[Leren vliegen] Waar is Vasco?

Discussie in 'Beginners' gestart door peterhuppertz, 29 aug 2006.

  1. Naar aanleiding van een discussie elders op dit forum had ik me voorgenomen om mijn vrouw en mezelf in elk geval een kennismakingsles bij Vasco cadeau te geven (zowel voor vliegtuig als heli).
    Dus probeer ik Vasco te bellen, maar dan krijg ik het ambulancegeluid (het geluid dat je krijgt als een nummer niet bestaat).
    Dus vul ik het formulier op de Vasco web site in, maar dan krijg ik een foutmelding (CGI-script niet gevonden).
    Dus vul ik het formulier op de winkelsite in. Die doet het tenminste. Ik krijg er alleen geen reactie op... zelfs geen automatische.
    Op mijn emailtje ook al niet.

    Mijn vraag is simpel: is Vasco er nog, en hoe bereik ik ze?

    Als Vasco er niet meer is, wordt mijn vraag: hoe leer ik vliegen? Uit een boekje zal het niet gaan lukken.

    Van de RC-vliegvereniging bij ons in de buurt kreeg ik ook al geen antwoord...

    peter
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Dank voor je antwoord.

    Ik heb de 'club'-optie overwogen, en als het wat voor ons is, zoeken we geheid een club op. Dan willen we echt meer weten, en meer doen. Daarvoor is een club denk ik, naast dit forum, het aangewezen platform.

    Maar ik kan me niet voorstellen dat een competent vliegend clublid een niet door enige compententie gehinderde beginner als ik zou loslaten op hun eigen teergeliefde zeerbeminde spullenboel. Het zal je maar gebeuren dat je als goedwillend clublid de remote van je toestel aan mij geeft, en dan "omhoog, omhoog!" roept, en ik douw de pook naar voren en het toestel met de staart stijf omhoog tussen de paardebloemen. ;)

    Ik wil de discussie die al uitgebreid gewoed heeft niet opnieuw aanwakkeren... maar ik denk zelf dat het tarief dat bijvoorbeeld Vasco rekent geen ripoff is, en het is me best wat waard als wij (mijn lief en ik) met een fatsoenlijke trainer (met 'navelstreng' aan de zender) en een fatsoenlijke instructeur de kneepjes onder de knie krijgen (kenonne, wat een alliteratie).

    Vandaar...

    peter
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Bij de meeste clubs leer je vleigen met je eigen toetstel, dus als het even niet goed dreigt te gaan, geef je je zender af aan je instructeur. Voor leren vliegen bij een vliegschool is ook het nodige te zegggen, het is intensiever, vaker dus je leerst sneller. Denk je wel even aan de stickmode die je (later) bij de club van je keuze gaat gebruiken?
     
  5. tim--coop

    tim--coop

    Lid geworden:
    13 jul 2006
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Leuven - Belgium
    Er bestaat ook zoiets als een trainerskabel. Daarmee kan je 2 zenders (van hetzelfde merk) aaneen koppelen. Als er dan iets misgaat kan de instructeur direkt corrigeren!
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Vasco de winkel is ermee gestopt, hij is zich naar eigen zeggen 'met andere bezigheden' gaan bezighouden.

    De vliegschool zit in Montfoort. Als je les krijgt, is dat goed. Ik heb er op erg prettige wijze 2 lessen gehad.

    Het probleem alleen met Vasco (Marcel de Graaf) is dat hij onbereikbaar is danwel z'n afspraken niet nakomt. Ik heb na die 2 lessen echt geprobeerd nog meer lessen te regelen, maar er wordt niet teruggebeld en ook niet terug ge-e-mailed.

    Kom lekker in Utrecht naar Modelvliegclub Midden Nederland, dat heb ik uiteindelijk ook maar gedaan. Afhankelijk van hoe je vliegt (stickmode), mag je best eens met mijn Calmato vliegen onder begeleiding van een van onze instructeurs.

    Op relatief korte termijn heeft MVC-MN ook beschikking over club-lestoestellen (sterker nog; ze zijn er al maar moeten nog gebouwd worden) en dan kun je gratis lessen met een toestel van de club (nou ja, brandstof betaal je wel uiteraard).

    http://www.modelvliegclubutrecht.nl/

    Nogmaals, ALS je Vasco kunt bereiken, is het prettig en goed lessen daar.

    Voor Macel (Vasco) zou je kunnen proberen:
    info@www.zoom450.nl of
    info@modelbouw.com
    Of via dit formulier:
    http://www.modelbouw.com/assets/s2dmain.html?http://www.modelbouw.com/
     
  7. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Echter Vasco is niet meer.

    Het instappen met eigen spullen hoeft niet gelijk onbetaalbaar te worden, maar er zijn zelfs verschillende clubs die voor dit doel toestellen terbeschikking hebben.
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Erwin: de vliegschool is er wel degelijk nog, als ik me niet vergis. De winkel inderdaad niet meer, daar komt nu Flycam in.
     
  9. Dat bedoelde ik toen ik het over de navelstreng had (als we het over hetzelfde hebben, wat ik wel denk).
     
  10. hezik

    hezik Guest

    @Erwin:

    Kijk het staat ook op z'n site:
    Die 24 uur zou ik echter niet in geloven, doorgaans krijg je gewoon geen reactie.

    De lessen waren toen ik er leste 37,50 voor 1 uur les en dat was prima in orde. Hij vliegt met de Protech IBIS icm. een OS-Fxi 46. Zelf gebruikt hij een FC-28 en daar koppelt hij via een kabeltje een Skysport aan.

    De eerste les zal hij het toestel in de lucht brengen en daarna mag jij richting en hoogte bedienen. Vanaf daar wordt het langzaam uitgebreid en moeilijker.

    Echter, zie maar eens een les te regelen, dat kan je nog wel eens vies tegenvallen. Kijk even op de site van MVC-MN en bel Harry Wever even (nummer staat op de site), die regelt een instructeur voor je (of geeft je zelf les). Harry heeft zelf een trainer waarvan het mij niet zou verbazen als je daar mee mag vliegen, maar sowieso komen er clubtoestellen voor les aan en zou je ook met mijn Calmato mogen vliegen.
     
  11. Druk hier.

    Verschillende mensen hebben het over 'stick mode':
    en
    Mijn reactie daarop is ongeveer dezelfde als die van jullie wanneer ik zou beginnen over 'hyperfocaal scherpstellen' of 'gebruik je 4.51 of 4.52, en size je die zelf of gebruik je ze zo uit de tin?'
    Zoiets heet een 'blank stare'.
    Als je dus gehecht bent aan je Calmato, zou ik dat aanbod even heroverwegen. ;)

    @hezik: als de vliegschool er nog is, hoe bereik ik die dan?
    [edit: ik zie het aan jouw intussen geplaatste antwoord al]

    dank voor alle antwoorden en hulp, maar ik ben er nog niet uit... ik durf in dit stadium echt die Calmato van hezik echt nog niet te bedienen.

    peter
     
  12. Ik zoek me kleurenblind, maar kan het nummer niet vinden.
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Je kunt stoppen met zoeken, ik denk dat het er niet meer staat.. het stond er altijd wel, Harry is de coordinator voor vliegtuiginstructie.

    Anders bel je deze even:
    Die kan je ook verder helpen.

    Wat betreft stickmode, op een zender zitten 2 knuppels. Hoe je de functies van een vliegtuig over die knuppels verdeeld, is welke stickmode je vliegt.

    Ik vlieg stickmode 2, ik heb dus op m'n linkerknuppel gas en richtingsroer zitten, en op de rechterknuppel hoogte en rol.

    Dat is voor MVC-MN niet handig, dan kun je beter stickmode 1 kiezen, dus rechts gas en rol en links hoogte en rudder (geloof ik).

    Als je zou vliegen en les zou krijgen van bv. Harry, of een van de andere instructeurs, durf ik zonder dat ik jou ooit gezien heb en zelfs als zou blijken dat je geen armen had oid, je mijn Calmato daarvoor uit te lenen. Dat is juist een van de redenen waarom je een instructeur moet hebben, die grijpt in als het mis zou gaan..
     
  14. Wim neemt niet op.

    Maar het kan natuurlijk zijn dat ik op je aanbod
    in zou gaan.

    Een goeie instructeur, en een mogelijkheid om tijdens de leerfase eventuele schade tot een minimum te beperken (en zo het vertrouwen te herstellen) is denk ik heb belangrijkste waar we naar op zoek zijn.

    dank,
    peter
     
  15. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Peter,
    Kijk maar even op mijn site. Met alle toestellen mag jij aan de kabel oefenen. Kan je proeven aan het modelvliegen zonder iets uit te geven.
    Veel starters gaan er van uit dat je compleet uitgerust pas op een club kan verschijnen. Wat ons betreft liever zelfs niet. Kom gewoon een aantal keer kijken en vraag of een van de trainers een leskist mee kan nemen.
    Zo ervaar je zonder nog kosten te maken of modelvliegen wat voor je is en of de club je ligt.
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Ik heb even beter voor je gekeken, maar Harry's nummer staat er wel op.. je kunt in het dropdown boxje aan de linkerkant ook 'bestuur' kiezen, en daar staat zijn nummer.

    Dus op deze pagina staat zijn nummer:
    http://www.modelvliegclubutrecht.nl/Bestuur.htm

    Je kunt ook beter hem bellen, omdat hij de instructeurs toewijst. Als blijkt dat er geen toestel beschikbaar is, kun je zeggen dat je die van Henri mag lenen voor een proefles, maar ik denk dat Harry zelf ook nog wel een trainer heeft staan waarmee je mag proeven, alhoewel daar op het ment ballonbanden van een monstertruck onder zitten, als geintje :p (vliegt er wel mee overigens, maar een hoooooop drag).
     
  17. Dank. Ik heb Harry intussen gesproken. Ik denk dat we er zaterdag zijn.

    Heel erg dank.

    peter
     
  18. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    En zo is het ! (in montfoort :) )
     
  19. Nou, we zijn afgelopen zaterdag even langs geweest. Men was druk bezig het nieuwe clubhuis in de verf te zetten.

    Toen om half vier de eerste regendruppels naar beneden kwamen, hielden beide vliegers het voor gezien ;)
    Hezik was er helaas ook niet, dus we hebben niet met de Calmato kennis kunnen maken.

    Maar eens zien hoe het gaat lopen...
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Ja mijn excuses ik wist niet hoe laat je zou komen, maar had ook niet gekund.. er waren storingen op m'n werk en dan ben ik de sukkel die er mee bezig moet..
     

Deel Deze Pagina