MAN 6x6 Expeditie voertuig

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door marcelinets, 24 apr 2016.

  1. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
  2. marcelinets

    marcelinets Guest

    Bed komt verhoogd aan de achterkant, daaronder de accu, aan de achterkant een verhoging voor de trap,reserve wiel en jerrycans.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  3. marcelinets

    marcelinets Guest

    zal bed weleens tekenen dan heb je een beter idee,wat ik van plan ben.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  4. marcelinets

    marcelinets Guest

    Even foto van de achterkant. en dekbed ooit eens gekocht bij tamico.de

    achterkant 001.JPG

    achterkant 003.JPG


    Bericht van het Forumbeheer :

    Foto vergroot naar de volledige afbeelding
     
    Cor en Tug.NL vinden dit leuk.
  5. marcelinets

    marcelinets Guest

    De verhoogte vloer is enkel voor doorvoer elektronica, omdat de rij accu onder het bed komt.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  6. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
  7. marcelinets

    marcelinets Guest

    Even wat douche spul, om een douche cabine te gaan maken, en achterste deel op de bak gelijmt. man1 001.JPG man1 002.JPG
     
  8. Steve Billast

    Steve Billast

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    382
    Welke dikte van pvc gebruik je voor de binnen - / buiten wanden ?
    De deuren en deuren voor de garage , komt hier ook een scharnier in of zou je het fake gaan maken dat het gewoon niet open / dicht zou kunnen .
    Ik heb ook wel bouw tekeningen van een oplegger met woonst er in , maar dit is dan wel op schaal 1/18 en kan hier zeker van jou af kijken hoe jij dingen in elkaar zet .
    Gaan bij jou de ramen bij jou klap of schuif ramen worden en ja ook weer de vraag of je deze manueel open zouden kunnen of niet ?
    Blijven door gaan , kan ik van jou kijken hoe bepaalde dingen kan gaan bouwen .
    Echter een vraagje voor jou daar ik mogelijk Revell contacta liquid lijm zou willen gebruiken , denk jij dat deze goed genoeg is om pvc te lijmen daar ik zie dat jij Duitse lijm hebt gebruikt voor het verlijmen van jouw pvc ?
     
  9. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
  10. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    PVC is een harde soort kunststof. Secondenlijm is goed zoals Tug al zegt. Plakt ook enorm goed aan je vingers hahaha :)
    Alleslijm (Velpon en soortgenoten) wil soms ook wel 2 verschillende soorten materiaal aan elkaar lijmen.
    De lijmvlakken wat opruwen met schuurpapier of vijl bevorderd ook vaak het goede kontakt.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  11. Steve Billast

    Steve Billast

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    382
    het minder leuke aan seconden lijm is dat het vaak wit uit slaat en dat ook vaak vlekken na laat als men met vingers nog heeft aangeraakt en dat niet zo maar weg gewerkt kan worden met lak er over heen .
    dus eigenlijk al de revell lijm heb ik dan voor niets aangekocht als seconden lijm daar dan zoveel beter voor is .
    Marceline welke lijm gebruik jij voor het verlijmen van al jouw pvc / polytereen ?
    Is die vloeibaar of is het een gel ?

    Mvg,
    Steve
     
  12. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    Steve revel werkt prima. En voor doorzichtige plastic gebruik revel contacta clear. Nooit een witte waas.
     
  13. marcelinets

    marcelinets Guest

    Steve, ik gebruik voor de bodem 2 mm en voor de zijkanten 1,5 mm stryleen plaat. Voor de deur en luik gebruik ik plastic scharnieren, voor de ramen dun doorzichtig polystryrol plaat dat heb je in diverse milimeters. De ramen gaan niet open te veel werk.
     
  14. marcelinets

    marcelinets Guest

    En ik gebruik ruderer lijm om alles te lijmen en als er iets is wat snel vast moet seconden lijm.
     
  15. luchard

    luchard

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    765
    Locatie:
    dronten
    Goed bezig Marceline, leuk de details ven de accessoires.:thumbsup::thumbsup:


    Hoeven ook niet open , gewoon airco erin bouwen:rofl::rofl:

    Succes met de afbouw:beer:
     
  16. marcelinets

    marcelinets Guest

    Precies op dak de airco. En nog paar dingen besteld vandaag voor de inrichting en voor de Scania.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  17. Steve Billast

    Steve Billast

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    382
    Zo die schotel antenne zoals ook op dak van die Scania te zien , waar koop je die aan of hoe bouw je die als vragen mag ?
     
  18. marcelinets

    marcelinets Guest

    Ik denk dat je iets verkeerd gelezen heb jongeman, de Scania heeft geen schotel antenne. Je kan proberen te zoeken op ebay en dan playmobile in typen.
    En dan zoeken naar een schotel antenne, of proberen er zelf een te maken.
    Eventueel een kefir drank dop gebruiken deze is groot genoeg en deze aanpassen/verbouwen naar een schotel antenne.

    Ik moet het toilet en gasfornuis zelf maken omdat veel poppenhuis websites deze niet op voorraad hebben, of ik moet wat langer wachten dat ze weer in voorraad zijn.
     
  19. Steve Billast

    Steve Billast

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    382
    Marceline , dit in rood aangeduid te zijn is toch wel een schotel antenne op het dak of niet soms ? schotelantenne markering.jpg schotelantenne markering.jpg
     
  20. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Dit is niet wat marcelinets gaat bouwen.Ze vraagt aan Markio ga jij dit bouwen.Lees alles eens goed voor je schrijft,en vragen stelt.
     

Deel Deze Pagina