lithium fosfaat super akku in ontwikkeling

Lithium fosfaat is toch niks nieuws ?
Zou mooi zijn als ze deze cellen echt hebben weten te verbeteren, want voorheen waren ze erg instabiel.

Bijna in-flight bijtanken! dit zou inderdaad een revolutie zijn, zeker als de warmte ontwikkeling verbeterd zoals ze zeggen, de ontlaadstromen worden dan gigantisch! Als ik het goed begrijp gaat het gewicht wel omhoog...toch?
Jakko

Voorlopig zou ik nu kiezen voor Lifepo in lipo-formaat.
10Ah Lifepo in platte cel, voor maar 40 euro per cel.
Dat noem ik interessant :-)

Laatst bewerkt:
Of nog even in het Nederlands ....

AMSTERDAM - Onderzoekers van het Massachusettes Institute of Technology (MIT) hebben een nieuw type lithium-ion-batterij ontwikkeld die binnen twintig seconden compleet opgeladen kan worden. Volgens de makers kan deze nieuwe accu al binnen een paar jaar commercieel gebruikt worden.

Een lithium-ion-accu levert stroom door een lithium-ion van een anode naar een cathode te laten gaan. De onderzoekers van MIT hebben nu een manier gevonden waardoor dit pad sneller door de ion afgelegd kan worden, waardoor het dus niet alleen meer stroom kan afgeven, maar ook sneller op te laden is.
Daarnaast heeft de nieuwe techniek als neveneffect dat batterijen een grotere lading kunnen bevatten. Hierdoor is het mogelijk om een accu kleiner te maken zonder aan kracht te verliezen.
Volgens de makers is een relatief simpele aanpassing in het productieproces van de batterij genoeg om de nieuwe type accu's te kunnen maken. Zij verwachten dan ook dat deze binnen twee jaar in consumentenelektronica op gaan duiken.

Barry.

Hangt van je ruimte af hè ?
Ik vaar straks een cat van 170 cm.
Daar gaan nu 10S2P kokams 4000, per motor, in.
Zouden dus makkelijk 10 van die platte Lifepo's per motor ingaan.

Back