Mavic pro platinum fly more combo

Discussie in 'Multicopters' gestart door PHTB, 19 feb 2018.

  1. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Beste Mavic pro liefhebbers en vliegers,

    A.s woensdag ga ik mijn Mavic ophalen bij racingtwente in Enschede. Volgens deze dealer is de Mavic van zeer recente datum, dus zou voorzien van de meest recente firmware.
    Wat ik zou willen weten, kan je gelijk met deze Mavic gaan vliegen of dienen er nog allerlei updates en kalibreringen etc. uitgevoerd worden ?
    Graag jullie adviezen en tips .
    Bij voorbaat dank.
    Tom (PHTB)
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Gewoon mee gaan vliegen ! Als er een nieuwe update is ga je dat zien op je scherm, je mag dan zelf kiezen of je die wilt uitvoeren of niet. Beter raak je eerst vertrouwd met de Mavic en beslis je later of je een update gaat doen. Updates brengen doorgaans meer beperkingen.
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    de updates die beperkingen met zich mee brengen zijn alleen mbt no fly zones en inbouw van veiligheden die met wetgeving te maken hebben.
    Ik update mijn mavic pro altijd direct, en heb nog nooit problemen gehad :)

    je MOET een update niet doen, kun je ook later doen hoor. gewoon GO FLY klikken (of soms de popup wegklikken die je op de app krijgt)

    Kalibratie is geen must, maar wordt wel aangeraden. Vooral de compass. Dit is overigens 5 minuten werk, ik heb na aankoop alle sensoren eerst opnieuw gekalibreerd, en daarna ben ik gaan vliegen :)

    veel plezier met je Mavic Pro! Ik vind het echt een top ding!
     
  4. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    In principe moet je elke quad met GPS en kompas opnieuw kalibreren wanneer je van locatie veranderd.
    Als de Mavic in de fabriek gekalibreerd is ergens is Azie dan is het verstandig om het voor Nederland opnieuw te doen.
     
  5. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik heb de mavic nog nooit geüpdatet en ook geen problemen.
    Kompas calibreren wanneer dat in de app aangegeven wordt.
    Zijn de waardes goed kun je er beter afblijven.
     

Deel Deze Pagina