Losi LST Brushless conversion! NEU Motor - 6S - MMM

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Byte, 13 okt 2008.

  1. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Goededag :bye:

    Gisteravond heb ik tweedehands een Losi LST gekocht op eBay, die ik nog moet krijgen. En deze ga ik ombouwen naar elektro. Deze ombouw doe ik omdat ik later een HPI Baja 5B om wil bouwen naar elektro, en hiermee wil ik de motor mount bouw een beetje onder de knie krijgen. :p

    De foto's van de LST komen z.s.m. Als ik hem binnen krijg.. :)

    Anyway, hier alvast wat erin & eraan komt:
    - *Losi LST2
    - *NEU 1521 1Y 1557Kv Motor - Dit word een 2200KV Castle motor, omdat deze stukken goedkoper is. ( De MMM 2200kv Combo )
    - NEU Energy 25-50C 2x3S 4900mAh LiPo, oftewel een 22,2V LiPo
    - *Mamba Monster Max Regelaar
    - *RC-Monster 2 Speed pinion adapter 5mm bore - Dit is een TD-Racing speciaal voor mij gemaakte 2 Speed Pinion adapter geworden :p
    - Zelf gemaakte Motor Mount
    - Zelf gemaakte Battery tray
    - *Acoms Hayabusa 2,4GHz
    Overal waar * voorstaat heb ik al!

    Geschatte totaal kosten, met de dollar koers van nu:€850,-



    Hier ga ik alle updates en foto's neerzetten, met datum:

    11.10.08 19:00:00
    Losi LST2 op eBay gekocht!

    22.10.08
    Losi LST binnen gekregen!

    26.10.08
    Gister de LST uitgepakt, wat een ding! :D Echt een heel leuke auto, banden zijn echt ontzettend groot, shocks ook. Ziet er erg goed uit! Heb hem eens op de weegschaal gezet, en hij weegt 5,6 kilo! :-| (Ja, hij zal een dieet moeten volgen :p)
    Nouja, ik kan hier wel een hele baldzijde over schrijven hoe mooi en zwaar en groot hij is, maar foto's besparen me een hoop werk, dus hier komen ze:

    Alles uitgepakt, heel lang naar gekeken en gedaan, en paar foto's genomen
    [​IMG]

    [​IMG]


    En meteen begonnen met alles eraf halen etc. Hier heb ik de tank eraf gehaalt...
    [​IMG]


    Daarna de motor, ging alleen een beetje erg moeilijk, heb een half uur over die 4 schroefjes gedaan...
    [​IMG]


    Toen zag het dus zo uit:
    [​IMG]

    En van werkplaats gewisseld!
    [​IMG]

    En dan de banden, die zijn echt ENORM!

    [​IMG]

    Ja, dat kleine bandje daar is een bandje voor mn 1:10 Rustler.. :p
    [​IMG]

    [​IMG]

    Dan de ongelooflijk grote shocks!
    [​IMG]

    [​IMG]

    De body van de LST ff op de Rustler gezet, ach, ziet er helemaal niet slecht uit :p
    [​IMG]

    Erg leuke zender zit erbij..
    [​IMG]

    Ik had erg veel moeite om de ontvanger daar los te krijgen, die zat ONTZETTEND vast, echt heel goed vast.. Maar uiteindelijk toch eraf gekregen..
    [​IMG]


    17-12-2008

    Ik heb een speciale 2 Speed Adapter besteld, deze was wel iets duurder, maar speciaal gemaakt en van hoge kwaliteit! :)

    Ik heb ook nog gewerkt in een CAD programma, en heb hier de motor mount voor de LST getekend:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo zal de Motormount er ongeveer uit komen te zien! :)

    Owja; voor de 24ste bestel ik de MMM Combo van 2200kv, omdat deze een stuk goedkoper is dan de 1521..


    28-12-2008

    MMM combo een paar dagen geleden besteld, hoop dat ie morgen of overmorgen binnenkomt.

    En dan nog mijn Blue Aluminium Diff Cases! :)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Verdere updates volgen! ;)


    2-1-2009

    Vandaag de MMM Combo ontvangen! Heerlijk zware motor is dat!
    Een paar foto's, en ter vergelijking mijn LRP Shark.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Ik moet dus alleen nog de LiPo's en de Motor mount maken! :)


    5-1-2009

    Een kleine update tussendoor, ik heb de snelheid eens uitgerekent van mn LST, als ie helemaal klaar is. Ik wou 't al eerder doen maar ik wist de Diff Ratio niet :p

    Komt ie:

    [​IMG]
    Zoals te zien in 2nd gear


    8-3-2009

    EINDELIJK dan nog eens een update. Ik ben vandaag met de motor mount begonnen. Ik had namelijk ergens een stuk aluminium gevonden. Maar jammer genoeg was dat te stijf en brak het toen ik er een 90-graden hoek van wou maken. Daarna ergens een of ander stuk aluminium gevonden, waar al een hoek inzat, maar die nog geen 90 graden was. Dus daar heb ik/mijn vader toen een 90 graden hoek van gemaakt, ZONDER dat ie brak. Daarna nog 2 gaten erin geboord, en dit gedaan ZONDER een schuifmaat (ofzo? Waarmee je heel precies kunt meten iig), maar gewoon met een ding dat mm kan meten. En tot onze verbazing waren de gaten precies op de goede plaats. Ik moet alleen nog 2 langwerpige gaten maken aan de onderkant van de L motormount, zodat ik ook verschillende tandwielen er op kan plaatsen, dit zal wel makkelijk gaan denk ik.
    Hier alvast een paar foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja, er zitten veel gaten in. En ja het ziet er cheap uit. En ja het was ook goedkoop. En ja het is STEVIG, en dat is waarom het om draait, toch? :p
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2009
  2. jaeneke

    jaeneke

    Lid geworden:
    18 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    overpelt(België)
    te gek, dit wil ik volgen...

    ben zelf begonnen met een savage om te bouwen naar brushless en kan wel wat info en indrukken gebruiken ivm brushless :)
     
  3. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Zo, net ff geld overgemaakt, nu maarwachten tot ik hem binnen krijg :)

    Ook erg leuk! Die zijn ook een stuk lichter dan die LST2 dacht ik, een savage 4 kilo en zo'n LST2 6 kilo. Das een behoorlijk verschil!

    Maar, ik moet ff sparen, want ik heb deze week al een LRP Shark 18 met brushless gekocht :p Gelukkig krijg ik 15 oktober mn loon, en misschien dat vader ook mee gaat helpen, zodat er een beetje vaart achter komt! :)

    - Patrick
     
  4. jaeneke

    jaeneke

    Lid geworden:
    18 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    overpelt(België)
    ja de savage is licht maar toch ook afhankelijk van de 'troep' die je er op hebt geschroefd ;-)

    mijn savage heeft toch al een deel alu van fastlane en dat is best licht alu en daardoor valt het gewicht goed mee, als eenmaal men brushless conversion binnen is gaan we een testsetup maken die nog niet in de handel te verkrijgen is(de motor toch) om de savage al rijdbaar te maken en later volgt een volledige fastlane machine brushless conversion chassis...

    bij dit chassis word de gewichtsverdeling beter(lager + langer) + er kunnen lipo pack's in tem 8500mah ;-)
     
  5. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Wrom haal je die domme MMM. Nog steeds veel problemen eme dus ik zou een andere halen. En je kan ook Medusa's i.p.v NEU. gebruiken, scheelt je veel geld en net zo goed;)

    En wrom 2 accu's, beter 1 grote halen, en 6s lipo is beetje veel, zal je diffs lekker uit elkaar trekken en hij word oncontroleerbaar:p

    Greetz,
    Joram
     
  6. Eef1972

    Eef1972

    Lid geworden:
    19 sep 2005
    Berichten:
    369
    Locatie:
    utrecht
    Byte succes met je ombouw, ga dit draadje beslist volgen.
    Ik heb de LST altijd al een mooie auto gevonden.
    Dus ben benieuwd naar je bevindingen.
     
  7. Rcniels

    Rcniels

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Ik ga mijn MT2 ombouwen naar elektro, maar kan geen goede pinion vinden.
    Iemand een idee? En mijn motor komt op de plek waar eerst de brandstoftank zat.
    Kan ik dan de plus en min omwisselen zodat de motor de andere kant op draait?
    Of is dit slecht voor de motor? Want anders rijd hij achteruit.
     
  8. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    MMM: Ik weet op het moment niks beters wat goedkoper is..
    Medusa/NEU: Wil toch voor de NEU gaan, geen idee hoezo..
    2x3s: 2 accu's zodat ik met mn Rustler ook es met 3S kan rijden :)

    Diffs: Ook al aangedacht, ik ga het toch proberen, anders moet ik maar met 3S gaan rijden :p


    - Patrick
     
  9. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Goedkoop is duurkoop....

    Hoor nog veel rookMMM's verhalen... Een MGM regelaar is het beste maar kost wel 200 euro.

    3s zal niet vooruit te branden zijn, helemaal niet met zo'n zware bak. Tenzij je van scootmobielstyle houdt:lol:

    Greetz,
    Joram
     
  10. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Ik ga het gewoon proberen.. ik zie wel..

    En idd, 3S zal echt niet vooruit gaan.. :p


    En ik zit nogsteeds te wachten op dat ding.. :( Vandaag 3 uur aan mn Rustler VXL gewerkt, doet het gelukkig nu weer, morgen mn E-Firestorm.. :p En dan krijg ik mn LRP Shark 18 binnen die ook half kapot is..:p

    - Patrick
     
  11. jaeneke

    jaeneke

    Lid geworden:
    18 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    overpelt(België)
    ik ga met de MMM V1 rijden zonder BEC en zonder ventilator, dit zou op 5s zeer goed moeten gaan.

    die MMM V1's hebben alleen last van de BEC want dat is het enigste wat is aangepast aan de V2(hebben ze mij gezegd).
     
  12. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ze hebben wel meer dingen verandert, want niet iedereen weet...

    Je zegt zelf al hoe crap de regelaar is; je moet de fan en BEC slopen anders werkt het niet....!

    Greetz,\Joram
     
  13. jaeneke

    jaeneke

    Lid geworden:
    18 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    overpelt(België)
    maakt mij niet uit, alles wat ik moet afkoppelen v/d regelaar heb ik al in de savage zitten(ontvanger batterij/koeling) én ik krijg de regelaar aan de helft v/d prijs.

    + degene die het gaat instaleren kent er zéér zéér veel van(is een maat van fiorino en heeft contacten in de US enz. en kan aan alles geraken aan voordelige prijzen)

    dus hij weet goed waar hij mee bezig is, als ik nu een buggy of truggy had had hij me ook een andere regelaar aangeraden(viel dan ook buiten men budget) maar in dit geval is de MMM méér als goed aangezien het toch nooit een 'race monster' word en ik dus ook nooit wedstrijden ermee ga rijden(of hetzij voor de fun om als laatste te eindigen lol...).
     
  14. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    over de mmm: hij wordt weer aangepast en binnenkort komt v3 op de markt. mgm's gaan ook kapot....

    6s met een 1557kv motor lijkt mij juist een goede combinatie. deze zal +/-35.000rpm leveren, daar kunnen de diffs wel tegen lijkt me. bovendien is een hogere voltage met lagere kv motor efficienter dan lagere voltage met hogere kv motor.

    ben benieuwd naar je voortgang. heb zelf net een muggy gekocht die brushless wordt. op rc-monster staat een recent bouwverslag van de lst ombouw. het verslag is ook hier te lezen: Stampede Project: Project Stampede: Traxxas Stampede - Tony Arnold stampedeproject.com
     
  15. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Heb laatst idd eens gelezen dat een mgm helemaal weg was gebrand.. Muggy, ook leuk! Toevallig die op marktplaats stond?

    Ja, die site heb ik al gezien. Het soort motor mount wat hij daar gemaakt heeft wil ik ook maken.. :)

    - Patrick
     
  16. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Yep, hij stond op mp.
    Kijk ook eens op deze site voor een lst conversie: Men / Menu . Is wel een hele dure conversie (€290), maar de foto's kan je gebruiken om ideeen op te doen.
     
  17. Stijn14

    Stijn14

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Wijk aan Zee
    hallo, voor degene die het interessant vinden, ik wil mijn lst ook ombouwen naar brushless, ik heb de volgende onderdelen al:
    -team losi lst met veel alu, alu draagarmen, alu tunings-shockdempers, alu shocktowers, alu bodemplaten (niet de orginele), titanium tandwielen enz.
    -extra team losi lst voor onderdelen (deze wel gewoon plastiek ;)
    -bk warrior 9920 C 100 AMP brushless regelaar
    -feigao 9L brushless motor (zoek een sterkere, maar ga het hiermee proberen)
    -alu zelfgemaakte motor-mount

    moet nog even een batterij-houder maken en nog een pinion adapter kopen, en dan gaaaaaaaaan..!!!
    als ik eindelijk een keer snap hoe je foto's op dit forum kan zetten zal ik dat zeker doen.
    gr, Stijn
     
  18. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    @ Jeaneke, heet die man soms Mani^^ heeft mij ookal veelk geholpen met me project op RC-Junkies...

    Achja, een V3, kan dat wel eens proberen. Service is iig van CC wel goed:D
    En anders sla ik er een paar in voorraad:)

    Greetz,
    Joram
     
  19. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Die was ook best goedkoop! Mijne was wel nog ietsjes goedkoper :p

    Bedankt voor de site, maar ik weet hoe ik het ga doen en dat ga ik ook houden, heb er al een maand over nagedacht, toch bedankt! :)

    - Patrick
     
  20. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    succes met de ombouw. tkn: je kan nu bij medusa ook 70mm en 80mm motoren bestellen. nog steeds een stuk goedkoper dan neu.

    ik ga eerst mijn revo conversie afbouwen, daarna begin ik aan de muggy conversie.
     

Deel Deze Pagina