Liebherr r956 Premacon

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Kraanbouwer, 4 mei 2014.

  1. Marco_Polo

    Marco_Polo

    Lid geworden:
    20 aug 2010
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Papendrecht
    Hoi Mitchell,
    Jammer dat je zo vaak weer tegen problemen aanloop, maar het wordt wel een mooi model.

    M.v.g. Marco_Polo
     
  2. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Zoals beloofd de update. Weer genoeg tegenslag gehad maar dat is hieronder te lezen.

    [​IMG]
    Eerst de cabine in elkaar gelijmd en dit paste tot mijn verbazing goed in elkaar!

    [​IMG]

    En begonnen met de eerste leidingen aan te leggen van het ventielenblok naar de leidingen op de giek. En omdat het zo goed liep kwam ik al weer snel slang tekort weer een gemiste kans van premacon.

    [​IMG]

    En tot zover was ik gekomen. De slangen die uitsteken moesten nog ingekort worden maar er ontbraken 8 nippels. De slangen die doorsteken zijn de slangen voor naar de hoofdgiek.

    [​IMG]

    En hier een keer van achter te zien. Aan de rechterkant komen de slangen van de extra functies. Dit zijn de leidingen die aan de zijkant van de lepelsteel zitten.

    [​IMG]

    En hier nog een keer vanaf de zijkant. bij de rups is de regelaar van de pomp te zien. De kabels die bij de zwenkmotor omhoog komen zijn van de rupsen die vanaf de draaidoorvoer omhoog komen. Deze zijn ondertussen ingekort.

    [​IMG]

    En natuurlijk ook de slangen van de extra functies gemonteerd. Deze zijn wel veranderd op deze foto zit er nog een knik in.
    De steelcilinder ligt voor de kraan (de lekke versie)

    [​IMG]

    Hier een blik op de overgang van de slangen naar de leidingen.

    [​IMG]

    Hier de 8 nippels en de resterende slang binnen gekregen en gelijk alles aangesloten.

    [​IMG]

    Hier de kraan nog een keer compleet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Stoel even los in elkaar gezet.

    [​IMG]

    De stoel gespoten.

    [​IMG]

    Hier de spaghetti in de bovenwagen.

    [​IMG]

    Regelaars geplaats de buitenste voor de rupsen de middelste voor het zwenken.

    [​IMG]

    En daar bovenop komen dan de stroom verdeelprint en de ontvanger.
    Helaas doet de ontvanger het niet. ik heb alles met een andere ontvanger getest en toen werkte alle functies.
    Ook de hydraulische functies werken (snelwissel nog steeds niet kunnen testen omdat ik de slang niet aangesloten krijg en ik hier nog een keer voor moet gaan zitten) Alleen er achter gekomen dat er weer een cilinder lekt deze keer van de bak.
    De ontvanger brand geen led en de zender kan de ontvanger ook niet vinden ik heb premacon gevraagd of hun een idee hebben waar het aan kan liggen. De stroomprint werkt naar behoren en ontzettend bedankt voor jullie hulp!
    Nu alleen nog de ontvanger aan de praat krijgen en dan alles afwerken en de details monteren.
    Maar voorlopig gaat dat nog een tijdje overheen.

    Mvg. Mitchell
     
  3. Marco_Polo

    Marco_Polo

    Lid geworden:
    20 aug 2010
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Papendrecht
    Hoi Mitchell,

    De ontvanger die niet werkte, hoorde die ook bij de kraan?
    Of was deze apart besteld?

    M.v.g. Marco
     
  4. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo Marco,

    De ontvanger heb ik ook bij premacon besteld. Deze zit niet standaard bij de kraan.
    Ik hoop dat ik je vraag hiermee voldoende beantwoord heb.

    Mvg. Mitchell
     
  5. Marco_Polo

    Marco_Polo

    Lid geworden:
    20 aug 2010
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Papendrecht
    Helemaal duidelijk....
    Succes met de verdere bouw, het begint echt wat te worden.

    M.v.g. Marco
     
  6. demian1290

    demian1290

    Lid geworden:
    6 mrt 2013
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Rosmalen NB
    Hoi Mitchell, heb je een brixl zender? zo te zien heb je een brixl ontvanger namelijk, mijn weten werkt de ontvanger alleen maar met deze zender.
     
  7. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo Demian,

    Ik heb inderdaad de brixl zender erbij. Daar zat natuurlijk ook gelijk de ontvanger bij.
    Helaas van Premacon nog niks vernomen dus ik wacht geduldig af wat hun er van gaan zeggen.

    Mvg. Mitchell
     
  8. demian1290

    demian1290

    Lid geworden:
    6 mrt 2013
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Rosmalen NB
    Oke, ik heb persoonlijk geen ervaring met Brixl dus kan ik je niet precies verder helpen, maar ik neem aan, omdat het via Bluetooth werkt, dat je de zender en onvanger moet binden. daarnaast moet je ook nog de ontvangerkanalen programmeren. ik neem aan dat er een manual bij de zender zit en anders even contact opnemen met http://www.brixlelektronik.de/index2.htm succes
     
  9. modelbouwer

    modelbouwer

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    268
    Locatie:
    Zaanstad
    Bij de Brixl zender ontvanger moet je binden met de code de op de HF moduul staat
    Het is alleen lastig op afstand te vertellen hoe het moet. Ik had ook zo zender
    het is een super zender met vele mogelijkheden
    mvg Martin
     
  10. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo Modelbouwer,

    Even een andere vraag als je de ontvanger van stroom voorziet zonder de zender te verbinden horen er dan lampjes te gaan branden? Bij mij brand er namelijk niks als ik alles aansluit en de ontvanger van stroom voorzie. Die code heb ik gevonden en ingegeven ik ben bang dat mijn ontvanger niet werkt.

    Mvg. Mitchell
     
  11. modelbouwer

    modelbouwer

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    268
    Locatie:
    Zaanstad
    Hallo Mitchell

    Er gaat een led branden
    En rare vraag hoe sluit je de ontvanger aan op stroom toch op 12 volt op 2pins + en 2pins - op de ontvanger
    Je heb je code ingevoerd en op geslagen dan de naam op van het model
    Alles wat je veranderd in de ontvanger moet je weer opslaan
    Ik zien niet op de foto een aansluiting van stroom en MF antenne moduul
    gr Martin
     
  12. Deamon

    Deamon

    Lid geworden:
    19 sep 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Kirchroa
    nou...
    12V op een standaard ontvanger en hij gaat in rook op!!!
    niet doen dus!!
    de ontvanger krijgt zijn voeding via de BEC in de rijregelaars als het goed is.. dat zijn +/- 6V

    Hoe dat bij de Brixle ontvangers zit weet ik helaas ook niet precies, maar volgens de site
    is dat bij de bc-12er 4 tot 8 Volt
    en bij de bc-20 plus 10 tot 14,5 Volt.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2015
  13. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,

    De ontvanger krijgt zijn stroom via de bec van de pomp. De regelaars van de rijmotoren en zwenkmotor heb ik de plus uitgehaald. Ik heb de code die op het zakje van de ontvanger staat ingevoerd in de afstandsbediening. Maar de afstandsbediening kan nogsteeds geen contact maken met de ontvanger en er branden ook geen leds.

    Alvast super bedankt voor de hulp aangezien premacon zich nogsteeds niet heeft laten horen.

    Mvg Mitchell
     
  14. demian1290

    demian1290

    Lid geworden:
    6 mrt 2013
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Rosmalen NB
    Hallo Mitchell,

    als ik de foto goed bekijk dan heb je de 20 kanaals brixl ontvanger, deze heeft minimal 7.2 volt nodig en kan 12 volt aan en volgens de premcon site heeft de ontvanger ook een eigen BEC aanboord.

    Dus even logisch denken dan mag je de ontvanger gewoon tussen de aan/uitschakelaar en je min van de accu verbinden, dus rechstreeks 12 volt erop. Vervolgens zou je dan de plus uit alle regelaars moeten halen die ook BEC voorziening hebben anders zegt je ontvanger Poeffff... (kan je een nieuwe bestellen en aangezien Premacon niet veel laat horen zal dat dan ook wel ff duren) volgens mij ben je dan in business en zie je ledjes branden op je ontvanger, code invoeren en gaan...

    success!

    Marco
     
  15. William81

    William81

    Lid geworden:
    28 mrt 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Betuwe
    Is de kraan klaar zijn daar foto’s van ? Gr William
     
  16. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo William,

    De kraan is nog lang niet klaar maar op het moment ligt de focus meer op de bouw van de American en de Liebherr torenkraan. Hij staat wel zo goed als compleet in elkaar alleen lekt de snelwissel dus deze zal uit elkaar moeten om te kijken wat er lekt. Verder zal het plaat materiaal allemaal nog pas gemaakt moeten worden plus overal het spuitwerk bijwerken. Kortom nog behoorlijk wat werk alleen helaas te weinig tijd om aan alle modellen tegelijk te werken. Leuk dat je er naar vraagt!


    20150615_145153.jpg

    Tot zover weer deze kleine update.

    Mvg. Mitchell
     
    CobaltBlue, Catwoman, ahop en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina