Logo 700 XXtreme verzamel topic

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door JoopB, 20 nov 2013.

  1. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Om mijn bouwverslag een beetje vrij te houden van discussies die niet direct bouwgerelateerd zijn open ik dit topic. Ik hoop dat we via deze weg ervaringen over de Logo 700 XXtreme kunnen delen die in ieders belang zijn.

    Het bouwverslag: bouwverslag-logo-700-xxtreme

    Mijn ervaring tot op heden: top heli en nog geen tegenvaller meegemaakt die ik van te voren niet had kunnen weten ;-)

    En wat zijn de bevindingen van andere Logo 700 bezitters?????
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    Heerlijk, dit is de enige heli waar ik uren naar kan staren. Dit is een blijvertje! Mijn gewicht zal ik ook eens wegen als ik het niet vergeet.
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Super idee Joop, ga ik volgen !

    Groet, Uwe
     
  4. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    [​IMG]
    Even een plaatje :)
     
  5. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    :yes:

    Vanaf mei 2013 ben ik mijn vluchten aan het registreren in een soort logboek. Op dit moment zijn er ruim 150 probleemloze vluchten met deze heli's geregistreerd.

    De volgende instellingen staan in de Vbar software:
    (dus niet in de zender)

    Toerentallen
    Normal = 1375 Idle-1 = 1675 Idle-2 = 2145

    Main Rotor
    Style = 100 Agility = 110 Gyro gain = 96
    Collective travel = 92
    Cyclic throw = 88
    Pitch Normal / Idle-1 / Idle-2 = +/- 12 graden

    Tail rotor
    Gain Normal = 94% Gain Idle-1 = 97% Gain Idle-2 = 88%
    Limit CCW = 118 Limit CW = 118

    Gewicht inclusief 5000mAh/12S/60C = 5530 gr

    Helaas begint de kap door het vele oprekken wel te scheuren op de punten waar deze beschadigd is door de linkjes:
    [​IMG]
    Bij de kap van mijn andere Logo 700 hebben ze daar inhammen gemaakt en ervaar ik dit probleem niet. Maar daar heb ik ook nog geen 150 vluchten mee gemaakt. Even afwachten dus.

    Verder prima heli tot op dit moment :yes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Joop:

    aan het einde van het scheurtje een 2 mm gaatje boren,
    en aan de achterzijde met Z-poxy en mat (is een soort epoxyd) plakken,
    zie je van voren niks verder, het gaatje even verven,
    en je hebt nog uren vliegplezier.

    groetjes van Uwe
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2013
  7. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Bedankt voor de tip Uwe! Ik moet het inderdaad repareren voordat het echt een scheur wordt. Volgende project nadat ik de Lipo heater af heb :cool:
     
  8. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    De Setup/instellingen van mijn logo uit de maiden zijn als volgt. Ik moet her en der nog wel wat tweaken, maar in groten lijnen vind ik hem goed zo.
    Toerentallen
    Normal = 1212 Idle-1 = 1653 Idle-2 = 2045

    Logo 700 Stock
    3X MKS 950HV swash
    MKS980HV Tail

    Nog op de plank:
    Emcotec 240A Safety power switch
    Iisi Telemetry unit

    Main Rotor
    Style = 80 Agility = 95 Gyro gain = 90
    Collective travel = 92
    Cyclic throw = 100
    Pitch Normal / Idle-1 / Idle-2 = +/- 12,5 graden

    Tail rotor
    Gain Normal = 93%
    FlightPacks: 2X Optipower Ultra 6S 5000mah 50C
    Connector: Mpjets 5,5mm
    Bufferpack: Gens Ace 2S 1300mah 5C
    Connector: Mpjets 2,5mm
    Backup line: ScorpionGuard

    Gewicht zal ook rond de 5,6 kg liggen.

    Voor zover mijn logo Xxtreme
    [URL="[/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Joop ik heb dit bij Remco gehaald, werkt echt super.
    Karosserie band zwart Jamara
    Had ook een lichte beschadiging aan de canopy van mijn Logo 550SX, nu met dit band er om heen zie je er niet meer van :D
    Echt super spul en het staat ook nog eens mooier dan zonder.

    [​IMG]

    mvg. Freddie
     
  10. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    Ook ik heb die band om me canopy gedaan. zowel aan de onderkant als aan de bovenkant;)
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    inderdaad mooi,
    en als je wild , kan je dat band ook nog wat plakken

    gr. Uwe :yes:
     
  12. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Zelf ben ik niet zo'n voorstander van die carrosserieband. Maar het is misschien wel mooier dan een gescheurde kap. Ik moet in ieder geval eerst zorgen dat ie niet verder scheurt.
     
  13. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    Heb nu 2 vluchten met Head speed 1213. Ik ga dit verhogen naar 1300. Net een tikje meer lift. Wil hiermee mn collective management oefenen en verbeteren.
     
  14. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Heftig ;-)
     
  15. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    heb ik zelf gedaan met een dremel Joop...:cool:
     
  16. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    Heb je daar wat foto's van Joop of Marcel ?
     
  17. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Kijk, dat is nou zinvolle informatie! Hoe kom je aan deze wijsheid??? Dat ga ik in ieder geval bij de volgende kap ook doen omdat de kap toch de linkjes kan raken. Slimme zet en bedankt Marcel :thumbsup:

    Edit: hierbij een foto van de gebroeders Logo. Links met dremel en rechts met schade ;-)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    Ik heb er geen foto's meer van, die moet Joop dan even maken… ik had het idee ook dat doordat je dat eruit vreest, de kap iets makkelijk open gaat...
     
  19. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    Dat ga ik ook doen! Het is bij mij nog niet gebeurt. Maar voorkomen is beter ;)!

    Een andere vraag... Weet niet of ik hem hier moet stellen, maar ik doe het maar gewoon. Ergens beginnen...:p

    Ik zit al een tijdje met het idee in me hoofd om over te gaan op een andere regelaar...
    De Mezon 135A 12S. Maar ik ben benieuwd of deze het wel houd omdat er van de YGE een 160A op zit. En dat is denk ik niet voor niks....
    Op HF is er niet veel van te vinden. Ik had maar 1 iemand gevonden.

    Me gevoel zegt, dit is het randje, maar zou graag ook eens jullie meningen horen
     
  20. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    In mijn bouwdraadje heb ik uitgezocht of de Jive 120HV er op kon. Die had echt mijn voorkeur. Maar tijdens het testen door Kyle Dahl kon de Jive het niet trekken. Zeker op een warme dag kan je regelaar dan uitvallen, en dat is het laatste wat je wilt.

    Logo 700 Will be save to use Kontronic 120 in the 700 - Page 1

    De Jive kan 120A continu, en meer met een goed koellichaam. Dan kan het ding zelfs pieken aan van 240A.

    Als de Mezon 135A/12S beter presteert zou je zeker de gok kunnen wagen. Anders zou ik aan de veilige kant blijven en de YGE behouden. Ik heb gezocht maar kan niet echt betrouwbare gegevens over de piekstromen vinden van de Mezon.

    Dat is wat ik inmiddels weet ;-)
     

Deel Deze Pagina