maispieper

Hallo allemaal,

Kan iemand mij ook vertellen of ik voor een pieper op
de pcm stand een aparte pieper nodig heb. De mijne
werkt alleen op de fm stand.
Alvast bedankt.

M.v.gr. Albertmobiel

Een maïspieper is er meestal op gebaseerd, dat de ontvanger geen pulsen meer levert of zeer korte (stoor)pulsen geeft.

Een pcm-ontvanger (en trouwens ook 2,4 GHz ontvangers) blijft op de uitgang pulsen leveren, dus daarom doet zo'n pieper het hierop niet. Als je echter via de zender failsafe kunt instellen kun je de meeste piepers op een tweepositie schakelkanaal aansluiten. Je zet met de schakelaar de pieper dan uit en stelt met de failsafe de tegenovergestelde schakelpositie in.

Wij gebruiken piepers die na enige seconden (30 geloof ik) gaan piepen als ze geen input krijgen op het kanaal. Dus als je de sticks loslaat dan blijft het signaal hetzelfde en na 30 seconden begint het piepen. Kun je dus in serie aansluiten op elk gewenst kanaal.

Zodra je de stick weer beweegt stopt het gepiep ook weer.

Kies uw verkoper. ;) Dit zijn de piepers die Burp bedoeld. Werken zowel op PCM, PPM als 2.4G. Bij het constant blijven van het servosignaal (al dan niet een puls) zal de pieper gaan waarschuwen. Door dan alsnog een servobeweging uit te voeren stopt het piepen. Echter als er na nog eens 30 seconden geen reactie is, zal de pieper anders gaan piepen en ook niet meer stoppen (tenzij de accu leeg is).

Zie hier, de maispieper in actie:

(okay, beetje flauw ;))

Laatst bewerkt door een moderator:
Back