Lizard extreme vaart niet recht

Discussie in 'Speedboten' gestart door andyslow, 20 okt 2016.

  1. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    Vandaag met MHZ gesproken:
    goed nieuws, zij
    hebben hun lipo's gevonden en gaan ze morgen of overmorgen opladen en zelf varen.
    Deze week hoor ik hun conclussie.

    Als het boot 100% is wil ik het graag terug en dan komt er zeker een filmpje. Het gevoel dat dat gebeurd heb ik niet. Ernest heeft vorig jaar al aangegeven dat er zoveel booten gemaakt zijn en er qua uiterlijk niets mis is.

    Groet Andy
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2017
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    En? Goed nieuws?
     
  3. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    Contact met Ernest gehad. Het boot is uitgebreid getest met 4S lipo, hier zijn conclusie:
    1. De instellingen aan de sender waren onjuist.
    2. Het boot trok naar rechts en dit is via de trimm functie correct ingestellt en het boot vaart nu recht.

    Het boot is opgestuurd en komt vrijdag binnen. Leuk dat ik het naar 4 maanden terug heb maar twijfel er wel aan of het nu opgelost is.

    Groet Andy
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ik kan me niet voorstellen dat het zo makkelijk opgelost is. Lijkt meer dat ze zich er makkelijk vanaf willen maken. Maar ik zal voor je duimen.
     
  5. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Had je de zender meegestuurd dan?
    Volgende keer maar gewoon hier op het forum vragen wat je nodig hebt voor een goed varende boot en niet zomaar iets rtr kopen.
     
  6. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Met alle respect voor jou ervaring en kennis, focused!
    Maar je mag van een firma als MHZ toch wel verwachten dat ze een goed varende RTR boot kunnen maken?

    Ik ben benieuwd naar de bevindingen als de boot weer terug in Nederland is. Het heeft allemaal wel erg lang geduurd.
     
  7. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Dat kunnen ze ook zeker wel en tegen een flinke prijs ook daarvoor had ik ander topspul erin zitten en geld over.

    We zullen het wel lezen als de lizard terug is bij Andy.
     
  8. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Andy,

    Ik ben zeer benieuwd hoe MHZ met een correctie aan de trimfunctie het vaargedrag goed heeft gekregen, hebben ze beschreven/uitgelegd wat ze precies gedaan hebben?
    Als het zo gemakkelijk opgelost kan worden, dan voel ik me een enorme sukkel...
    Wir werden es sehen.
    Houdt ons op de hoogte.

    Groeten, Jan.
     
  9. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    Gisteren heeft heb ik met Ernest weer telefonisch contact gehad. Aan het boot is het aanloge servo vervangen met een digitale.De bestaande Spektrum ontvanger type marine mr4000 en de sender Spektrum DX3c is door Ernest tijdelijk vervangen met een Futaba Sender/ontvanger. Ernest meende ook dat de
    oude servo i.c.m. De Spektrum hardware soms te langzaam en soms niet weer naar neutraal ging. De reactie tijden vond hij rondweg slecht.Na het vervangen is het boot prima gevaren. Ik kon het niet geloven toen Ernest dit vertelde.

    Boot is vandaag bezorgd. Inderdaad met een nieuwe digitaal servo, prijs 70,-
    met dank aan MHZ. Ik hoor focused al zeggen "mag ook voor die prijs"....
    Nieuwe Futaba T4PV-FHSS met R304SB ontvanger gebind en ingebouwd, 5S
    opgeladen.Trouwens met een 5S durfde ik vroeger niet te varen omdat het boot echt alle kanten op ging. Net een rakket.

    Het boot vaart fantastisch!
    1. Het vaart recht.
    2. Gewoon te besturen met 5S.
    3. Kleine bochten van 3,5 m zijn geen enkel probleem.
    4. Aangezien het zonet niet goed weer was en er golven waren was het echt een plezier om te varen.

    Geleerd?
    Ja, heb ik ook.Het forum is mijn eerste plek voordat ik weer iets even koop. Ik ben Jan verschrikkelijk dankbaar dat hij mij zo geholpen heeft. Hoop, dat wij samen in Sneek een terrassje pakken en aansluitend met de boot varen?
    Zonder jullie hulp had ik er zeker opgegeven. Ik weet dat ik deze zomer veel plezier zal hebben met mijne Lizard.
    Bedankt voor jullie hulp en advies!

    Groet,
    Andy
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
    Jaagpad en ron van sommeren vinden dit leuk.
  10. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Dat is fantastisch nieuws! :beer:

    Momenteel is er op RCG redelijk wat te doen over niet centerende Spektrum servo's in de nieuwe River Jet Boat. Misschien had jij er net zo een?

    Succes en veel plezier met varen!
     
  11. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Ok daar komt ie dan ...... "Mag ook wel voor die prijs " :banana: maar mooi dat ie doet wat ie moet doen.
    Al jaren raden wij spektrum zenders etc. af voor boten en wederom heeft het zich bewezen een falende factor te zijn.
     
  12. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Niet om het topic te kapen, maar Futaba komt nu toch ter sprake....
    Wat is (en waarom) de beste Futaba keus?
     
  13. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Ik ben blij voor je dat het eindelijk is opgelost, en de boot dus prima blijkt te zijn!
    Falende hardware/electronica had een ervaren modelbouwer zo ontdekt overigens.

    Eind goed al goed ;)
     
  14. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Goed te lezen. Veel vaarplezier!

    Gelukkig ben je al overgestapt naar futaba, moet een wereld van verschil geven.

    Wel je failsafe instellen en testen!

    Ontvanger heeft telemetrie, dus met uitbreiding kan je je (totaal)accuspanning in de gten houden en een alarm op je zender instellen.

    Let op, dit is een totaalweergave, dus als een cel slecht is dan geeft hij dat natuurlijk niet weer.

    Bij mn racedrones werkt het ook zo, en feilloos.
    Daar zit het gewopn op ieder flightcontrollerbordje van 25 dollar. Bij futaba betaal je dat al voor een lullig kabeltje
    Gewoon bij een vooraf ingestelde ruime waarde naar binnen komen. Regelmatig je lipo's controleren op afwijkende spanningsverschillen tussen de cellen.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
    Josessers vindt dit leuk.
  15. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Hoe bedoel je , bij zender/verbindings verlies zal de regelaar altijd uitgaan dit kun/hoef je niet in te stellen.
    De failsafe is bedoelt voor brandstof motoren zodat de gasservo weer op nulstand gaat en de motor geen brandstof meer krijgt bij electro is dit nodig.
     
    Josessers vindt dit leuk.
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De regelaar beslist niet zelf of hij uit gaat, dat moet de ontvanger hem vertellen. Want welke stand moet de ontvanger dan doorgeven als hij niets van de zender te horen krijgt krijgt: laag, midden, hoog? Laatste ontvangen stand? 10%, 73%, π%, 24,734%?Misschien gaat dit nu voor jouw situatie goed, maar ik zou er niet op rekenen. En juist daarvoor moet je failsave instellen.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2017
    Josessers vindt dit leuk.
  17. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Zeker bij futaba 4pl en 4 pls

    Als je failsafe niet insteld onthoud hij laatstse stand van je gashendle

    Uitvoerig met mn autos ervaren.....
     
    Josessers vindt dit leuk.
  18. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Vaar al jaren met een 3pks icm Assan 2.4ghz combi nooit iets hoeven in te stellen dus ja kijk er heel raar tegenaan dat jij iets in moet stellen met een 4pl of 4pls.

    Maar test maar gewoon op t droge , schakel je zender uit bij half gas , stopt je motor dan is er niks aan de hand en hoef je niks te doen maar gaat deze door dan zul je idd je failsafe moeten instellen.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2017
    Josessers vindt dit leuk.
  19. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Idd. Gewoon ff testen

    En dan lekker varen!!!!
     
    Josessers vindt dit leuk.
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dan gaat het toevallig standaard naar de goede stand. En bij een volgende revisie van de firmware precies andersom. Die fail-safe zit er op zodat de gebruiker precies kan bepalen wat gebeurt, en niet iemand in China. Waarom die extra veiligheid niet gebruiken?

    Een voorbeeldje uit mijn vak: als je in een programma variabelen/getallen maakt, krijgen ze een standaard/default beginwaarde. Maar daar mag je nooit van uitgaan, dat automatisme mag je nooit gebruiken, altijd zo programmeren dat ik bepaal met welke waarde ze beginnen.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2017
    Josessers vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina