Möwe 2 van aero-naut

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door duimpje27, 16 okt 2017.

  1. duimpje27

    duimpje27

    Lid geworden:
    6 sep 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    zeebrugge
    Hey

    Na lang twijfelen toch terug begonnen met modelbouw. Na aanraden hier op het forum de möwe 2 besteld aangezien mijn modelbouw kennis toch echt wel beperkt is. En een bouwverslagje bijhouden lijkt me dan ook handig om de waarschijnlijk vele probleempjes die ik zal tegenkomen, opgelost te krijgen. En zal hopelijk een interessant naslag werk zijn voor mede beginners.

    Ik werk als zeevisser dus zal er soms wel tot een maand tussen verschillende updates zitten. We hebben echter ondertussen wifi aan boord dus ik zal wel kunnen reageren.

    Mijn eerste job was richting de hubo achter houtlijm (d4), lijmklemmen en een soort dremeltje. Deze laatste is wel 1 van powerplus aangezien ik teveel op me geld zat .

    Intussen begonnen met die kiel in elkaar te zetten. De schroefas en de roeras zitten er ook al in. Deze zijn bevestigd met tec7 zoals ik gelezen had hier op het forum. Ook zal ik een buisje op de schroefas solderen voor de smering. Er zit al een gaatje klaar op schroefas. [​IMG]
    [​IMG]

    Nu mijn eerste vraag. In de hubo hadden ze geen soldeerbout. Dus ik moet deze nog bestellen. Heb ik met een gewone soldeerbout voldoende om dat buisje te solderen en de paar elektrische draadjes te verbinden? Verder eens gekeken in de FAQ hier en denk dat ik de romp met glasvezel of epoxy zal bekleden.

    Alle tips, hints en raad zijn steeds welkom.

    Groeten
    Duimpje
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.686
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Duimpje,

    Leuk, dat je een bouwverslag bijhoudt!

    Voor het solderen van draadjes heb je aan een 30W soldeerbout voldoende, om twee messing pijpjes op elkaar te solderen heb je wat méér vermogen nodig, minimaal 80W.