Meld hier jouw zeillocatie!!

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Jan Kortbeek, 30 okt 2002.

  1. aaronvanrij

    aaronvanrij Guest

    tja gewoon voor de deur in de maas maar ik zeil gewoon 1:1
     
  2. mm801mm

    mm801mm

    Lid geworden:
    23 jun 2005
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Sneek
    sneekermeer of in de binnenstad
     
  3. stevie

    stevie

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    63
    Locatie:
    heelsum
    en waar zeil je dan mee????
     
  4. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Afgeleid van zijn gebruikersnaam denk ik de Micro Magic 801 ;)
     
  5. stevie

    stevie

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    63
    Locatie:
    heelsum
    ohjah :hammer:
     
  6. John33

    John33

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Geldrop
    weet iemand ook een mooie zeil locatie omgeving Geldrop / Eindhoven ?
    Wel beginners locatie graag :oops:
     
  7. John33

    John33

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Geldrop
    Ik heb al een locatie gevonden --> de smeele in Geldrop.
    Flinke recreatie plas met voldoende ruimte om met meerdere boten te zeilen :D

    Nog modelzeilers uit de omgeving eindhoven - Geldrop die het daar een keer willen proberen ?
    Geldrop richting Sauna Geldrop aan de zwembadweg, daar links aanhouden en op het parkeer terrein parkeren, 5 miniten lopen.
     
  8. prakkie

    prakkie Guest

    ik vaar het liefst op de stadsgracht van Elburg.
    bij sterke wind heb je altijd wel een deel dat in de luwte van de stadswal ligt.

    soms ook wel op de vijver bij mij voor de deur.
    echt lekker zeilen kun je er niet bepaald. dankzij een flatgebouw is de windrichting nogal onvoorspelbaar.

    Gisteren (13-11-05) op het Veluwemeer wezen zeilen.
    ging aardig goed ondanks de weinige wind.
    pas toen de wind helemaal wegviel werd het echt feest. de MM lag stil in het water en dreef steeds verder weg. uiteindelijk ben ik er maar naar toe gezwommen. #$&(cencuur)$$# wat was dat water koud. en dan nog op de brommer 5 km terug naar huis :roll:
     
  9. fré

    fré Guest

    Wij varen altijd op het gelderse diep in lelystad. Dit is een mooi breed kanaal met handige steigers. ideal om je boot te water te laten.
     
  10. Snill

    Snill Guest

    In eindhoven, wijk woensel bij het winkelcentrum Eckart zit een grote vijver die een stukje doorloopt, wind is variabel maar een leuke uitdaging voor elke boot.(En bestuurderder :p )
     
  11. _GJ_

    _GJ_

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    152
    Locatie:
    Veldhoven
    1) Op de Hoort bij Budel-Dorplein
    2) Het gat van Waalre tussen Veldhoven en Aalst-Waalre

    Mochten er nog mensen zijn die samen willen zeilen dan hoor ik het graag. Ik heb een kant en klaar zeilboot met een mooi houtbouwrompje. Kostte maar 120 euro (zonder besturing). LWL: 65cm, masthoogte 100cm. Als het me werkelijk bevalt wil ik wel een grotere boot.

    En anders hou ik het bij deze en echte zeiljachten (LWL>10m)
     
  12. Pendelaar

    Pendelaar

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    815
    Locatie:
    Valkenswaard
    @GJ,

    Ik ben ook al eens wezen kijken bij het gat van Waalre maar tot op heden heb ik niet echt een mogelijkheid gezien om met de auto direct aan de waterkant te komen.
    Is het daar niet een drukte van je welste zodat mijn boot gevaar loopt met diverse zwemmers.?????
    Ook kun je volgens mij niet direct je boot vanaf de kant te water laten.
    Moet je volgens mij zelf een stuk het water inlopen.

    Misschien kunnen we wel eens wat afspreken.
    Heb een sea Dolphin, een eigenbouw US1M en een VO70 in aanbouw en een M klasse in aanbouw.

    Bij Philips Science Park hebben ze een zeer mooie ruime vijver met zelfs een steiger maar zit wel achter de portier. Toch maar eens vragen of we mogen zeilen.
    Water is vanaf de kant direct zo diep dat je de boot vanaf de steiger in het water kunt zetten.

    Pendelaar
     
  13. _GJ_

    _GJ_

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    152
    Locatie:
    Veldhoven
    Bij het gat van waalre krijg je natte voeten ;-) dat klopt. Science park heb ik nooit bij stilgestaan.

    Maar hoe dan ook, met meerdere boten lijkt me erg leuk.

    En voor de winter: www.sailsimulator.com
    download kost maar 30 euro. Daarna gratis alle boottypen downloaden EN DE UPDATE!
    En dan on-line zeilwedstrijden. (via de server van sailsimulator of via een andere pc: inloggen op IP-adres)
    Kun je je eigen boot met bitmaps "behangen" en onderling uitwisselen zodat je ook echt de eigen boten van de anderen op je scherm krijgt. Het haalt het met de huidige versie niet bij de moderne games qua gaphics maar het zeilt erg realistisch. De op handen zijnde versie 5 schijnt nog mooier te worden.

    --------edit----------------------
    net geprobeerd de high tech campus te bellen maar ik denk dat ik net te laat was. Probeer het van de week nog wel eens.
     
  14. Snill

    Snill Guest

    Lijkt me ook leuk om met meerdere boten te varen tot nu toe 2 tegelijk (pendelaar en ik) maar gat van waalre is niet goed dus miss portier bij phillips lief aankijken?
     
  15. _GJ_

    _GJ_

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    152
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik heb nu 3 keer geprobeerd te bellen, zonder resultaat. Ik zal er wel eens langsrijden, 'tis in de buurt.

    Intussen ben ik toch maar aan wat groters begonnen: een Saphir.

    -----------------edit--------------------------------------------------------------
    Volgende week heb ik weer tijd en ga ik even langs op de high tech campus. Ik ben nu net terug van een ruime week zeilen in een 1:1 versie van de saphir in de ionische zee rond Corfu. In het echt blijft fijner.

    -----------------edit-2------------------------------------------------------------
    Vandaag heeft een vriendelijke mevrouw die duidelijk niet wist wat ze met me aan moest me gewezen op de regelementen. (It is not permitted to use the lakes, waterways or other campus areas for recreational purposes) Als ze het zou toestaan zou het hek van de dam zijn. Dat zij op eigen houtje uitzonderingen op de regels zou gaan maken zou natuurlijk vreemd zijn en had ik ook niet verwacht. Ik heb erop gewezen dat er in Nederland natuurlijk ook geen duizenden modelzeilers zijn en dat het daarnaast ook niet de meest luidruchtige en lastige groep Nederlanders is.
    Dat zag zij ook in en heeft me doorverwezen naar de man die het voor het zeggen heeft. Ik heb hem een mailtje gestuurd met ons verzoek en wacht nu braaf af.

    [​IMG]
    het sponsoren van zeilaktiviteiten is Philips slecht bevallen, da's jammer. Het is ook niet heel grappig als je een van de duurste racers ooit sponsort en na een dag varen drijft er alleen nog maar een halve drijver met "let's make things better" ook al zal zelfs de grootste zuurpruim hier toch minimaal heel even een spoor van een glimlach bij krijgen.
     
  16. Pendelaar

    Pendelaar

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    815
    Locatie:
    Valkenswaard
    Ben benieuwd of je een accoord krijgt om daar te zeilen. Zou verrekte mooi zijn.....
    Hou mij maar eens op de hoogte, ga even van een vakantie genieten.....

    Het heet volgens mij High Tech Campus
     
  17. _GJ_

    _GJ_

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    152
    Locatie:
    Veldhoven
    Iemand ervaring met de karpendonkse plas in Eindhoven? Ik wil van de week even mn nieuwe aanwinst proefvaren:
    [​IMG]

    Ik heb intussen nog niks van Philips gehoord.
     
  18. Pendelaar

    Pendelaar

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    815
    Locatie:
    Valkenswaard
    Karpendonkse plas is goed te doen, alleen niet direct te bereiken met de auto. Een klein stukje lopen maar dat moet de doen zijn met een MM.

    Vanuit Veldhoven centrum onder de snelweg door, Kastelenplein??.
    Bij het benzinestation rechtsaf de woonwijk in ligt ook een mooi stuk water. Wel even zoekn waar je de boot te water kunt laten.

    Pendelaar.
     
  19. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    Tussen het Kastelenplein en de snelweg ligt de Hanevoetplas. Dit is prima zeilwater en redelijk goed bereikbaar, met wel een nadeel dat het vrij beschut ligt en de wind op sommige plaatsen wel eens wegvalt.
    De Karpendonkse plas lijkt me prima zeilwater. Langs de kanten niet overal even diep, en mocht het eens mis gaan, de plas is niet diep, ik heb al eens in het midden gestaan.
    Ander alternatief is het Eindhovens Kanaal voor een van de twee roeiverenigingen . Is niet heel erg breed (20m) maar op dat stuk staat meestal wel een beetje wind.
    In het noorden van Eindhoven liggen ook een paar plassen, maar daar kom ik te weinig om er iets zinnigs over te zeggen. Zat daar niet ergens een botenclub?
    Maar ik hou dit forum in de gaten en zal mijn MM weer eens opknappen zodat we eens kunnen gaan varen.
     
  20. John33

    John33

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Geldrop
    Eindhovenskanaal is ook een optie ja.

    Helemaal aan het eind in centrum eindhoven (bedrijventerrein de kade)
    vlak bij het Daf museum is wel een aardige locatie denk ik.

    wel oppassen voor drijfhout en zo !

    En wat dacht van het water bij de historisch openlucht museum in eindhoven, dit is een wijde zijtak van de dommel naast de Boutenslaan.

    Ik heb er nog niet gezeilt maar het ziet er daar mooi uit, goed bereikbaar en redelijk open.
     

Deel Deze Pagina