Longe range Fpv project.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door QuadRon, 24 mrt 2013.

  1. QuadRon

    QuadRon

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    4.325
    Locatie:
    Belgie
    Heb overal 800mw vtxen opzitten...zelfs op men mini quads :)
     
  2. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    Ik volg dit draadje nu al een poos en vind het erg interessant en leerzaam, ik ben n.l ook bezig de spullen bij elkaar te krijgen voor longe range FPV want vind het een mooie hobby en voegt wat toe aan het gewoon rond vliegen.
    Ik heb pas de Fatshark teleporter met headtrack aangeschaft om mee te beginnen maar er zit jammer genoeg geen tx bij, nu wil ik vragen is er bij jullie iemand die nog een 600 mw zender heeft liggen die op Fatshark past?
    Verder hoop ik dit draadje nog lang te kunnen volgen leer er veel van, vooral wat er allemaal te koop is in die wereld.
     
  3. QuadRon

    QuadRon

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    4.325
    Locatie:
    Belgie
    Immersion en fatshark vtxen kan je gebruiken , ik heb er geen liggen vlieg op 1.3


    hier de maiden met de parkmaster , leuk speelgoed :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Weet je zeker dat het een teleporter is? Die heeft namelijk geen head tracker. Overigens wordt er vaak wel een 250mW vtx bij geleverd. Tenzij 't ding 2e hands is natuurlijk :p

    Elke fat shark of IMRC zender zal er in ieder geval mee werken. Je moet een zender hebben op de airwave frequenties. Die komen in 25, 250 en 600mW.

    Ik krijg overigens de indruk dat je nieuw bent in de hobby, in welk geval ik je aanraadt om nog geen long range te gaan proberen. Daar komt namelijk meer bij kijken dan een rondje kunnen vliegen en een camera/vtx op een vliegtuig kunnen plakken. Not to mention dat er ook veel meer mis kan gaan. Je kunt beter eerst ervaring opbouwen met short-range fpv, binnen kilometer o.i.d.

    Daarvoor zal een 25mW vtx waarschijnlijk krap worden, maar een 250mW of 600mW vtx moet dat prima kunnen. Er zijn verschillende webshops waar je die kunt krijgen, maar als je een beetje een voordelige prijs wilt kun je er beter eentje importeren uit het verre oosten o.i.d., anders betaal je meteen 80 euro voor een videozendertje.
     
  5. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    @ reliku, ja dat weet ik zeker ik heb hem hier voor me, hij is idd 2dehands en de verkoper wilde de zender niet van zij quadcopter halen daarom.
    Hier de link van het set wat ik heb gekocht, Fatshark teleporter 5.8 ghz limited edition - RC Groups

    Het is een limited edition daarom headtrack.

    En idd bij HK kost hij 47+22verz. en in Nederland 97 euro maar Van HK is nog een pakketje onderweg van begin juli en die heb ik nog niet dus ben wat wantrouwig nu.
     
  6. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    Ik begin idd net en bouw het langzaam op maar wil niet nu een 25 of 250 halen en dan volgend jaar weer een 600 dab doe ik dat liever nu direct dan is dat alvast op orde.
    Ik ga er zelf vanuit dat ik na een jaar pas eens ga zeggen dat ik long range vlieg dus een jaar lang proberen en leren.
     
  7. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Volgens mij is dat een fat shark rcv922, geen teleporter. Ik heb nog nooit van een limited edition gehoord :/

    Waarschijnlijk heb je overigens iets gekocht dat op backorder was en waarschijnlijk met de langzaamste shipping optie. Kan ook best zijn dat de post de boel verprutst heeft, heb ik ook wel eens gehad. Duurde meer dan twee maanden, was ook nog eens een express verzending. Heb nog nooit gehad dat er iets van HK niet over kwam, na ergens rond de 150-200 (?) bestellingen. Ach, ben de tel kwijt.

    Als je het hier in Nederland wilt kopen, mag van mij, maar qua garantie maakt het niets uit, je betaalt alleen twee keer zo veel.

    22 euro verzending overigens? Probeer je het via express mail te bestellen ofzo? :p

    Wat 600mW betreft, tja, kun je best kopen, maar ga je niet echt nodig hebben denk ik. Then again, je zult er ook nog niet echt last van hebben. Zolang je maar bij die dingen van 1.5 of 2W weg blijft, dat doet meer kwaad dan goed. Overigens is 5.8GHz sowieso geen long range frequentie. Het kan wel, maar de free space loss en penetratie zijn dusdanig slecht dat 2.4 of zelfs 1.2 een veel betere keuze zouden zijn. Maar maakt het ook weer complexer, dus 5.8 is om te beginnen zeker geen slechte keus. Ik raad je echter wel aan om tegen die tijd naar iets anders te kijken dan een ingebouwde ontvanger uit een RCV922, maar daar zul je tegen die tijd zelf wel achter komen ;)

    Overigens, als je toch dingen gaat kopen, koop dan een setje CP antenne's. Op 5.8 zijn die wel erg handig vanwege de grote hoeveelheid multipathing waar je op 5.8 last van krijgt. CP antenne's lossen dat voor een groot deel op.

    Als je nu een 25mW of een 250mW antenne koopt dan gaat die over een paar jaar overigens nog steeds nuttig zijn. Misschien niet op een vliegtuig, maar mijn oude 250mW zender zit nu op m'n grondstation als relay tx. Als je serieus met fpv verder gaat dan stap je daar voor long range vliegen toch wel op over, dus dan is dat alleen maar mooi meegenomen. 600mW is daarvoor echter een beetje overkill, ga je meer last van krijgen dan profijt. Maargoed, een 25mW of 250mW zender kun je tegen die tijd ook nog wel weer los kopen, dus dat maakt niet zo veel uit ;)
     
  8. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    On second thought, ik snap eigenlijk niet wat dit zoal is. Lijkt op de behuizing van een RCV922 met een extra antenne erop... Dus er zit nog weer een 433MHz systeem bij op dat de HT besturing doet? Lijkt me erg onhandig, maargoed.

    Van wie heb je 'm gekocht? 0 posts en 0 feedback en alleen maar replies dat het een scam is.. En dan ook nog het feit dat er nergens anders iets over die limited edition te vinden is... :confused:
     
  9. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
  10. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    Fatshark RTF téléporter dit is de link die ik van de verkoper heb gekregen.
    Als ik over een jaar nog steeds zo interesseert ben in FPV als nu weet ik wel zeker, ga ik denk ik wel over op 1,2 maar wil het nu nog niet zo ingewikkeld maken voor me zelf.
    Zo als het nu lijkt ga ik er zeker wel door met FPV maar doe rustig aan.
     
  11. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Hm, beetje rare site, er staat teleporter, maar in de beschrijving hebben ze het vervolgens over een predator, en het plaatje lijkt op geen van beiden :p

    Een teleporter ziet er zo uit:
    [​IMG]

    Nouja, maakt ook niet uit. Als je later wilt uitbreiden en nu lekker wilt vliegen dan zou ik een 250 of een 600mW vtx nemen. Persoonlijk 250, heb je voorlopig genoeg aan en is later handig als relay tx ;)
     
  12. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    Nou dan ga ik af op jou expertise en koop een 250 daar heb ik ook eerst wel genoeg aan en dan kan ik hem later weer gebruiken begrijp ik.
    Kijk daarom volg ik dit draadje, goede raad en leerzaam.
     
  13. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Tip: koop er dan ook een setje CP antenne's bij, een skew planar wheel en een cloverleaf. Of nouja, maakt niet zo heel veel uit, als ze maar circulair gepolariseerd zijn. Lineaire golven op 5.8GHz stuiteren overal vanaf, en je krijgt continue gereflecteerde signalen terug in je ontvanger die je beeld ongelovelijk veel verstoren. Circulaire golven reflecteren ook wel, maar veranderen van richting (rechtsom draaiend wordt linksomdraaiend en omgekeerd), en een rechtsom CP antenne ontvangt linksom CP golven met een verlies van 30 decibel (oftewel 1024 keer zo zwak), en dan heb je daar ineens geen last meer van. Dit verbetert je prestaties (en dus afstand, of hoeveel bomen er tussen jou en het toestel kunnen staan) met een significante hoeveelheid (niet raar opkijken als je range meer dan verdubbeld).

    Goed, om een lang verhaal kort te maken, koop circulaire antenne's, zijn het geld dubbel & dwars waard.
     
  14. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    Ik heb een setje antennes gekocht maar ben even de naam kwijt maar van fatshark en dan een soort paddenstoel model een rx en tx .
    gevonden ImmersionRC Spironet antennes deze heb ik gekocht van pino666 en hij bied nog een setje aan op MF kan je ze zien op foto.
    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  15. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    Morgen spannende dag, mijn Giant Scale extra 330L met een span van 316cm en een motor 3W200I motor gaat morgen middag maiden.
    Hoop dat alles goed gaat en dat project kan worden afgesloten zodat ik weer geld kan vrij maken voor mijn FPV project en dat verder uit gaan bouwen.
     
  16. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Oof, dat klinkt ook spannend! M'n pa is een 5.5m piper J3 aan 't bouwen. Gaat nog een eeuwigheid duren, maar hij is nu al nerveus om d'r mee te vliegen! :p

    Ik zou 't niet durven haha

    Spironet antenne's zijn overigens precies goed, die zijn namelijk CP, maar dan nog met een mooi kapje eromheen ;)

    Succes met die maiden morgen, en laat maar weten als je nog fpv vragen hebt ;)
     
  17. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    Vragen over FPV zullen er zeker nog komen en dan laat ik van me horen.
     
  18. QuadRon

    QuadRon

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    4.325
    Locatie:
    Belgie
    Nieuw winterprojectje , Zephyr 2 :)

    Komt een Fy31ap autopilot op met hornet osd.
    Futaba of savox servo's.
    800mw 1.3 videozender.
    Pixim 690Tvl camera.
    Ezuhf 8Ch rx.

    Nu wil ik dat ding carbon look geven , wat is de beste manier? Oracover of een stikkervel?

    [​IMG]
    free photo upload



    Zoiets :)

    [​IMG]
    image hosting free no registration
     
  19. Killerbean

    Killerbean

    Lid geworden:
    18 aug 2011
    Berichten:
    612
    Locatie:
    .
    waarom ben jij me altijd voor met de koopjes roni ;-)
     
  20. renesijnke

    renesijnke

    Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Gorinchem
    Binnenkort maar eens samen vliegen Roni ;) Gisteren m'n Juggernaut gemaidened.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina