MAN bakwagen met autolaadkraan

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door JHMA36(2), 18 jun 2016.

  1. Vonk

    Vonk

    Lid geworden:
    15 jun 2009
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Oirschot
    Heb je de kraan al getest en wat vind je ervan?
     
  2. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Nou, het ligt een beetje stil, ben af en toe aan het spuiten van onderdelen begonnen.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  3. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Heb de kraan reeds getest maar heb het idee dat ik ergens een lekke cilinder heb. Vermoed dat er een O-ring lek is. Mogelijk dat dit is gebeurt tijdens de eerste keer opstarten. Verder wil de motor van de pomp wat stotterend opstarten waardoor de bewegingen van de kraan schokkend zijn. Maar over het algemeen wel tevreden ziet er mooi uit en is goed afgewerkt.
     
    kha vindt dit leuk.
  4. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Update 10:
    Na een aantal demo's en het leren werken met de kraan verder met de bouw van de laadbak. Deze besteld bij Rotschke in Duitsland.
    Na aankomst van de bestelling verrast over de goede kwaliteit van de gefreesde onderdelen. Helaas geen bouwbeschrijving dus best wel een puzzle. Maar we vorderen langzaam.
    IMG_0001.JPG IMG_0004.JPG

    Past er mooi op, nu de andere zijde nog.
     
    Mad Max, Vonk, Koos82 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Mooi spul. Ik had van Thomas Roetschke per mail pdf's gekregen die als hulp konden dienen maar het is inderdaad ook zo wel te doen.
     
  6. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Heb alleen de zijkanten verkeerd om gelijmt, hierdoor heb ik voor de achterklep aansluiting twee nieuwe stripjes moeten zagen. Zal hier later nog wel eens een foto van maken.
     
    Vonk vindt dit leuk.
  7. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Update 11:

    Ik had als ophanging voor de assen de luchtvering van th-truckmodelbouw geplaatst. Tijdens het rijden merkte ik dat als ik een kleine verhoging tegen kwam de aangedreven as vrij kwam en dan bleef de truck staan. Dus besloten dat de stuuras achter maar aangedreven moest worden. Veel zoeken en alle voor en tegens tegen elkaar weggestreept heb ik besloten om er een volledig nieuwe ophanging onder te maken van scaledrive.

    Dus:
    IMG_0034.JPG
    Alles er onderweg en het nieuwe er weer onder. De stuuras die hier ligt moet nog voor onder gebouwd worden.
    IMG_0036.JPG
    Even de stuuruitslag geocntroleerd maar deze wijkt niet af van de oorsprokelijke, natuurlijk is deze uitslag niet zo groot
    IMG_0053.JPG
    Even een foto vanaf de onderzijde
    IMG_0050.JPG
    Zelfs bij een grote verhoging blijven de wielen aan de grond dit is een groot voordeel van scaledrive.
    Nu weer verder met de opbouw
     
  8. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Dus luchtvering gaat niet door.
     
  9. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Nee daar paste de aangedreven as niet onder. Helaas, het zag er wel heel mooi uit, misschien wel een optie voor mijn Scania
     
    Jeroen85 vindt dit leuk.
  10. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Update 12:

    De velgen en naven gespoten, tevens de M2 bijgeleverde moeren vervangen door M2 dopmoeren. Dit ziet er mooier uit vindt ik zelf.
    IMG_0055.JPG
    IMG_0059.JPG
     
    Cor, Jeroen85, Schots en Scheef en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Update 13

    Cabine en front gespoten in mijn eigen kleuren. Dit moest even gebeuren voor onze rijdag morgen in Roden.
    IMG_0006.JPG

    De kleppen ook maar aluminium gespoten, nog 1 re gaan. De bak moet nog verlichting onder als dit klaar is dan ook deze in de rode kleur.
    IMG_0007.JPG
     
    trialrolf, Koos82, graafie68 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Marco_Polo

    Marco_Polo

    Lid geworden:
    20 aug 2010
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Papendrecht
    Begint wat te worden....
    Mooi hoor. Succes met de verdere bouw.
     
    JHMA36(2) vindt dit leuk.
  13. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Dank je, nu de details zoals verlichting en geluid nog. En de afwerking van de bak moet nog.
     
    Mad Max en Vonk vinden dit leuk.
  14. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Mooie truck, Jan Hendrik. Nu nog helemaal klaar en dan heb je er een pronkstuk bij.
     
    JHMA36(2) vindt dit leuk.
  15. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Even een kleine update,

    Inmiddels een aantal rijdagen verder en nog niet zo veel gedaan. Wel een lichtbalk op het dak gemonteerd.
    IMG_1015.JPG

    Wel ondertussen wat meer met de kraan kunnen werken en begin hem nu echt te leren kennen.
     
    VOLVO FH 16 750, Vonk, trialrolf en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Dan is het tijd voor een filmpje :yes:
     
  17. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Dat is op dit moment niet mogelijk, ben bezig met het aansluiten van alle verlichting. Op de volgende rijdag zal ik dit doen. Ben ook bezig met lichtere containers zodat de kraan het iets gemakkelijker heeft. En die beter in de bak passen dan een bruder container
     
  18. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    We wachten geduldig af:)
     
  19. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    u kan ook 10 ft container nemen als lading /hijsobject en is mooiee truck hoor zo,maar waarom alu kleppen alu kleur spuiten
     
  20. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Een 20ft container heb ik in elkaar zitten en ben nu bezig met een 10ft container, bij ons ook wel een 3x3 meter container genoemd.
    IMG_1029.JPG
    De eerste gaatjes had ik er al in gemaakt, maar mijn kettingen zijn lang genoeg om de hoeken te bereiken. Later maar dichtmaken
     

Deel Deze Pagina