Lipo lader HTRC H400 eerste indruk

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Tjitse, 3 dec 2017.

  1. Tjitse

    Tjitse

    Lid geworden:
    11 aug 2016
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Nijverdal
    via AliExpress de HTRC H400 duo Lipo lader binnen gekregen. Het idee voor deze lader kwam door de interesse in de polaron serie van Graupner. Maar financieel vond ik dat een behoorlijke stap. Daarom de stoute schoenen aangetrokken en de HTRC aangeschaft.

    Bij ontvangst van de verpakking valt direct het gewicht al op, uit de doos een degelijk uitziende lader. Maakt direct een serieuze indruk.
    De lader aangesloten aan een zware supply zodat de benodigde ampères geen discussie hoeft te zijn.

    De bediening voelt vertrouwd want is gelijk aan de vele laders die er in de markt verkrijgbaar zijn. Heerlijk zo’n rechtop staand model. Is erg comfortabel en geeft tijdens laden een goed overzicht.

    De levering is zeer compleet met een hele serie kabels en gezekerd parralelboard.

    De specificaties zijn erg indrukwekkend. ( zie foto )
    Direct een Lipo 4s 16000mah aangesloten en via balance programma geladen.
    Zo waar zou volgens oude lader deze vol zijn.
    Maar het viel direct op dat de onderlinge cellen vervuilt elkaar lagen. De lader corrigeert dit keurig en drukt voor mijn gevoel de accu ‘echt’ vol.

    Al met al een echte aanrader die zeker voor de 95€ de moeite van overwegen waard is.

    Binnenkort ontvang ik nog de HTRC HT400.
    Ook van deze lader zal ik jullie de eerste indruk vertellen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina