Ariel
PH-SAM
Ik loop al langer met de gedachte een Lockheed L-12A “Junior Electra” schaalmodel 1 : 5 te bouwen. Nu is het eindelijk zover, de bouw is begonnen. Ik weet, andere modelbouw projecten van mij moeten nu wachten tot deze Lockheed L-12A vlieg klaar is. Helaas heb ik niet veel vrije uren voor modelbouw. Dan maar snel doorwerken en geen tijd verspillen. Het toestel wordt volledig houtbouw, dat gaat lekker snel. Wel vroeg ik me af, hoe de onderdelen te maken, spanten en ribben frezen of laseren? De tekeningen zijn digitaal, dus een kleine moeite om de onderdelen met een CNC - Router te maken. In mijn dagelijks beroepsleven is al bijna alles digitaal, ik snak naar handwerk, lekker met conventionele machines werken. Heerlijk, lekker ontspannen alle onderdelen handmatig stuk voor stuk produceren. Begrijp me goed, ik vind het fantastisch die digitale technieken en maak er maximaal gebruik van, maar nu voor dit project even niet, gewoon lekker ouderwets handwerk.
Deze sfeerplaatjes heb ik van internet geplukt.
Mijn schaalmodel krijgt camouflagekleuren, zoals vastgelegd in Army Air Forces Specification 24114 “Camouflage Finishes for Aircraft” van 22 oktober 1940.
En met de registratie L2-40
Johannes
Deze sfeerplaatjes heb ik van internet geplukt.

Mijn schaalmodel krijgt camouflagekleuren, zoals vastgelegd in Army Air Forces Specification 24114 “Camouflage Finishes for Aircraft” van 22 oktober 1940.
En met de registratie L2-40
Johannes