook uit 1 stuk en ingesneden dat werkt i.d.d. makkelijker

@Koen
bij mij zit die zwaardkast met ophaalbaar zwaard en mast houder er wel op hoor kijk hier maar
http://brandaris.fol.nl/Lelievlet.htm
groeten, Brandaris

Laatst bewerkt:
Back