ME 262

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dickie, 19 feb 2017.

  1. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Wageningen
    Het heeft helaas niet geholpen. Heel erg bedankt Patrick voor het mee denken.

    Gr Leon
     
  2. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    527
    Graag gedaan ,
    Ik hoop dat je van jetcat reactie krijgt.
    gr patrick
     
    henky vindt dit leuk.
  3. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    669
    Locatie:
    Delfzijl
    michel schuring van de vliegclub Nijverdal heeft een a10 met 2 p 100 turbines misschien kan die jullie verder helpen
     
    henky en Berto vinden dit leuk.
  4. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Wageningen
    Hallo Pieter,

    Ik ga kijken of ik in contact kan komen met Michel Schuring. Heb hem al opgezocht op facebook.

    Gr
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.791
    Locatie:
    Groningen
    Als je 1 motor / ECU gebruikt, dan werkt het wel goed? Zover ik Jetcat ken zou je op verschillende toerentallen een paar seconden moeten draaien zodat de ecu de bijbehorende pompspanningen leert. 1 of 10 motoren moet dan niet uitmaken.
     
  6. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.409
    Locatie:
    Ede
    Ik begrijp van Leon dat er contact is geweest met Jet Cat alles wordt opgelost, iets met verouderde software.
    leon moet zelf maar uitleggen wat er besproken is.
    gr
    Dick.
     
  7. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Wageningen
    Hey Tadango,

    Met 1 motor doet hij het zelfde. Ook zonder gsu opgestart maar maakt niks uit. Hij blijft in de learnlow modus hangen. In de learnlow modus loopt de motor gewoon idle en kan ik geen verschillende toerentallen draaien.

    Vanmorgen wat heen en weer gemaild met jetcat en hun een filmpje gestuurd van de ecu versies die er op dit moment opstaan. Ze zeggen dat er een oude versie opstaat en willen hem graag updaten en dan gelijk een crosslink functie installeren zodat beide motoren communiceren met elkaar. Motoren worden dan gesynchroniseerd met elkaar.

    Gr Leon
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2017
    Berto vindt dit leuk.
  8. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.560
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Kijk eindelijk iets positiefs, draaien de motortjes straks weer op en top.

    Maar dan nog, nieuwe software is altijd goed, maar ook met de oude software zouden de turbines gewoon moeten kunnen lopen en niet de learnlow modus moeten blijven hangen.
    Ben dan dus eigenlijk nog steeds benieuwd wat deze fout veroorzaakt :rolleyes:
     
    henky vindt dit leuk.
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.791
    Locatie:
    Groningen
    Tja, is niet het eerste gekke wat ik van Jetcat hoor de laatste tijd....
     
    Berto vindt dit leuk.
  10. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.409
    Locatie:
    Ede
    Bij het aanzetten van de PC vliegen de updates je om de oren, en dan al die terug roep acties, en producten die uit de schappen gehaald worden.
    Heren JetCat gaat dit netjes oplossen voor ons.
    Dit zijn dingen die kunnen gebeuren dus laten we een beetje volwassen blijven.
    Of het leuk is of niet deze zaak wordt op een nette manier opgelost.
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.791
    Locatie:
    Groningen
    Natuurlijk gaan ze het oplossen, maar zo moeilijk is het niet om het gewoon goed werken uit te leveren. Bij alle merken is er wel iets, maar de software issues bij Jetcat springen er duidelijk boven uit. Dit had met wat beter testen en niet 1001 aanpassingen continu gewoon prima gedraaid. Als iets niet werkt bij Jetcat komt het altijd door vage updates en firmware problemen en aangezien je thuis niets zelf kunt updaten is er maar 1 de schuldige hier.
     
    Berto vindt dit leuk.
  12. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.409
    Locatie:
    Ede
    Ja Herman je bent al jaren geen liefhebber van Jet Cat
    Je weet het altijd zo goed als ik jou was ging ik toch eens kijken of ze geen baantje voor je hebben zo,n genie zoals jij, word toch met open armen ontvangen.
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    14.791
    Locatie:
    Groningen
    Dat slaat dus nergens op. Je ziet Jetcat gewoon commerciƫler worden met de groeiende concurrentie en dit soort problemen moeten ze mee uitkijken. Ik was en ben nog altijd Jetcat fan maar er is genoeg concurrentie waar ik gebruik van maak.
     
    Dickie vindt dit leuk.
  14. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.409
    Locatie:
    Ede
    Ja Herman daar is het een bedrijf voor, waar geld verdient moet worden.
     
  15. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Wageningen
    Ze gaan ook gelijk bekijken wat het probleem is met deze setup.
    Dus dat horen we tegen die tijd :)
     
    serge pot, Berto en ik ben een vliegtuig.nl vinden dit leuk.
  16. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Wageningen
    Ik ben aan het kijken hoe ik de tank ga inbouwen wordt erg krap met de cockpit. Zit te denken aan ongeveer 6 liter om beide motoren te voorzien van peut.
    Heb al gezocht op verschillende site's maar kan niet veel vinden over brandstof tanks van de Grumania kit. Heeft iemand foto's of voorbeelden gezien voor een brandstof tank van de Grumania kit?

    Gr Leon
     
  17. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.560
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
  18. Ger Kovacs

    Ger Kovacs

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    2.844
    Locatie:
    hier of daar
    Mooiste blijft om er eentje (of 2) zelf te soppen exakt in de goede vorm en in de juiste hoeveelheid inhoud.
    2 avondjes werk, stukje styro, wat ductape en wat vaseline, en een metertje of 2 120 grams glasmat en dan soppen maar.
    Voor de kleine HE162 een 840cc tankje gesopt exakt in de juiste vorm en op het CG natuurlijk, hier komt de kleine zelfbouw 44er in, gebruikt 120cc p/m volgas.

    Groet Ger.
     
    sarco vindt dit leuk.
  19. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Wageningen
    Ok, die zijn allemaal rond de 4 liter. Ik wil minimaal 5liter en het liefst 6. Als ik zie hoe snel 2 liter weg is met alleen stationair draaien op de bok.
    Ben vorige week al aan stoeien geweest met schuim deze week is proberen wat ik voor elkaar kan boksen
     
  20. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    669
    Locatie:
    Delfzijl
    Leon
    wat denk je van beuteltanks?zijn op gewenste maat te maken en een hopper is overbodig ik had ze succesvol in mijn oude kangaroo en komen straks ook in de nieuwe hospot
    gr.Pieter
     

Deel Deze Pagina