MAN race truck

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Swatch__, 11 apr 2017.

  1. Swatch__

    Swatch__

    Lid geworden:
    24 jan 2012
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Beerse, België
    Hallo iedereen

    Dit bouwverslag gaat over het opmaken en ombouwen van een nitro race truck naar elektro. Na lang zoeken heb ik een betaalbare thunder tiger MAN race truck gevonden.

    [​IMG]

    Na het verwijderen van de nitro motor met bijhorende elektronica (buiten de stuurservo) even de tijd genomen om een Tamiya motor met versnellingsbak te plaatsen voor de foto en om te bepalen hoever de motor naar achter te plaatsen. Heb dan de afstand tussen de versnellingsbak en achteras gemeten en ben opzoek gegaan naar een cardan die lang genoeg was.

    [​IMG]

    Heb gekozen voor de Tamiya TT02B drive shafts, deze waren goedkoop, de juiste lengte en gemaakt van ijzer. Om te testen of deze sterk genoeg zouden zijn heb ik snel wat elektronica in de truck gestoken en heb hem meegenomen naar een trainingsavond van de locale rc club. Om wat meer snelheid te maken heb ik de versnellingsbak vast gezet in de hoogste versnelling. Alles is goed verlopen die avond dus nu tijd voor verder te sleutelen en schuren.

    [​IMG]

    Het resultaat na enkele uurtjes schuren met nog even voor de boeg..
    Ondertussen ook begonnen met het herstellen van de voorbumper. Voor het opvullen en herstellen heb ik gebruik gemaakt van thermoplatische bolletjes. Als je deze genoeg verwarmd krijg je een kneedbare massa die bij afkoelen harde plastiek wordt.

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]

    Van zodra er meer klaar is zal ik het hier verder posten.

    Vriendelijke groet
    Karl
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2017
    Cor en trialrolf vinden dit leuk.
  2. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Kan de foto's niet zien
     
  3. Swatch__

    Swatch__

    Lid geworden:
    24 jan 2012
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Beerse, België
    Zou normaal nu opgelost moeten zijn.
     
  4. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Klopt
     
  5. luchard

    luchard

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    765
    Locatie:
    dronten
    Hallo,

    Leuk project:thumbsup:
    Is de cabine van metaal? of lijkt dat zo bij de afgeschuurde delen ?
     
    peter 55 vindt dit leuk.
  6. Swatch__

    Swatch__

    Lid geworden:
    24 jan 2012
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Beerse, België
    Nee, de cabine, bumpers en side skirts zijn van harde plastiek gemaakt.
     
  7. Swatch__

    Swatch__

    Lid geworden:
    24 jan 2012
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Beerse, België
    Weer even te enthousiast aan de slag geweest en te weinig foto's genomen :frustie:

    Door de nitro motor was de motortunnel vrij groot en niet symmetrisch. Dit is opgelost door een plaat met kleinere opening onderaan. De vlakke achterkant van de cabine komt wel meer voor bij racetrucks dus tast de realistische uitstraling niet aan.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ook besloten om met "echte" grills te werken in plaats van stickers.

    [​IMG]

    Er ontbrak een spiegel en de andere was stuk dus dan maar nieuwe gemaakt die gelijkend zijn op de echte. Had ook nog een beetje tijd en rode verf over dus de brandblusser heeft ook een kleurtje gekregen.

    [​IMG]

    Het zicht momenteel van de achterkant, Er komen nog kabels van het zwartje bakje achteraan naar de motor en stoplichten bovenaan.

    [​IMG]

    De truck even terug in elkaar gestoken voor tentoon te stellen op de beurs van vorig weekend.

    [​IMG]

    En ook even gepast op een race trailer die jaren geleden is gemaakt maar nooit is af geraakt..

    [​IMG]

    Nu terug uit elkaar en aan de details beginnen.

    Prettig weekend en veel bouwplezier!
     
    trialrolf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina