mailadressen uitgelekt van modelbouw-leden?

Ik ontving onderstaande email... vreemd dat daar nu net de link naar modelbouwforum staat... en nog vreemder aangezien er bij mij kwasi enkel gesurfd wordt met een (goed) beveiligde laptop van m'n werk... dus ik vermoed dat er ergens langs jullie kant een lek ontstaan is:

Hallo Beste,
Mijn naam is Miss Stephanie, een meisje. Ik kom je profiel vandaag in www.modelbouwforum.nl, en ik ben geïnteresseerd in dat u en vriendelijk zijn met je. Ik zou het waarderen als we zo snel mogelijk kennis te maken. U kunt mij bereiken via mijn prive e-mail hieronder vermelde, zodat we kunnen krijgen om elkaar beter te leren kennen, en ook om u mijn foto's. (stephaniebashir@hotmail.fr)
Ik zal wachten om te horen van je.
Met vriendelijke groet, Stephanie.

Hi Dear,
My name is Miss. Stephanie, a girl. I come across your profile today in www.modelbouwforum.nl, and i am interested in knowing you & being friendly with you. I would appreciate if we get acquainted as soon as possible. You can reach me through my private email stated below so that we can get to know each other better, and also to send you my photos. (stephaniebashir@hotmail.fr)
I will be waiting to hear from you.
Yours, Stephanie.

afzender:
Stephanie Bashir <stephaniebassa@yahoo.com>

ik krijg wel vaker vreemde verzoeken op m'n werk als ITconsultant maar nooit met zo'n gigantische vertaal- en typfouten :-)

Je "gewone" e-mail adres op dit forum is niet openbaar ... maar MSN (noodzakelijkerwijs) wel, en is daarmee o.a. je hotmail/live e-mail adres zichtbaar en dus ook voor kwaadwillenden spammers (en radeloze vrouwen ;-))...

.......(en radeloze vrouwen ;-))...

Zoals deze?
profoundly-ugly-woman.jpg

Ik heb hem ook gekregen.

Jammer dat je niet eens meer op een site als deze je msn kan laten zien voor mensen die deze eventueel willen toevoegen :(.

Ik heb hem ook gekregen.

Jammer dat je niet eens meer op een site als deze je msn kan laten zien voor mensen die deze eventueel willen toevoegen :(.

Dat is niet alleen hier, met elk e-mail adres dat voor iedereen toegankelijk is, loop je kans gespammt te worden ... en dan maakt het niet uit of dat het je privé homepage is of dat je het "ooit" ergens op een forum hebt achtergelaten en zelfs als je een mega-multinational bent blijf je niet buiten schot (vandaar dat steeds meer bedrijven over gaan op een contact-formulier i.p.v. een e-mailadres, dat kan je niet/moeilijk spammen) ...

hmm nu ga ik toch weer even bashen....

Volgens mij heb onder andere ik maar ook andere leden 2! jaar geleden al aangegeven dat de msn adressen niet in plain text moeten staan...

Nu zien we dus de gevolgen van naar mijn mening een tekort koming in de veiligheid van dit forum. Helaas is dit gevaar dus nooit aangepakt en nu dus misbruikt.

gelukkig is mijn spam filter redelijk scherp en had die hem al gemarkeerd als twijfelachtig. Maar helaas staan we dus weer op het volgende lijstje.

haha deel 2 komt net mn mailbox binnen XD

Dearest,
How is everything over there in your country and the day, i believe you are having a nice moment and that the atmosphere over there in your country is very nice today? Mine is a little bit warm over here in Dakar Senegal.

My name is Stephanie Bashir, i am (23 years) but age doesn't matter in a real relationship, so i am Comfortable with your age. I am from Sudan in Africa, 5.6ft tall, chocolate in complexion, very attractive, single, (never married ) and presently i am residing here in Dakar as a result of the civil war that was fought in my country some years ago. My hobbies are Tennis, Swimming, reading and homemaking

My late father Dr David Ellison Bashir was the managing director of (ELLISON TECHNICAL INDUSTRIES LTD) in Khartoum (the capital city of Sudan, my country) before the rebels attacked our house one early morning and killed my mother and my father in cold blood.

It was only me that is alive now and I managed to make my way to a nearby country SENEGAL where i am living now as a refugee under a Reverend father's care and i am using his computer to send this message to you.

I would like to know more about you, your likes and dislikes, your hobbies and what you are doing presently. I will tell you more about myself in my next mail. Attached here is my picture. Hoping to hear from you soonest............. Kissssss
Yours forever,
Stephanie.

Back