Meld hier jouw zeillocatie!!

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Jan Kortbeek, 30 okt 2002.

  1. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Hoi,

    Ik start even een draadje zodat je hier je zeillocatie kan melden. Zodat er een mooi plaatje ontstaat, en ik ook 's ergens anders kan gaan zeilen. ;)

    Ik doe meteen even een duit in het zakje:

    Het wasmeertje bij Hilversum, tegenover Anna's Hoeve.

    Routebeschrijving:
    A-1
    Afslag Baarn-Noord
    Ri. Hilversum/Anna's Hoeve/Nieuweroord/Eemeroord
    Onder viaduct door.
    een paar slingers in de weg, en dan rij je langs het meertje.
    Bij parkeer terrein links af en parkeren.

    Veel plezier!!

    Groeten,

    Jan
     
  2. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    vaarlocatie: Madestein (niet alleen zeilen)
    bijna elke zondag vanaf 10 uur

    [​IMG]
     
  3. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Vaargroep Flevoland, Biddinghuizen.

    Gewoon de Stichtse Brug over, afslag Zeewolde, T-splitsing met verkeerslichten rechts, en alsmaar rechtdoor rijden. Na de 72ste windturbine aan je linkerkant, bij een kruising met verkeerslichten rechtsaf.
    Rotonde rechts, kerkplein rechts, meteen links, T-splitsing links, 2e weg rechts, doorrijden voorbij de slagboom, en 100 meter verder parkeren.
    Uitstappen, en aan je rechterkant zie je de ingang van Vaargroep Flevoland.
    In de lente, zomer en vroege herfst op zaterdagmiddag en woensdagavond open. In de winter: schaatsen i.p.v. boten meenemen.

    Pas op voor onze dorpsagent: kort geleden is zijn rijdier (een varken) voor de plaatselijke kroeg nog op hol geslagen wegens een passerende stoomwals. :twisted:

    Roel.
     
  4. ruud48

    ruud48 Guest

    De bromsnor uit Biddingtown zat er toch achterstevoren, blote kont en kopel en speer op. Of was dat de vorige, die huilend afscheid nam toen jij daar ging wonen??
     
  5. ovipetje

    ovipetje Guest

    ja dat was de vorige

    de huidige veldwachter heeft het zelfs te druk met tennis om nog langer te tafeltennisen, maar goed als ex teamlid behoud je enkele privileges............

    maarre let op in biddingtown, zelfs in die zandpaden heeft men tegenwoordig al drempels gelegd.........

    maar boven alles is het een top locatie, de mannen en vrouwen die geweest zijn op de zeildag kunnen er over meepraten.
     
  6. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Jan,

    ook in Huizen wordt er gezeild, maar dat wist je volgens mij al.


    Robert.

    p.s.
    Heb trouwens afgelopen zondag mijn PT-15 nog even te water gelaten.
    Ging weer als een speer.....
     
  7. Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2008
  8. No1Uno

    No1Uno Guest

    Tja... Zeilwater....

    Zal ze niet allemaal hier neerzetten, want het zijn er een beetje veel hier.

    Ik heb ze even ingedeeld als rustig vaarwater, en zee.

    Rustig vaarwater :

    In Spijkenisse, nabij winkelcentrum Plateau is een leuk vierkant meertje, waar mooi in gevaren kan worden.

    In het Oostvoornse meer, bij de derde slag is een heel leuk klein strandje, met een aardig stukje vaarwater. Het grote voordeel hier is dat het de eerste meters niet diep wordt. Dit is pas na een meter of 50. Een erg mooi proefvaarwatertje dus.

    Bij binnenkomst van Spijkenisse, rij je over het Hartelkruis. Hieronder bevindt zich het Hartelkanaal. Een watertje van 30 of 40 meter breed, maar afgesloten voor de pleziervaart. Ook hier kan men gewoon zwemmen, dus het schip terughalen bij problemen is een mogelijkheid hier ;)



    Zee :

    Aangezien ik in Spijkenisse woon, zit ik dus erg dicht bij de Rotterdamse Maasvlakte. Hier is wel e.e.a. te vinden.

    Voor Open zee water kan je gewoon 1 van de vele afslagen nemen naar het strand hier. De mooiste zijn bijv.

    - Afslag Dobbelstenen, vlakna de ECT Terminal.
    Hier kan je vanaf het strand, of vanaf een schuine stenen kade varen.
    Dit is OPEN Zee, dus je kan een aardig eindje varen, echter heb je hier wel veel "last" van golven.

    - Langs de Waterweg bij Rozenburg, of aan de andere kant van de kade, Maassluis. (Dit is eigenlijk mooier voor speedbootjes, maargoe.. Vermeld um toch maar ;)

    - Helemaal aan het einde van de Maasvlakte, tegenover Hoek van Holland. Hier is een hele mooie monding, waarbij je direct aan zee zit, maar toch wat bewscherming heb voor de golfslag. Leuk voor de grotere boot.

    Echt een zeilplekje is hier niet. Tenminste... 1 waar je een redelijke kans hebt om meerdere lotgenoten te treffen. Er zullen hier best mensen zijn die varen, maar ik ben ze nog nie tegen gekomen.

    Groeten,

    Marco.
     
  9. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    In Gouda / Reeuwijk kan je op diverse plaatsen goed zeilen. (Reeuwijkse plassen, Breevaart (20 meter breed), museumhaven Gouda, de singels van Gouda, etc.

    Heb echter mijn boot in de motteballen staan, aangezien altijd in je 1-tje zeilen gaat vervelen.
     
  10. Robert H.

    Robert H.

    Lid geworden:
    23 jan 2004
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Delft
    hoi allemaal

    ik ben een alleen zeiler want mijn ouders hebben een zeilboot dus ik moet altijd mee maar ik zeil dus op het haringvliet(zeeland) je moet wel een zeewaardig scheepje hiervoor hebben er kunnen soms flinke golven staan :lol: :lol: maar met mijn S75 gaat het goed.www.S75.nl/
     
  11. zeilocatie

    Ik vaar regelmatig in een kanaaltje bij Vlaardingen. Vlak bij de brug over de snelweg. De meeste sloten zijn niet te doen hier in de buurt met een wat grotere zeilboot (Pirol)

    grtz.

    Danny
     
  12. Sinds vandaag heb ik een leuke nieuwe vijver gevonden en wel in het Horstenpark gelegen tussen Duiven en Westervoort.

    er is een vaste steiger waarvan gevaren kan worden maar ook vanaf het strand kun je goed uit de voeten nadeel is echter dat je even een meter het water in moet lopen omdat het anders te ondiep is vanaf het strand.

    Je kunt geheel rondom lopen en er staat weinig riet waar je boot ik kan varen ( :roll: ehh beginners veilig dus)

    route beschrijving volgt nog

    Greetz Mark
     
  13. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    ik vaar op het wolderwijd, das bij het strand van zeewolde
     
  14. Joffrey

    Joffrey

    Lid geworden:
    16 jan 2005
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik vaar in de haven van Herkingen aan het Grevelingnen meer. Onze grote zeilyacht ligt daar, en in de haven vaar ik samen met mijn vader (allebij een eigen boot) met een Micro Magic.
     
  15. annehoog

    annehoog Guest

    In de vijver achter onze flat in het park.
    Groot zat voor mijn optimistje en ik verveel me niet omdat ik samen met mijn vriend ga (met zijn micro magic).
    Alleen de eenden vinden het wat minder....

    Verder ben ik van plan om eens met goed weer naar de vlietlanden (ten zuiden van Leiden) te fietsen daar moet het ook prima varen zijn.

    Annemieke
     
  16. Jan Vos

    Jan Vos

    Lid geworden:
    17 feb 2005
    Berichten:
    1.877
    Locatie:
    Hoogkerk
    Hier vaar ik de Recreatieplas in Hoogkerk 400 meter lopen van huis.
    Ligt aan de weg Groningen - Drachten.

    [​IMG]
     
  17. stevie

    stevie

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    63
    Locatie:
    heelsum
    kan je ook nog vertellen waar het is want het ziet er wel schitterd uit om te zeilen 8) :wink:
     
  18. Erik1224

    Erik1224 Guest

    Ik zeil in de haven van Zeewolde :)
     
  19. jasper08

    jasper08 Guest

    Euuuhh Het heerderstrand bij Heerde ( ligt in de buurt van Zwolle) :wink:

    jasper
     
  20. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Erik leuk dat je hier nu ook bent ;)

    Maar zeilen? je stuurt je boot door middel van een 1:1 motorschip :lol:


    @Ontopic: ik ben van plan om mijn M-klasser beetje vaarwaardig te maken, oftewel ik moet nog "effe" 14 accu's voor de zender kopen en voor de boot denk ik iets minder, en dan ga ik ook lekker hier in de haven zeilen!
    Hier dus:
    [​IMG]

    (Erik: inderdaad op de lage steiger bij land's end ;) )
     

Deel Deze Pagina