LIPO REANIMATIE ... het kan :-)

Vandaag na een aantal heli vluchten met mijn 12S NANO Turnugy lipos ... dacht ik deze even op te laden ...

Ik gebruik de HYPERION laders en de SYNC mode ...

Na enige tijd was uitgang 1 , cel 1 klaar voor 100 % maar uitgang 2 , cel 2 bleef op 70 % sukkelen ... ik dacht , even reanimeren die handel ... na mijn lipo massage toegepast te hebben bleek de laadstroom na handoplegging de hoogte in te gaan van deze lipo ... liet ik mijn hand los dan daalde de laadstroom onmiddellijk ...
Ik dacht ... dit ga ik even filmen , en vastleggen .... :-)
Nu het is voor mij de eerste keer dat ik dat meemaak ,
Nu wat zou ik doen met de LIPO cel .... ???? vervangen of ????

In bijlage het filmpje ...
Even kijken hoe ik het erop moet plaatsen , ik heb het staan op PHOTOBUCKET ...

Hier staat het alvast op :
http://s891.photobucket.com/albums/ac115/RONNYSRT10/?action=view&current=MAQ00719.mp4

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Ronny,

Soortgelijk gevalletje gehad met een 3s, is waarschijnlijk slecht intern contact, clubmakker wilde ze toen wel hebben, is enkele uren later spontaan in rook opgegaan, gelukkig zonder erg..Ik zou zeggen weg ermee!!!

greetz!

Hei Didier ,

OEPS , in rook opgegaan , ze zit wel in een LIPO SAFE BAG , maar dan ga ik ze nu toch nog even in open veld leggen ...

Grtz

Ronny

die slechte cel er af halen! dat doe ik ook vaker bij pakketjes met een brakke cel. de rest is nog prima te gebruiken.

Hei Luppie ,

En dan bestel je een losse cel bij en soldeer je die er terug op of ???
Ik heb een e mailtje gedaan met mijn uitleg en de film ... ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen en doen ...

Grtz

Ronny

nee geen nieuwe cel er bij aan bakken want die cel is anders en dat mag niet. Moet 100% het zelfde zijn anders krijg je problemen met ontladen.
Je kunt proberen of je heli ook op 11S kan vliegen en anders kun je er nog 3s cellen van maken. Ik zou dat zelf niet snel doen omdat je dan de balancer stekker ook goed moet maken.

Ah ja is waar , stond er even niet bij stil ...

Het pakket wordt vandaag nog eens een discussie punt op de vliegclub ..

Grtz
Ronny

je kunt hem ook op de club gaan laden met een nihm lader ergens buiten en dan met z'n allen genieten van het vuurwerk. Misschien ers even checken of de heli er toch stiekem niet op wil vliegen

Je probleem wel netjes gepresenteerd mijn complimenten.:)
Actieve lagen in de bewuste cel lijken van elkaar los te raken waardoor de inwendige weerstand omhoog gaat.
De spanning wil dan omhoog maar de lader grijpt dan in door de stroom te beperken.
De cel werkt alleen nog als er druk op staat en is dus onherstelbaar defect.;)

Ja je moet die cel afschrijven maar zoals ik al zei is de rest van de accu nog prima te gebruiken. Nooit risico lopen met die dingen want als hij spontaan in de brand gaat ben je niet gelukkig.

Back