Messerschmitt me-163 Komet bouwverslag

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Mashi, 6 jun 2017.

  1. Mashi

    Mashi

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Hilversum
    Hallo allemaal,
    Ik ben zaterdag naar Spelle geweest. Daar heb ik allerlei mooie dingen gezien, maar veel kan niet op ons veld (MCH Huizen). De me-163 kan waarschijnlijk wel, maar ik ga niks kopen wat ik ook kan bouwen, dus heb ik besloten om er zelf een te maken.
    Ik ben van plan om `m van hout te bouwen, met ingedekte vleugels met schuimkern (van een flying wing).
    GOPR4021.JPG
    Ik ga vanmiddag beginnen met het indekken van deze vleugels, iemand nog tips?

    Nils
     
    Bart83 vindt dit leuk.
  2. Mashi

    Mashi

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Hilversum
    Vleugels zijn nu (bijna) voor de helft beplankt. Ik heb nu ook de romp naar formaat gemaakt. Ik ga geen precieze schaal gebruiken, ik vind het het belangrijkst dat het er uit ziet als een me-163. Ik ga verder met beplanken en misschien al met een deel van de romp starten
    GOPR4022.JPG

    Nils
     
    Bart83 vindt dit leuk.
  3. Mashi

    Mashi

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Hilversum
    Vandaag heb ik de vleugels helemaal beplankt en de rol- en hoogteroeren geplaatst.
    Maar nu komt de echte uitdaging; de romp... Heeft iemand daar een goed idee voor? Ik dacht zelf uit schuim de vorm maken en met hout versterken, maar misschien is er nog een betere manier.
    GOPR4023.JPG
     
  4. Mashi

    Mashi

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Hilversum
    Besloten om de romp van piepschuim te bouwen, daarvoor heb ik snel een hete draad snijder gemaakt:
    IMG_0888.JPG

    Malletjes van papier gemaakt en de romp in laagjes gesneden en geplakt: IMG_0887.JPG Schuren en dan op de een of andere manier verstevigen...
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Volgende keer de (koordegewijze) lijnnaden van de vleugelbeplanking zo ver mogelijk naar buiten leggen, daar zijn de krachten het kleinst. Nog beter, geen koordegewijze lijmnaden, beplanking in nerfrechting uit één lengte.
     
  6. Mashi

    Mashi

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Hilversum
    Tja helemaal niet bij stilgestaan, maar het zal niet zo'n probleem zijn aangezien ik de vleugel ook al had gebruik zonder beplanking of andere versterking en dat ging goed. Volgende keer inderdaad even nadenken:hammer:
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het zal helemaal liggen aan de snelheid, en aan hoe kort je je bochten trekt.
     
  8. Mashi

    Mashi

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Hilversum
    Romp geschuurd, best wel tevreden mee
    IMG_0889.JPG
    Nu de staart maken, ga ik van balsa doen
     
    eric_laermans vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina