Hallo beste mensen,
Het is erg lang geleden dat ik nog een bericht heb geplaatst, maar nu is het dan eindelijk zover... een vraag. jammer genoeg niets met modelbouw te maken (maar om het hier "legaal" op het forum te zetten...... misschien ga ik die motor ooit eens in een modelbouwvliegtuig zetten
)
Mijn vraag gaat over een Mahtrac, nu zullen jullie wel denken , wat is dat 8O ????, ahwel, hieronder een foto:
en nog een van mij in actie
Het is een speciale bergtractor om steile weides te kunnen maaien, hooi-keren en speciaal voor ons ook kunstmest te strooien.
Een erg grappig ding, sturen doe je doormiddel van 2 hendeltjes, als je een hendel beweegt remt links of recht af , waardoor je de bocht omgaat.... 8O .... geweldig
Maar nu het probleem , dit beestje is inmiddels 30 jaar oud en ik denk dat het motortje niet meer zijn volledig vermogen heeft alhoewel het nog super draaid. Maar als ik m'n "steile" weide opgaat en ik wil de bocht om , moet ik aan 1 kant remmen en dan komt het arme ding bijna niet meer vooruit. Op de nog steilere stukken moet ik 3-4 keer achteruitsteken om de bocht door te kunnen gaan :cry:
Mijn vraag is, is het mogelijk om uit dit beestje een paar pk's meer te halen. :tank:
Het is een 17 PK MAG motosacoche SA uit Switserland Geneve ( jaar of 30 oud)
Type: 2084 SRL X
cilindree 845
regime 3600 (zal RPM zijn denk ik)
course 80 (wat dat ook mag betekenen)
alesage 82 :?: :?:
Nu heb ik mijn pa wel eens horen zeggen dat hij (toen hij nog jong was) zijn brommer heeft opgevoerd... wat zijn de mogelijkheden met ding?
Nu heb ik dit wonderding nog op zicht dus veel kan ik er (nog) niet aan veranderen, maar als die motor niet iets meer vermogen kan leveren moet ik hem helaas weer terugbrengen :cry:
Ik heb al iets aan dit ding aangepast (tijdelijk en provisorisch) omdat de gaskabel niet goed werkte (pijl 1)
Daarnaast heb ik nog een paar vragen over dit motortje,
wat is 2,3 &4:
2 is een zwart dopje wat ik in kan drukken, het lijkt erop als ik het veel indruk dat er brandstof uit komt.
4 is denk ik de gas/luchtklep op de carberateur. (als ik die met de hand beweegt gaat de motor sneller of langzamer draaien)
3 is een raadsel, deze hendel beweegt samen met de gasklep
5 is de choke
verder zitten er nog een aantal stel en regelschroeven op.
Ik hoop dat julle me verder kunnen helpen,
Bedankt,
Cor :tank:
Het is erg lang geleden dat ik nog een bericht heb geplaatst, maar nu is het dan eindelijk zover... een vraag. jammer genoeg niets met modelbouw te maken (maar om het hier "legaal" op het forum te zetten...... misschien ga ik die motor ooit eens in een modelbouwvliegtuig zetten

Mijn vraag gaat over een Mahtrac, nu zullen jullie wel denken , wat is dat 8O ????, ahwel, hieronder een foto:

en nog een van mij in actie

Het is een speciale bergtractor om steile weides te kunnen maaien, hooi-keren en speciaal voor ons ook kunstmest te strooien.
Een erg grappig ding, sturen doe je doormiddel van 2 hendeltjes, als je een hendel beweegt remt links of recht af , waardoor je de bocht omgaat.... 8O .... geweldig
Maar nu het probleem , dit beestje is inmiddels 30 jaar oud en ik denk dat het motortje niet meer zijn volledig vermogen heeft alhoewel het nog super draaid. Maar als ik m'n "steile" weide opgaat en ik wil de bocht om , moet ik aan 1 kant remmen en dan komt het arme ding bijna niet meer vooruit. Op de nog steilere stukken moet ik 3-4 keer achteruitsteken om de bocht door te kunnen gaan :cry:
Mijn vraag is, is het mogelijk om uit dit beestje een paar pk's meer te halen. :tank:
Het is een 17 PK MAG motosacoche SA uit Switserland Geneve ( jaar of 30 oud)
Type: 2084 SRL X
cilindree 845
regime 3600 (zal RPM zijn denk ik)
course 80 (wat dat ook mag betekenen)
alesage 82 :?: :?:
Nu heb ik mijn pa wel eens horen zeggen dat hij (toen hij nog jong was) zijn brommer heeft opgevoerd... wat zijn de mogelijkheden met ding?
Nu heb ik dit wonderding nog op zicht dus veel kan ik er (nog) niet aan veranderen, maar als die motor niet iets meer vermogen kan leveren moet ik hem helaas weer terugbrengen :cry:
Ik heb al iets aan dit ding aangepast (tijdelijk en provisorisch) omdat de gaskabel niet goed werkte (pijl 1)
Daarnaast heb ik nog een paar vragen over dit motortje,
wat is 2,3 &4:
2 is een zwart dopje wat ik in kan drukken, het lijkt erop als ik het veel indruk dat er brandstof uit komt.
4 is denk ik de gas/luchtklep op de carberateur. (als ik die met de hand beweegt gaat de motor sneller of langzamer draaien)
3 is een raadsel, deze hendel beweegt samen met de gasklep
5 is de choke
verder zitten er nog een aantal stel en regelschroeven op.



Ik hoop dat julle me verder kunnen helpen,
Bedankt,
Cor :tank: