Look a lot like Clik

Ik ben vandaag maar eens begonnen om de bekende Clik shockflyer na te maken. nadat ik een tekening gekregen had heb ik deze eerst aangepast om te kunnen snijden CNC dus.
alle onderdelen netjes uitlijnen op 1 vel depron en hier is het resultaat na 45 min snijden

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het nogal druk, dus heel veel tijd voor een bouwverslag heb ik niet, maar.....

De vleugels passen mooi:
full

Hier heb ik de carbonnen voorlijst er al op, is niet de lichtste oplossing, maar zorgt er wel voor dat de voorlijst praktisch onkwetsbaar is.
Ook het hoogteroer en de rolroeren zitten erop, simpelweg met plakband (heeft voor mijn vorige Clik erg goed gewerkt.)
Mooie manier ook om met dit rotweer nog wat aan je accus te hebben :)
full

Als ik zo op de foto kijkt lijk het net of de vertikale romp scheef staat, alleen is m'n geodriehoek het daar niet mee eens.......
denk dat het de lichtval van rechts is.

Setup

Dit is een heel betaalbare setup die ik zelf naar volle tevredenheid heb gebruikt:

Motor: TURNIGY 2204-14T 19g Outrunner
Regelaar: TURNIGY Plush 10amp 9gram Speed Controller
Accu: Rhino 360mAh 2S 7.4v 20C Lipoly Pack
Servo's: HXT500 5g / .8kg / .10sec Micro Servo
Prop: GWS EP Propeller (DD-8040 203x102mm) (6pcs/set)
Ontvanger: Spektrum: OrangeRx R415(let op, wel kleinere stekkertjes) / Futaba: Futaba R6004FF

Voor de regelaar zou je ook nog voor deze kunnen gaan:TURNIGY Plush 6A /.8bec/6g Speed Controller
Voor de mensen die echt voor het minimale gewicht gaan is dit een optie, maar met 10 amp speel je wel lekker op safe, wat ook weer fijn is.

Het is misschien ook niet een gek idee om te investeren in wat duurdere servo's, ik heb veel mensen gezien die de Dymond D47 gebruiken.
De HXT500 is een fantastisch servo voor het geld vind ik zelf, maar omdat je er toch maar 3 nodig hebt is zo'n 60 euro voor een paar die toch echt wel heel veel beter zijn misschien niet gek, ook op de lange termijn (overzetten).

Superleuk trouwens dat er zoveel animo voor is, binnenkort met z'n allen gaan zeuren voor een indoorhal :D:D:D

Laatst bewerkt:
Ik heb nu ook 3 platen, die worden in de komende maand gebouwd. Eerst maar eens een goede setup uitzoeken.

Waar hebben jullie de depron vandaan/voor hoeveel?
Nou zag ik het setje wat Sam had uitgesneden, heel netjes. Maar bij HK hadden ze nu een Clik 1 uit EPP compleet met toebehoren voor $ 24 en aangezien ik niet zo een bouwer ben..... wat vinden jullie?

Epp is geen depron en op de afbeeldig zie je dat er heel veel carbon dus gewicht wordt toegevoegd. ik denk ook dat je de hobbyking kit zelf moet plakken

depron koop je bij de modelbouw winkel vloerenboer etc. let op dat er verschillende soorten zijn ik gebruik depron dat in beide richtingen even stijf is

Dat plakken lukt me wel, het is het spuiten en uitzoeken waar ik nooit zo'n geduld voor heb.
De EPP kit geven ze op voor 140-160 gram, volgens mij is dat wel normaal.
Ik vraag me echt af wat het scheelt ....

Ik ben alweer een stukje verder met m'n Clik,
heb ook een makkelijke manier gevonden om lichte wieltjes te maken uit een restje ABS.
full

Ik hoop hem dit weekend af te krijgen!

en weer even een update:

De wieltjes zullen toch nog even moeten wachten, de asjes zaten niet zo vast als ik hoopte.
Het lijkt erop dat de expoxy die ik heb gebruikt iets te flexibel is.

Verder heb ik de rudderservo erin gezet, waardoor de bovenkant er ook op kon:

full

Wordt al een leuk ding om te zien, nou nog hopen dat het een beetje vliegt :)

Back