Losi mini 8ight T ervaringen..

Discussie in 'Electro offroad' gestart door DutchRC, 29 nov 2014.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hallo peoples :)

    van deze wagen kwam ik vreemd genoeg nog geen topic tegen.. Ik heb hem vorige week opgepikt, omdat we hier in Zwollywood een soort 'mini eenheidsklasse' willlen gaan doen.

    Dit is dus de truggy versie van de mini 8ight, al zijn er wel een behoorlijk aantal dingen anders dan bij de buggy versie.

    [​IMG]

    Mijn unboxing:


    Ik zal m'n ervaringen met et apparaatje hier ook bijhouden :)

    Een rij-impressie op beton:


    goede groet
    Roeland
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Meeste info over de Mini 8ight en zijn tegenhanger, de LC Racing EMB, staat in dit topic: losi-mini-8ight-en-lc-racing-emb-1h-1-14-buggy-topic

    LC is ook bezig met een Truggy versie, die is wel al aan bod gekomen in het bovengenoemde topic, maar blijkbaar heeft niemand nog de Losi versie in zijn bezit, of er iets over gepost in het algemene topic.

    Wel grappig, voor een 1/14 zit hij dicht tegen een oude 1/10 aan, wielbasis van deze is 223 mm, die van de Optima Mid (1e versie met kortere wielbasis) is 255 mm, en standaard is de Mini 8ight 186 mm. Dus het verschil met de gewone Mini 8ight is groter dan het verschil met een vintage 1/10 buggy.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Het is ook een vrij recent model..
    En ja.. ik kwam topics tegen over de normale 8ight, maar dit is toch wel een andere wagen.. Dus ik heb een seperaat topic aangemaakt..
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb er geen probleem mee, de verschillen zijn blijkbaar vrij groot met de gewone mini 8ight.
     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    True.. De verschillen zijn aanmerkelijk.
    De T heeft een langer frame.. uiteraard is ie wat breder (duh). Er zit ook een heel andere zender bij EN.. groot verschil is dat er standaard AVS in zit.. Dat scheelt de wereld qua rijden.
    Verder zijn de tandwielen bij de T netjes ingepakt.. Geen steentjes ed die daar bij komen zoals in de buggy versie.
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Dan hebben ze goed naar de LC gekeken, die heeft met de buggy ook al een tijdje een prima afdekking over de tandwielen. Alleen een klein kiertje omdat de motor mount moet kunnen schuiven voor afstellen gear mesh, maar met een stukje schuim daartussen is het alsnog helemaal dicht. Ik heb met mijn LC nog nooit iets tussen de tandwielen gehad, en dat is toch wel erg relaxed rijden. De auto's die dat niet hebben, een goede afscherming, eindigen bij mij al snel op de plank, en mogelijk over een tijdje op de nominatie om verkocht te worden.

    AVS, tja, ik weet het niet. Het zal prima werken, maar mis je dan niet snel de uitdaging om zelf de auto volledig onder controle te houden? Je kan het uitzetten, ok, maar dan is er ook geen toegevoegde waarde meer. Maar voor een beginnend rijder kan het een hulp zijn, al zit er natuurlijk geen "stoeprand-detectie" in, en daar sneuvelen veel 1e auto's op, dacht ik. ;-)
     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ja.. en wellicht hebben ze ook gekeken naar ervaringen met de mini 8ight buggy.. Die bestaat al wat langer :)
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Klopt, maar dan was het misschien logischer geweest om, zeker als het probleem al zo lang bekend is, er wat bij de bestaande auto aan te doen, en niet pas nadat een goede concurrent opstaat die het wel gelijk inbouwt. ;)

    Maar hoe dan ook, of er nu wel of niet naar elkaar is gekeken, het is gewoon een misrekening, waar meer fabrikanten zich wel eens schuldig aan hebben gemaakt. Kyosho heeft het met de Lazer ZX-5. Prima auto, loopt licht, goede wegligging, maar als je een beetje buiten gaat rijden zit je om de haverklap wat uit de spur te vissen...

    Dan doet Losi het toch beter, er is tenminste nu wat aan gedaan, bij de Lazer is alleen de motor naar voren verplaatst, misschien dat er dan minder snel wat tussen de tandwielen komt, maar het blijft open en bloot.

    Maar terug ontopic, heb je er al mee gereden?
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik heb er vanmorgen even mee gereden ja. Helaas deed m'n camera et niet :O
    Maar hij reed zonder meer lekker.. De snelheid met de nihm accu viel me niet tegen.. Wegligging was lekker, al vond ik de stuur radius wel wat groot..
     
  10. DutchRC

    DutchRC Guest

    Et voila! Een eerste rij-video :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Dat zal vast te maken hebben met de langere wielbasis. En misschien is met de standaard afstelling de auto wat onderstuurd.
     
  12. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik denk dat ik er een Formule-1 voorspoiler op ga maken, voor meer druk op de voorwielen :)
    (not)
    Op deze ondergrond kon ik de achterkant vrij makkelijk omgooien, door weight-transfer (van het gas af).. En true.. de lengte verbeterd wellicht de rechtuit-stabiliteit, en vergroot de draai-radius..
    De gewichts-verhouden voor-achter leek me eigelijk wel goed..

    Even afwachten maar, wat hij op andere ondergronden doet :)
     
  13. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Als ik het goed heb gelezen in m-auto dan wordt de stuur uitslag beperkt door het avc. Zij vonden hem pas goed rijden als het bijna uitstond.
     
  14. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ach so.. Dat kan ik (nog) niet uitproberen.. Met de standaard bijgeleverde zender kun je de AVC niet beïnvloeden..
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
  16. DutchRC

    DutchRC Guest

    Klopt.. Het AVC systeem zelf kan dat, maar je hebt er een 3-kanaals Spectrum zender voor nodig. De zender die bij deze set zit is een 2-kanaals zender.

    *edit*
    hmm oeps.. op die site staat wat anders dan ze me bij de leverancier uitlegden :O
    Ik zal es proberen!
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Er staat bij dat het ook geld voor de zenders die met Veterra en Losi kits mee komen, dat is een DX2E en die heb jij ook dacht ik?
     
  18. DutchRC

    DutchRC Guest

    Klopt :)
     
  19. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Met een vier kanaals zender kan je de gas en stuur correctie van het avc afzonderlijk instellen.
     
  20. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen

    Heb hem gereden met en zonder avc, beide auto's out of the box. Doe mij zonder avc maar..

    Er rijden er nu 2 bij ons, en volgend jaar koop ik er ook 1.

    Eerst de 1/10 verkopen. Krijg teveel auto's.
     

Deel Deze Pagina