Master student trainer systeem alleen Buddyzender Is gelinked aan model?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Apfpv, 7 jan 2017.

  1. Apfpv

    Apfpv

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Weurt
    Beste, een hopelijk simpele vraag:

    Situatie:
    Betreffend model wordt normaliter gevlogen met een simpel 4kanaals ontvanger, en een simpele 4 kanaals zender.

    Om frustraties te voorkomen wil ik mijn computer zender koppelen aan de 4 kanaals zender zodat ik de controle over kan nemen wanneer er een crash dreigt.

    Ik snap dat het werkt met een master, student waarbij de master Is gekoppeld aan het model, maar kan het dus ook andersom? Zo dat de buddy met de simpele 4ch zender Is geconnect aan de master..

    Hartelijk dank alvast!
     
  2. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.291
    Locatie:
    Boskoop
    Met DIT zou het kunnen, maar dan moet de leraar wel een eigen ontvanger extra in het leerlingtoestel plaatsen, met minstens één kanaal meer dan nodig is voor de besturing om het omschakelen te regelen.
    Maar als leraar en leerling hetzelfde merk 2,4 GHz systeem hebben is het natuurlijk eenvoudiger om tijdelijk de leraar zender aan de ontvanger in het leerling toestel te binden.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2017
  3. humptydumpty

    humptydumpty

    Lid geworden:
    16 jan 2012
    Berichten:
    102
    Volgens mij werkt de link niet maar ik weet wat max bedoeld. Ik heb zo'n buddybox. Buddybox aansluiten op het vliegtuig en de leerlingontvanger op de slave ingang en de leraarontvanger op de master ingang. Je hebt geen extra kanaal nodig de master ingang op de buddybox gaat altijd voor.
    Werkt echt perfect.
     

Deel Deze Pagina