Lijnen en ruis in beeld bij gas geven

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door bassman, 10 jun 2016.

  1. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik heb een eachine die is via sbus met x4r sb heb verbonden.
    Als ik gas geef dan krijg ik allemaal lijnen in beeld en beeld wordt slecht.
    Als eachine stil staat dan is het beeld goed. Dit hebben mijn mede eachine vliegers niet
    Wat kan ik hier aan doen?
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.334
    Locatie:
    Woerden
    Zorg voor een goede ontstoring van al de elektronica. Ook kan je vrijwel altijd het beste twee accu's gebruiken, één voor de motoren en één voor de video camera en zender. Storingen die door de motoren en regelaars ontstaan (ja ook bij borstelloze motoren) kunnen heel makkelijk dit soort problemen veroorzaken. Het video gedeelte is meestal behoorlijk gevoelig hiervoor.
    Voorkomen dat er storingen ontstaan is nooit 100% mogelijk dus ontstoren blijft nodig. Ook zorgen dat de storingen niet of op z'n minst heel moeilijk bij het video gedeelte kunnen komen is noodzakelijk. Dus als het maar even kan de regelaar(s) zo ver mogelijk weg van de video camera en zender. Dat is een kleine drone wel heel moeilijk!
    Een extra accu zal ook moeilijk tot onmogelijk kunnen zijn. Zorg dan voor een echt heel goede spanningsregelaar (BEC) voor het video gedeelte. Zie moet ruim voldoende stroom kunnen leveren en van een heel erg goede storingsonderdrukking zijn voorzien. Eventueel zal je een extra filter moeten gebruiken.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  3. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Helemaal goed Ernst.
    Fatshark heeft filters die je direct op de balans stekker van je lipo plugt. Op HK is hij makkelijk te vinden. Werkt perfect.
     
  4. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Blijkt dat hoogfrequente trilling storing geeft op de vtx.
    Deze zit bij de eachine vast aan de carbon plaat met 3 schroefjes. Zal er iets van
    demping op moeten zetten.
     

Deel Deze Pagina