Zo, nu ik jullie aandacht getrokken heb d.m.v. de topictitel "Flux & Revo killer" kan ik beginnen met het introduceren van mijn LST E-conversie hehe...
(Als je geen zielig levensverhaal van een LST, een saai verhaal of een écht saai verhaal wilt lezen s.v.p. de eerste 4 alinea's overslaan en beginnen met lezen bij het vetgedrukte woord "Nu")
Sinds dat ik geboren ben rijd ik met kwalitatieve RC's rond, op mijn 14e begon het echt te kriebelen en ik kocht de ene na de andere auto... Het is eind 2008, ik heb op dat moment 3 auto's, een Blazing Star, E-Firestorm en Rustler VXL. Joram had op dat moment de eerste 1:8 E-conversie ooit in het auto gedeelte voor zover ik me kan herinneren, het idee vond ik geweldig, een 1:8 MT ombouwen naar brushless. De Savage van Joram was mooi (moet ook wel na zoveel geld er in gestopt te hebben) maar ik zocht toch iets anders, ik ging op onderzoek uit en na een paar weken kwam ik op een Losi LST uit. Op dat moment een van de grootste en zwaarste 1:8 MT's op de markt: precies wat ik hebben wou! Ik ging verder op onderzoek uit om te kijken wat ik allemaal nodig had voor een E-conversie, dat bleek aardig wat te zijn en het zou ook veel gaan kosten. Mijn idee was een NEU 1521/1.5D 1900Kv, een MMM en een NeuEnergy 5000mAh 5S 30C LiPo. Hier zou ik dan zelf een motor mount, accu tray en ESC tray voor maken.
Het is 11 Oktober 2008 en ik heb een Losi LST gekocht op eBay, eenmaal ontvangen zat ik alleen nog maar met de auto te spelen, zo groot, zo zwaar, geweldig!
In de loop van de tijd veranderd de keuze van mijn setup nog lichtjes. Ik koop een Castle/NEU 2200KV setje vanuit Amerika en bouw de LST ondertussen helemaal uit elkaar. Destijds waren er veel problemen met de MMM, ik wou het beste van het beste, dus heb ik het setje maar verkocht aan iemand hier op het forum. Ik kocht me een Plettenberg Bigmaxximum, een 4 polige, 2300kv brushless motor. Waarschijnlijk voor de meesten totaal onbekend... Ik zal niet te veel opscheppen: het is geen slechte motor
Met Quark had ik goede ervaring, ze zijn zo ontzettend "smooth" (lopen heerlijk -> zo goed als geen cogging) wat ik altijd al heerlijk vond. Op eBay kocht ik me een Quark Airmaster 125B - eigenlijk voor vliegtuigen dus - deze kon ik gewoon in mijn LST gebruiken aangezien ik toch een 2-speed wou gebruiken en dus geen achteruit zou hebben.
Ondertussen had ik ook een 5000mAh 5S 30C Zippy LiPo en een TDRacing 2-speed pinion adapter gekocht, het was al midden 2009. Samen met pap had ik een motor mount en LiPo tray gemaakt.
Na een tijdje was de LST af en maakte ik mijn eerste rondjes, wat een schitterend gevoel! Ik kreeg kippenvel toen ik de eerste paar meters reed! Jammer genoeg was er iets minder leuks... Om het kort te houden: de motor mount, battery tray en ESC tray waren eigenlijk tamelijk slecht gemaakt, door de matige bouw van de LiPo tray kreeg ik bij een botsing een deuk in de LiPo waardoor hij niet meer bruikbaar was. Tevens ging de LST iedere keer kapot: de meenemers, aandrijfassen of andere kleine dingen.
Het was eind 2009... ik was het beu: ik had dan wel kwalitatief erg goede elektronica maar de auto begaf het iedere keer weer, ik heb geen één LiPo leeg kunnen rijden, dit vond ik niks en ik besloot dus om een totale bulletproof auto te maken. Ik begon met onderdelen te bestellen: Aluminium, Carbon, Fans, Velgen, Banden, Upgrades voor de auto, een hele hoop braided sleeving (zie je dadelijk wel :wink
en nog véél meer. Het belangrijkste was een LST1 naar LST2 upgrade kit. Toen ik de LST kocht besefte ik niet dat de LST1 en LST2 zoveel van elkaar verschilden, hier kwam ik pas later achter nadat de auto iedere keer weer een probleempje had.
Ik wou alle onderdelen perse zelf maken, er mocht geen hulp bij komen van wie dan ook. Het duurste gereedschap wat ik ter beschikking had was een Dremel, je kunt je dus wel voorstellen dat alles ontzettend veel tijd in beslag nam. Ik begon met het maken van een ESC mount van Carbon en Aluminium 7075, waarbij er 2 fans op komen om de ESC nóg koeler te houden. Hierna was de Motor Mount aan de beurt, deze heb ik gemaakt van een 90-graden Aluminium 6065 hoek (4mm dik). Ondertussen had ik een zeikend iemand aan mijn kop hangen omdat het allemaal zo langzaam ging volgens hem, dat was ene van Cox.
wink
Toen was de LiPo tray aan de beurt, ook gemaakt van Aluminium 7075 (5mm dik), dit was echt ontzettend veel werk en nam dus ook veel tijd in beslag. Iedere CNC artiest zal over mijn werk lachen maar dat maakt me vrij weinig uit, ik heb het met de hand gemaakt, het is ontzettend stevig en ik zelf ben er erg blij mee 
Ondertussen was ik de LST alweer in elkaar aan het bouwen, beetje bij beetje. Ieder onderdeeltje was gewassen, ingevet etc. Er kwamen overal 8mm Bullet Connectors aan, over ieder kabeltje kwam braided sleeving heen etc. etc. Vooral dat braided sleeving heeft me uren (ja, uren) gekost om over ieder kabeltje heen te krijgen... Nog steeds een zeikend iemand op de achtergrond roepend dat het toch oh zo langzaam ging en dat ie hem echt graag wou zien....
Nu ga ik maar over naar de plaatjes van mijn schatje, anders wordt het ook maar saai :razz: Wel nog even de specificaties van de LST1.5:
- Plettenberg Bigmaxximum 2300KV Brushless Motor
- Quark Airmaster 125B
- Flightmax 5000mAh 5S 40C LiPo
- Futaba 3PKS 2.4GHz Fasst
- Home made Motor Mount van 4mm dik Aluminium 6065
- Home made ESC Mount van 2.5mm dik Carbon en Aluminium 7075, tevens "Dual fan"
- Home made LiPo tray van 5mm dik Aluminium 7075
- Overal braided sleeving: ieder kabeltje wat je maar vinden kan
- 8mm Bullet Connectors
- En nog veel meer wat ik vergeten ben...
Motor mount en de LiPo tray (de 3 kleine deeltjes komen aan de zijkant om de LiPo vast te zetten), gemaakt van Aluminium 6065 en 7075. Vooral de LiPo tray heeft erg veel werkuren gekost.
De hele LiPo tray.
LiPo tray van onder.
Van de losse ESC mount heb ik helaas geen foto's gemaakt. Alle schroeven die gebruikt zijn zijn trouwens M3 of M4, zowel zink als normale.
Zo, nu naar de in elkaar gebouwde LST1.5...
De jongen die voor alle power zorgt: de Plettenberg Bigmaxximum 2300kv brushless motor.
De assistent van de motor: de Quark Airmaster 125B, genoeg voor 125A continu en 300A piek.
De Flightmax 5000mAh 5S 40C LiPo in de zelf gemaakte (en zeer stevige, helemaal géén speling) LiPo tray.
De hele auto is uitgerust met ontzettend grote 8mm Bullet Connectors.
De CC UBEC voor de Quark zodat de ontvanger 5V binnenkrijgt.
Tevens heb ik 5 extra 470uF capacitors aan de ESC gesoldeerd.
De Quark ESC aan/uit switch. (Ja, ook daar wordt een foto van gemaakt
)
De Futaba 2.4GHz Fasst ontvanger. Ook te zien zijn een paar kabels waar braided sleeving omheen zit. (Om élk kabeltje zit trouwens braided sleeving, dit geeft een mooi effect)
De Dual Fans voor de ESC, eigenlijk totaal onnodig aangezien de ESC toch koel genoeg blijft, maar hoe koeler hoe beter, toch?
De fans lopen trouwens niet op de ontvanger maar direct op de LiPo, ze zijn in serie geschakeld.
Mechanische remservo aangezien ik een 2-speed gebruikt, daarbij blijft de ESC ook koeler en het remt imo lekker krachtig.
De LiPo tray zonder de LiPo zelf er in. Je ziet echt niet hoeveel werk er in zit, er is aan zoveel kleine details gedacht.
Dat aluminium "kokertje" zorgt er voor dat alles stevig op zijn plaatst blijft, er zit ook nog een bij de andere schroef natuurlijk. In totaal zit de LiPo tray dus met 3 schroeven vast, één M4 en twee M3's, klinkt niet veel maar het is echt ontzettend stevig.
De 2-speed adapter van TDRacing, imo een érg goed design.
De 4 M4 schroeven om me Motor Mount mee vast te zetten, tevens ook een Aluminium Upgrade. (Ben de naam even kwijt van het ding)
De ONTZETTEND grote shocks, dit vind ik zelf prachtige dingen
Ze zijn een stukken groter dan al mijn andere auto's hebben inclusief mijn 1/6 Marder.
Aluminium diff housings, deze zaten o.a. bij de LST1 naar LST2 upgrade kit.
High/Low gear switcher. Eigenlijk nutteloos, aangezien hij in de Low gear een theoretische topsnelheid haalt van 25km/h, gewoon op High gear laten staan dus
Deze banden heb ik er op het moment op, het zijn de Road Rage on-road banden van Pro-line.
Axial 8-spoke Oversize Black Chrome velgen met de Pro-line bandjes.
Nu ik alle details laten zien heb komen een paar overview plaatjes van de LST1.5...
Wat moet ik hier van zeggen? Is gewoon een totaal-pic
En nog een, van boven deze keer.
Van onder...
Eindresultaat, zonder body aangezien de body érg (heel érg zelfs) lelijk is:
_____________________
Nog een paar andere dingen...
- Wellicht vraagt iedereen zich af waarom dit ding LST1.5 heet. Simpel: het was een LST1 en is later naar een LST2 omgebouwd, dit zijn echter beide Nitro's dus is het een LST1.5 geworden
- Ik heb met deze auto nu 2 a 3 packs gereden, rijd écht heerlijk en ik heb tot nu toe geen een probleem met deze auto gehad. (Dat is al een prestatie op zich aangezien ik met de LST1 nog geen halve pack leeg kon rijden)
- Iedereen zal vast benieuwd zijn naar de temps... Ik heb er gewoon de standaard gearing op gegooid en de temp gun heb ik thuis laten liggen. Na één pack leeg te hebben gereden waren de Bigmaxximum, Quark en LiPo ijskoud
LiPo was gewoon buitentemperatuur, Bigmaxximum misschien 15 graden warmer dan de buitentemperatuur (30-35 graden dus) en hetzelfde geldt voor de Quark. (Allemaal met de hand "gemeten", binnenkort zal ik het eens met de tempgun meten en dan zal ik dus ook precieze temperaturen posten)
- Ik ben erg tevreden met deze auto, vooral op de zelf gemaakte Motor Mount, LiPo tray en ESC mount. En nogmaals: iedere CNC artiest zal me keihard uitlachen, maar dat maakt me geen f*ck uit
Het duurste gereedschap dat ik had was een Dremel, dus je kan je wel voorstellen dat het niet uit gaat zien alsof het uit de CNC machine komt.
- De power? Geen idee, dat zal ik nog meten met mijn Eagle Tree... Als ik een beetje mijn best doe zal het over de 3000Watt zijn. (4 paardjes!)
En ten slotte wil ik nog een paar mensen bedanken, door de hulp van hun heb ik mijn doel bereikt!
(De meesten zitten op een ander forum, RC-Monster, dus wellicht onbekend voor sommige mensen)
- Lincpimp (RCM) - Dé man die me met het meeste geholpen heeft, hij heeft al mijn vragen beantwoord toen ik begon met de bouw van mijn LST. Werkelijk een top kerel!
- DarkSupra (MBF) - Heeft eigenlijk de hele 1:8 interesse bij me opgewekt en héél veel vragen beantwoord toen ik nog een noob was.
- Serum (RCM zowel hier op het MBF) - Zonder zijn hulp zou ik al mijn zelf gemaakte delen niet zo krijgen zoals ze nu zijn. Bedankt!
- Suicideneil (RCM) - Heeft vaker een van mijn Elektronica vraagjes beantwoord, tevens heeft hij erg informatieve stukken geschreven waar ik veel aan gehad heb.
- Bondonutz (RCM) - Heeft me op weg geholpen met de LST1 naar de LST2.
- Nard Cox (RCM zowel als MBF) - De naam voor mijn auto verzonnen, en erg lang aan mijn kop liggen te zeiken. Bedankt!
Bedankt jongens!
Filmpje komt later... ik hoor wel wat jullie van de auto vinden!

Sinds dat ik geboren ben rijd ik met kwalitatieve RC's rond, op mijn 14e begon het echt te kriebelen en ik kocht de ene na de andere auto... Het is eind 2008, ik heb op dat moment 3 auto's, een Blazing Star, E-Firestorm en Rustler VXL. Joram had op dat moment de eerste 1:8 E-conversie ooit in het auto gedeelte voor zover ik me kan herinneren, het idee vond ik geweldig, een 1:8 MT ombouwen naar brushless. De Savage van Joram was mooi (moet ook wel na zoveel geld er in gestopt te hebben) maar ik zocht toch iets anders, ik ging op onderzoek uit en na een paar weken kwam ik op een Losi LST uit. Op dat moment een van de grootste en zwaarste 1:8 MT's op de markt: precies wat ik hebben wou! Ik ging verder op onderzoek uit om te kijken wat ik allemaal nodig had voor een E-conversie, dat bleek aardig wat te zijn en het zou ook veel gaan kosten. Mijn idee was een NEU 1521/1.5D 1900Kv, een MMM en een NeuEnergy 5000mAh 5S 30C LiPo. Hier zou ik dan zelf een motor mount, accu tray en ESC tray voor maken.
Het is 11 Oktober 2008 en ik heb een Losi LST gekocht op eBay, eenmaal ontvangen zat ik alleen nog maar met de auto te spelen, zo groot, zo zwaar, geweldig!
In de loop van de tijd veranderd de keuze van mijn setup nog lichtjes. Ik koop een Castle/NEU 2200KV setje vanuit Amerika en bouw de LST ondertussen helemaal uit elkaar. Destijds waren er veel problemen met de MMM, ik wou het beste van het beste, dus heb ik het setje maar verkocht aan iemand hier op het forum. Ik kocht me een Plettenberg Bigmaxximum, een 4 polige, 2300kv brushless motor. Waarschijnlijk voor de meesten totaal onbekend... Ik zal niet te veel opscheppen: het is geen slechte motor

Ondertussen had ik ook een 5000mAh 5S 30C Zippy LiPo en een TDRacing 2-speed pinion adapter gekocht, het was al midden 2009. Samen met pap had ik een motor mount en LiPo tray gemaakt.
Na een tijdje was de LST af en maakte ik mijn eerste rondjes, wat een schitterend gevoel! Ik kreeg kippenvel toen ik de eerste paar meters reed! Jammer genoeg was er iets minder leuks... Om het kort te houden: de motor mount, battery tray en ESC tray waren eigenlijk tamelijk slecht gemaakt, door de matige bouw van de LiPo tray kreeg ik bij een botsing een deuk in de LiPo waardoor hij niet meer bruikbaar was. Tevens ging de LST iedere keer kapot: de meenemers, aandrijfassen of andere kleine dingen.
Het was eind 2009... ik was het beu: ik had dan wel kwalitatief erg goede elektronica maar de auto begaf het iedere keer weer, ik heb geen één LiPo leeg kunnen rijden, dit vond ik niks en ik besloot dus om een totale bulletproof auto te maken. Ik begon met onderdelen te bestellen: Aluminium, Carbon, Fans, Velgen, Banden, Upgrades voor de auto, een hele hoop braided sleeving (zie je dadelijk wel :wink

Ik wou alle onderdelen perse zelf maken, er mocht geen hulp bij komen van wie dan ook. Het duurste gereedschap wat ik ter beschikking had was een Dremel, je kunt je dus wel voorstellen dat alles ontzettend veel tijd in beslag nam. Ik begon met het maken van een ESC mount van Carbon en Aluminium 7075, waarbij er 2 fans op komen om de ESC nóg koeler te houden. Hierna was de Motor Mount aan de beurt, deze heb ik gemaakt van een 90-graden Aluminium 6065 hoek (4mm dik). Ondertussen had ik een zeikend iemand aan mijn kop hangen omdat het allemaal zo langzaam ging volgens hem, dat was ene van Cox.



Ondertussen was ik de LST alweer in elkaar aan het bouwen, beetje bij beetje. Ieder onderdeeltje was gewassen, ingevet etc. Er kwamen overal 8mm Bullet Connectors aan, over ieder kabeltje kwam braided sleeving heen etc. etc. Vooral dat braided sleeving heeft me uren (ja, uren) gekost om over ieder kabeltje heen te krijgen... Nog steeds een zeikend iemand op de achtergrond roepend dat het toch oh zo langzaam ging en dat ie hem echt graag wou zien....
Nu ga ik maar over naar de plaatjes van mijn schatje, anders wordt het ook maar saai :razz: Wel nog even de specificaties van de LST1.5:
- Plettenberg Bigmaxximum 2300KV Brushless Motor
- Quark Airmaster 125B
- Flightmax 5000mAh 5S 40C LiPo
- Futaba 3PKS 2.4GHz Fasst
- Home made Motor Mount van 4mm dik Aluminium 6065
- Home made ESC Mount van 2.5mm dik Carbon en Aluminium 7075, tevens "Dual fan"

- Home made LiPo tray van 5mm dik Aluminium 7075
- Overal braided sleeving: ieder kabeltje wat je maar vinden kan
- 8mm Bullet Connectors
- En nog veel meer wat ik vergeten ben...

Motor mount en de LiPo tray (de 3 kleine deeltjes komen aan de zijkant om de LiPo vast te zetten), gemaakt van Aluminium 6065 en 7075. Vooral de LiPo tray heeft erg veel werkuren gekost.

De hele LiPo tray.

LiPo tray van onder.
Van de losse ESC mount heb ik helaas geen foto's gemaakt. Alle schroeven die gebruikt zijn zijn trouwens M3 of M4, zowel zink als normale.
Zo, nu naar de in elkaar gebouwde LST1.5...

De jongen die voor alle power zorgt: de Plettenberg Bigmaxximum 2300kv brushless motor.

De assistent van de motor: de Quark Airmaster 125B, genoeg voor 125A continu en 300A piek.

De Flightmax 5000mAh 5S 40C LiPo in de zelf gemaakte (en zeer stevige, helemaal géén speling) LiPo tray.

De hele auto is uitgerust met ontzettend grote 8mm Bullet Connectors.

De CC UBEC voor de Quark zodat de ontvanger 5V binnenkrijgt.

Tevens heb ik 5 extra 470uF capacitors aan de ESC gesoldeerd.

De Quark ESC aan/uit switch. (Ja, ook daar wordt een foto van gemaakt


De Futaba 2.4GHz Fasst ontvanger. Ook te zien zijn een paar kabels waar braided sleeving omheen zit. (Om élk kabeltje zit trouwens braided sleeving, dit geeft een mooi effect)

De Dual Fans voor de ESC, eigenlijk totaal onnodig aangezien de ESC toch koel genoeg blijft, maar hoe koeler hoe beter, toch?


Mechanische remservo aangezien ik een 2-speed gebruikt, daarbij blijft de ESC ook koeler en het remt imo lekker krachtig.

De LiPo tray zonder de LiPo zelf er in. Je ziet echt niet hoeveel werk er in zit, er is aan zoveel kleine details gedacht.

Dat aluminium "kokertje" zorgt er voor dat alles stevig op zijn plaatst blijft, er zit ook nog een bij de andere schroef natuurlijk. In totaal zit de LiPo tray dus met 3 schroeven vast, één M4 en twee M3's, klinkt niet veel maar het is echt ontzettend stevig.

De 2-speed adapter van TDRacing, imo een érg goed design.

De 4 M4 schroeven om me Motor Mount mee vast te zetten, tevens ook een Aluminium Upgrade. (Ben de naam even kwijt van het ding)

De ONTZETTEND grote shocks, dit vind ik zelf prachtige dingen


Aluminium diff housings, deze zaten o.a. bij de LST1 naar LST2 upgrade kit.

High/Low gear switcher. Eigenlijk nutteloos, aangezien hij in de Low gear een theoretische topsnelheid haalt van 25km/h, gewoon op High gear laten staan dus


Deze banden heb ik er op het moment op, het zijn de Road Rage on-road banden van Pro-line.

Axial 8-spoke Oversize Black Chrome velgen met de Pro-line bandjes.
Nu ik alle details laten zien heb komen een paar overview plaatjes van de LST1.5...

Wat moet ik hier van zeggen? Is gewoon een totaal-pic


En nog een, van boven deze keer.

Van onder...
Eindresultaat, zonder body aangezien de body érg (heel érg zelfs) lelijk is:

_____________________
Nog een paar andere dingen...
- Wellicht vraagt iedereen zich af waarom dit ding LST1.5 heet. Simpel: het was een LST1 en is later naar een LST2 omgebouwd, dit zijn echter beide Nitro's dus is het een LST1.5 geworden

- Ik heb met deze auto nu 2 a 3 packs gereden, rijd écht heerlijk en ik heb tot nu toe geen een probleem met deze auto gehad. (Dat is al een prestatie op zich aangezien ik met de LST1 nog geen halve pack leeg kon rijden)
- Iedereen zal vast benieuwd zijn naar de temps... Ik heb er gewoon de standaard gearing op gegooid en de temp gun heb ik thuis laten liggen. Na één pack leeg te hebben gereden waren de Bigmaxximum, Quark en LiPo ijskoud

- Ik ben erg tevreden met deze auto, vooral op de zelf gemaakte Motor Mount, LiPo tray en ESC mount. En nogmaals: iedere CNC artiest zal me keihard uitlachen, maar dat maakt me geen f*ck uit

- De power? Geen idee, dat zal ik nog meten met mijn Eagle Tree... Als ik een beetje mijn best doe zal het over de 3000Watt zijn. (4 paardjes!)
En ten slotte wil ik nog een paar mensen bedanken, door de hulp van hun heb ik mijn doel bereikt!

- Lincpimp (RCM) - Dé man die me met het meeste geholpen heeft, hij heeft al mijn vragen beantwoord toen ik begon met de bouw van mijn LST. Werkelijk een top kerel!
- DarkSupra (MBF) - Heeft eigenlijk de hele 1:8 interesse bij me opgewekt en héél veel vragen beantwoord toen ik nog een noob was.
- Serum (RCM zowel hier op het MBF) - Zonder zijn hulp zou ik al mijn zelf gemaakte delen niet zo krijgen zoals ze nu zijn. Bedankt!
- Suicideneil (RCM) - Heeft vaker een van mijn Elektronica vraagjes beantwoord, tevens heeft hij erg informatieve stukken geschreven waar ik veel aan gehad heb.
- Bondonutz (RCM) - Heeft me op weg geholpen met de LST1 naar de LST2.
- Nard Cox (RCM zowel als MBF) - De naam voor mijn auto verzonnen, en erg lang aan mijn kop liggen te zeiken. Bedankt!

Bedankt jongens!

Filmpje komt later... ik hoor wel wat jullie van de auto vinden!