LX A-10 Warthog bouwen

Discussie in 'EDF forum' gestart door tank532, 30 jul 2012.

  1. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Maar de bouw ligt al een tijdje stil omdat ik geen goede geveerde scharnieren voor de retract deuren kan vinden... Zoiets als dit [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2013
  2. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Er niet achter staan.....???????

    Het lijkt alsof je wilt zeggen dat het geen goed product zou zijn?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  3. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Daarover zijn de meningen uiteraard verdeeld, en er lijkt sprake te zijn van een nieuwe ARF versie met 80A ESC en verbeterde retracts etc. Maar misschien moet je het draadje hierover op RCGroups.com ff lezen, daar wordt je een hoop wijzer van, maar die is inmiddels zo lang dat je er wel ff voor moet gaan zitten ;-)
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2013
  4. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Ik heb even een oplossing gemaakt waardoor ook de staart demontabel is en men altijd bij de bekabeling kan komen...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Hoi frans, ik heb hem trouwens hier besteld: http://www.trade4me.de/Flugzeuge/A10-ARF::35159.html

    Gr. Mickael
     
  6. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    LX A10 bouwen

    Hoi Micheal,

    Ik neem aan dat je inmiddels wel al de nodige vluchten hebt gemaakt met jouw A10. Het draadje hier ligt een beetje stil zo te zien.

    Vorige week is mijn A10 gearriveerd.
    Ik heb gekozen voor de stock versie aangezien ik geen bouwer ben.
    Welliswaar wordt er op rcgroups niet altijd even positief gesproken over de kwaliteit maar om hem zelf te bouwen is voor mij geen optie.

    De A10 van hobbyking die ik hiervoor had heb ik 3 jaar heerlijk mee gevlogen totdat ik hem ging verbouwen, Dus vandaar de stock versie voor mij.

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    LX A10 bouwen

    Inmiddels ben ik al wat verder:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en omdat ik hem ook transporteren moet in een volle auto maar even een nieuwe doos gemaakt

    [​IMG]
     
  8. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    LX A10 bouwen

    Met de electronica zit het wat tegen. In mijn kleinere kisten had ik nooit een UBEC of het werkte meteen.

    Nu zit er vanuit de ESC's een stekkertje 2 polig waarop geschreven staat 5V output. Het leek mij dat dit een UBEC was dus als hieronder aangesloten. In het begin wilde de ontvanger zich niet aanmelden bij de DX7 van spectrum.
    Ineens begonnen de oranje lichtjes van de ontvanger wel te branden maar werd het stukje electronica (UBEC) naar verloop van tijd erg heet. De motoren deden het nog niet maar wel enkele servo's die ik had aangesloten.
    Nu werkt het dus niet meer. UBEC overleden soms?
    Iemand een idee? doe ik iets fout?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Hey de mijne ligt nog in stukken op zolder, de bouw ligt al lang stil omdat het niet naar mijn zin verloopt en ff geen inspiratie voor oplossingen heb.

    Maar als ik jou beluister denk ik dat je idd een bec probleem hebt. Heb je ten minste bij 1 esc de plus los geknipt?
    Ik zou zelf nooit die stock setup gebruiken en adviseer een externe bec van 8A of meer.
     
  10. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Lx A10 bouwen

    Nee, ik heb 2 kabeltjes.
    1 ervan staat throttle op dus die gaat daar dan ook op.
    De andere staat 5V output op dus leek het mij dat die op "batt" komt.
    De 5V output draad komt van de BEC af.
    Ik ga er vanuit dat als ik die rode draad van de throttle neem ik aan, weg moest halen dat ze dait op de fabriek al gedaan hebben. Het is een ARF verzie waarbij alles eigenlijk al aangesloten is. Het lijkt mij dat de fabrikant niet het risico wil nemen dat ik dubbele voeding erop zet.

    Vanuit de winkel krijg ik te horen dat ik moet proberen om de kabel van de BEC op de AUX 1 of AUX 2 aan te sluiten ????
    Mijn beperkte elctronica kennis zegt dat dit niet verstandig is. Volgens mij is dat output op output zetten. Nadat ik vroeg of hij dat wel heel zeker wist en ik mijn twijfels had moest ik nog maar even wachten hier mee. Hij gaat eerst de fabriek contacten.

    Ikzelf denk ook dat de BEC gewoon stuk is temeer hij het toch even gedaan heeft.


    Kijk en daar heb ik nou geen geduld voor om te wachten en zoeken naar oplossingen langer dan een paar weken. Ik ben helaas meer van gauw klaar maken en vliegen met de geit.
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het maakt niet uit waar je hem op zet, in de ontvanger onder de stekers, zijn alle plussen verbonden, idem alle minnen. Je mag gerust op een vrij kanaal zetten.
     
  12. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Ze bedoelen dan waarschijnlijk dat je die 5V idd op een vrije poort van je ontvanger moet aansluiten zodat de spanning wordt doorgelust op je servo's etc. Dit moet je dan maar 1 keer doen uiteraard...
     
  13. EvanderH

    EvanderH

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delfzijl
    Fkestuntelaar, klopt dat horizontale stekkertjes wel?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Lx A10 bouwen

    Uhhh ja waarom zou dat niet kloppen dan?:confused:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Lx A10 bouwen

    Oke dan ga ik dat vanavond eens proberen al vermoed ik nog steeds dat de BEC kapot is.

    thanks alvast voor de hulp :D
     
  16. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Lx A10 bouwen

    Nog even een vraagje, als ik straks ga proberen het stekkertje om te zetten en het werkt niet. Kan ik dan de UBEC testen met een multimeter door gewoon proberen om 5V te meten?
     
  17. EvanderH

    EvanderH

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delfzijl
    Zoals die horizontale op de foto staat de - op aux1 en de + op aux 2 namelijk
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    LX A10 bouwen

    Dit was de vraag Ron



    Hoi allemaal,

    Ik heb zojuist onderstaande nog een keer gedaan.
    Dus 1X alleen de throttle aangesloten en vervolgens met de 5V kabel op de "batt" aansluiting. In beide gevallen gaat het bind lampje van de ontvanger niet knipperen of branden.

    Vervolgens heb ik de 5V kabel (UBEC) op de AUX 2 ingang gezet.

    Resultaat is in alle 3 de gevallen hetzelfde. Je hoort beide ESC's piepen maar verder gebeurd er niets.

    Als laatste heb ik het voltage op de UBEC 5V uitgang gemeten. Ik weet niet of dat zo maar onbelast kan maar ik meet daar 0.14 Volt.
    Het lijkt mij een gevalletje DOA maar ik kan het mis hebben


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2014
  19. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    LX A10 bouwen


    Ik denk dat je de foto even moet inzoemen. Er zit namelijk horizontaal nog een extra aansluiting namelijk. Boven de tekst AUX 1 en AUX 2 zie je staan "batt/data" dit verwijst naar de onderste aansluiting

    gr,
    Frans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. EvanderH

    EvanderH

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delfzijl
    Je hebt gelijk, dan heb ik dat verkeerd gezien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina