Beste forum genoten.
Poosje geleden voorgesteld , en ben flink aan het orienteren gegaan.
Hier mijn verhaal en hoop dat jullie mij kunnen adviseren..
Ik zie door de RC auto's de RC auto's niet meer
Ik wil graag off-road RC gaan rijden.
Dit wil ik omdat het mij leuk lijkt , en mijn oudste zoontje van 3 afgelopen zomer door het dolle ging toen hij keek bij jonge ventje's op de camping die ook met rc auto's bezig waren....
Het lijkt mij leuk om dit samen met mijn zoon(s) te gaan doen..
Ik twijfel of mijn zoontje hier mee over weg zal kunnen , maar met samen oefenen zal dat vast wel vanzelf goed gaan komen vroeg of laat.
Of denken jullie hier anders over ?
Ik wil graag off-road omdat naar mijn idee deze wagens wat sterker zijn en het bashen natuurlijk lekkere fun is..
Mijn oog is gevallen op de volgende modellen:
HPI savage flux (staat een mooie op mplaats)
Stampede
Grave Digger (vind ik de mooiste)
e-maxx (staat een mooie op mplaats)
Ik hoef niet perse een brushless motor vanwege de snelheid , 50 km/u is mij voorlopig snel zat.
De grave digger en e-maxx zijn tekoop met borstel motor t12.
Ik heb volgens mij gelezen dat de T12 motoren slecht zouden zijn...
Is het echt zo erg gesteld met die 12T motoren ?
In hoeverre gaat zo een brushed motor minder lang mee ?
Hoeveel meer onderhoud vergt een borstel motor?
Ik twijfel tussen 4WD en 2WD.
Mijn gevoel zegt dat een 2WD lekker drift in het zand en op verharde wat wel spectaculair oog natuurlijk....
Ik heb het idee dat bijv. een grave digger eerder om valt in de bochten als een e-maxx omdat de digger "hoger op zijn poten staat"
Heb ik hier gelijk in ?
Kan ik dit een beetje tegen gaan door de auto breder te maken?
Nou ik neig een beetje naar de Grave Digger XL-5 ....
Er staat trouwens een leuke e-maxx tekoop op mplaats voor een mooi prijsje:
? Traxxas e-maxx - Modelbouw | Radiografisch | Auto's - Marktplaats.nl
Ik heb deze man gebeld , meneer heeft auto mee laten nemen uit Amerika voor zijn zoon.
Zoon teveel verwend zegt hij , die had veel meer RC spul dus heeft maar 1x gereden. Mag weg voor 225 , dan krijg ik er 2 "flinke" batterijen bij en een ladertje. (geen snellader)
Ik had in de gaten dat meneer er niet zoveel verstand van had allemaal , net als ik.
Maar ik heb gelezen dat je een brushed motor "nat" moet laten inlopen a 3x accu in bakje water.
Dit zou de levensduur van de motoren zeer ten goede doen.
Ik twijfel of dit is gebeurd bij meneer (vergeten te vragen, maar denk niet dat hij het antwoord kan geven)
En dan liggen hier 2 T12 motoren in , die zoals eerder vermeld , niet zo goed te boek staan zoals ik heb gelezen...
Ik weet dus even niet meer waar ik wijs aan doe....
Grave Digger XL-5 met snellader en extra accu(s) zit ik tegen de 400-450 maar heb ik alles nieuw.(en is waterproof)
Meneer met e-maxx voor 225 , even snellader zit je snel op 300 en dan nog even afwachten wat voor batterijen er nou bij zitten (wist meneer niet)
Maar ja de e-maxx is wel een stuk duurdere auto nieuw en mag weg voor mooi prijsje maar met risico's (hoe er met de auto is omgegaan enz enz)
Wie o wie heeft advies
Poosje geleden voorgesteld , en ben flink aan het orienteren gegaan.
Hier mijn verhaal en hoop dat jullie mij kunnen adviseren..
Ik zie door de RC auto's de RC auto's niet meer

Ik wil graag off-road RC gaan rijden.
Dit wil ik omdat het mij leuk lijkt , en mijn oudste zoontje van 3 afgelopen zomer door het dolle ging toen hij keek bij jonge ventje's op de camping die ook met rc auto's bezig waren....
Het lijkt mij leuk om dit samen met mijn zoon(s) te gaan doen..
Ik twijfel of mijn zoontje hier mee over weg zal kunnen , maar met samen oefenen zal dat vast wel vanzelf goed gaan komen vroeg of laat.
Of denken jullie hier anders over ?
Ik wil graag off-road omdat naar mijn idee deze wagens wat sterker zijn en het bashen natuurlijk lekkere fun is..
Mijn oog is gevallen op de volgende modellen:
HPI savage flux (staat een mooie op mplaats)
Stampede
Grave Digger (vind ik de mooiste)
e-maxx (staat een mooie op mplaats)
Ik hoef niet perse een brushless motor vanwege de snelheid , 50 km/u is mij voorlopig snel zat.
De grave digger en e-maxx zijn tekoop met borstel motor t12.
Ik heb volgens mij gelezen dat de T12 motoren slecht zouden zijn...
Is het echt zo erg gesteld met die 12T motoren ?
In hoeverre gaat zo een brushed motor minder lang mee ?
Hoeveel meer onderhoud vergt een borstel motor?
Ik twijfel tussen 4WD en 2WD.
Mijn gevoel zegt dat een 2WD lekker drift in het zand en op verharde wat wel spectaculair oog natuurlijk....
Ik heb het idee dat bijv. een grave digger eerder om valt in de bochten als een e-maxx omdat de digger "hoger op zijn poten staat"
Heb ik hier gelijk in ?
Kan ik dit een beetje tegen gaan door de auto breder te maken?
Nou ik neig een beetje naar de Grave Digger XL-5 ....
Er staat trouwens een leuke e-maxx tekoop op mplaats voor een mooi prijsje:
? Traxxas e-maxx - Modelbouw | Radiografisch | Auto's - Marktplaats.nl
Ik heb deze man gebeld , meneer heeft auto mee laten nemen uit Amerika voor zijn zoon.
Zoon teveel verwend zegt hij , die had veel meer RC spul dus heeft maar 1x gereden. Mag weg voor 225 , dan krijg ik er 2 "flinke" batterijen bij en een ladertje. (geen snellader)
Ik had in de gaten dat meneer er niet zoveel verstand van had allemaal , net als ik.
Maar ik heb gelezen dat je een brushed motor "nat" moet laten inlopen a 3x accu in bakje water.
Dit zou de levensduur van de motoren zeer ten goede doen.
Ik twijfel of dit is gebeurd bij meneer (vergeten te vragen, maar denk niet dat hij het antwoord kan geven)
En dan liggen hier 2 T12 motoren in , die zoals eerder vermeld , niet zo goed te boek staan zoals ik heb gelezen...
Ik weet dus even niet meer waar ik wijs aan doe....
Grave Digger XL-5 met snellader en extra accu(s) zit ik tegen de 400-450 maar heb ik alles nieuw.(en is waterproof)
Meneer met e-maxx voor 225 , even snellader zit je snel op 300 en dan nog even afwachten wat voor batterijen er nou bij zitten (wist meneer niet)
Maar ja de e-maxx is wel een stuk duurdere auto nieuw en mag weg voor mooi prijsje maar met risico's (hoe er met de auto is omgegaan enz enz)
Wie o wie heeft advies