Losi mini 8ight T ervaringen..

Discussie in 'Electro offroad' gestart door DutchRC, 29 nov 2014.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ja zonder AVC is leuker ja? Op wat voor'n manier? Ik zou op zich wel graag van de Spectrum zender af willen eigelijk..
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb geen ervaring met AVC, maar ik zou het niet fijn vinden als de auto mijn stuurbewegingen gaat afzwakken. Het is toch juist de uitdaging om je auto 100% onder controle te krijgen? Bij vliegen vind ik het een toegevoegde waarde, vooral bij die kleine "schuimpjes", waardoor je met meer wind kan vliegen. En voor een beginner is een "paniekknop", waarbij het vliegtuig weer op een veilige koers wordt gebracht, zeer handig. Maar een auto heeft al een ingebouwde "paniekknop", de rem.
     
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Het kan inderdaad een uitdaging zijn je wagen zo goed mogelijk onder controle te houden :) Maar 100% controle is bij een RC wagen (helemaal een off-road) onmogelijk..
    Helemaal zo'n klein wagentje springt snel alle kanten op, op ruw terrein, dus dan is zo'n stabilisatie wel handig..
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik denk dat als alle wielen in de lucht zijn, doordat je te hard over een flinke hobbel gaat, ook AVC weing gaat redden. Dan moet je of je snelheid aanpassen, of een minder ruw stuk terrein opzoeken, lijkt me. Maar voor anderen kan het wel toegevoegde waarde hebben, dat sluit ik niet uit, en misschien ben ik wel een (radio) control-freak, wie weet. ;-)


    Met het huidige weer, en met mogelijk AVC als limiet op het gas zal de motor niet snel heet worden, maar toch de vraag, hoe zijn de temps na een tijdje rijden?
     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    Over dat laatste kan ik door de buiten-temperatuur inderdaad weinig zinnigs zeggen :)
    Ik heb enkele keren rond het vriespunt, en een keer met 5C gereden.. Tja ehm.. toen was alles na +/- 10 minuten koud, maar dat zegt niet zoveel :)
     
  6. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Avc is leuk voor iemand die niet (goed) kan rijden.

    Als je ervaren bent kun je je fouten wel opvangen.

    Getest op een tapijtbaan.

    checked by my phone
     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik rij al wel een aardig aantal jaren rc wagens.. En ik ga de wagen Zeker ook nog testen zonder AVC.. Ben benieuwd naar het verschil :)
    Maar, voor de tests & ter info aan anderen doe ik ook wat test-runs MET AVC....

    Je phone heeft het AVC gechecked? :)
     
  8. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Wat is de reden dat je wel van de spectrum zender af zou willen?
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik ben er geen fan van (understatement).. Maar afgezien daarvan heb ik al 2 pistool-zenders.. Dat is 1 meer dan genoeg ;)
     
  10. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik vind de spektrum er wel beter uit zien dan dat lompe ding van losi die ik bij mijn micro rally kreeg, helaas is het daarbij wat omslachtiger om iets anders te gaan gebruiken.
     
  11. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    Goedenavond iemand ervaringen met spur gear en pinion die steeds strippen? Ik zoek een upgrade setje (hard staal) voor de spur en pinion iemand een idee waar ik dat kan kopen ?
     
  12. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik heb de mijne niet meer, maar ik had ook Geregeld gestripte spur's inderdaad.. Ik denk dat ze daarom per 3 verkocht worden ;)
     
  13. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    SOFE856 van Hot Racing. ff googlen, komen de optie's wel tevoorschijn.

    of even op youtube zoeken, gebruiken ze een setje van de mini revo
     
  14. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Heb ook vaak gestripte spur. Een spurgear moet gigan goed vastzitten op een slipper clutch. Heb u 2wd? Bij alle Traxxas auto's is dat trouwens standaard. Upgraden is niet nodig, alleen maar een bult geluid, en je hardware gaat even goed kapot
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Een 2wd Mini Eight DollarHobbyz?
    Daarbij hebben alle elektrische Traxxas auto's die ik ken gewoon een plastic spur?

    Als het kan zou ik voor de spurs van de revo gaan in plaats van een stalen spur, dan heb je toch nog een goedkoop breekpunt mocht er iets mis gaan onverhoopt.
     
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Lees even de topic titel ,gaat niet om traxxas , maar om Losi , en dit model is 4WD drive , het vastzetten van de spurgear op een traxxas , is gewoon een kwestie van slecht product(en) .Upgraden bij Traxxas is meer gewoonte dan uitzondering .

    Check de mesh goed , ik had geen problemen met het " strippen" , wel regelmatig controleren ......
     
  17. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Klopt, maar grappige is dat die Losi dus n spur gear bevat. Idd niet goed nagedacht, maar vastdraaien van sput kan nog steeds van toepassing zijn.
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Zo'n beetje elke auto die ik ken gebruikt een spur gear?
    Als Motorsports er geen last van had zou ik inderdaad de mesh vaker checken, en als dat er niet op zit een goede stalen pinion kopen misschien?
     
  19. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Rij al jaren met de mini 8ight buggy en nog geen spur gestript. Auto is ook nog zo goed als orgineel. Ooit eens een fusee gesloopt door mijn eigen schuld verder nog nooit wat kapot gehad. Een Vaterra in onze club, heeft het zelfde chassis, die is ook nog nooit kapot geweest, die heeft alleen gladde banden nu. Mijn banden beginnen ook minder te worden.
     
  20. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    Heren Bedankt voor jullie informatie. Ik heb inmiddels de Truggy hersteld en verkocht. Ik zoek nu wat anders....tips zijn welkom :)
     

Deel Deze Pagina