Met een sisser afgelopen ?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Nick, 12 mei 2008.

  1. Nick

    Nick

    Lid geworden:
    18 apr 2005
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Winterswijk
    Hallo,

    Ik las in de De Gelderlander een artikel over een buitenlanding in Eibergen.
    Weet iemand of dit nog een naar vervolg heeft gehad, of dat er verder geen consequenties volgen ?
    Gelukkig geen brokken bij derden, maar is toch weer schrikken lijkt mij ?

    Grt
    Nick
     
  2. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Dat is lullig ja, zeker als de omwonenden die met hun naam dapper niet in de krant willen) er zo'n drama van maken. Goed dat de club op deze manier reageert, dat zal zeker schelen in het begrip van buurtbewoners. Ook fijn dat het geen dikke motorkist was.
    Denk dat de kinderen van die man vele malen meer risico lopen als ze op straat spelen, naar school lopen etc etc)
     
  3. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    inderdaad, geen motorkist maar toch volgens mij een 2 meter zwever die toch aardig naar beneden kan fluiten
     
  4. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    Die bewoner beweerd dat dit niet kan, tuurlijk het is een gevaarlijke situatie maar om nou meteen je twee dochters erbij te gaan halen??? Die bewoner rijd zeker ook geen auto meer sinds hij/zij ouder is geworden??
     
  5. JHvdK

    JHvdK

    Lid geworden:
    15 okt 2006
    Berichten:
    1.028
    Locatie:
    Haarlem
    En luchtballonnen ook maar gelijk verbieden:D

    Groeten, JH
     
  6. guus4

    guus4

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    263
    Locatie:
    apeldoorn

    en alle ander vliegtuigen autos fietsen brommers scooters motoren etc gewoon thuis blijven zitten en hopen dat je niet van de trap afvalt anders moeten we dat ook nog gaan verbieden
     
  7. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Geen schade aan het struikgewas??? :rolling: Het is ook echt onverantwoord om een fietspad zo dicht langs de struiken te plaatsen terwijl je weet dat er een vliegclub in de buurt zit. :?

    Kortom, er wordt weer van een muis een olifant gemaakt. Waarschijnlijk is die bewoner beroepsklager. :bye:
     
  8. Tjen il-Vec

    Tjen il-Vec

    Lid geworden:
    13 okt 2004
    Berichten:
    805
    Locatie:
    Ook ergens geloof ik

    Amen!

    (Retep waar blijf je?).... :D
     
  9. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    hij ziet er aardig o k uit geen schade
    zal wel niet zo hard zijn gegaan.
    maar ja we mogen niet ver buiten de bewoonde wereld een club beginnen.
    het moet dicht bij een industrie of woonwijk.
    die bewoner lijkt mij ook echt een type zijkert.
    en een sensatie beluste reporter.
     
  10. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    tegen ieder vliegveldje, woont er een kakker die er iedere keer in slaagd om de andere bewoners ook mee krijgt.


    zie : Bij Aero Model Diabolo was er in september nog geen vuiltje aan de lucht. De club hield een eerste bijeenkomst op de terreinen aan het Arisdonkstraatje en was zeker dat de leden er de komende twintig jaar hun hobby mochten uitoefenen. De buurt zag komst van de club echter minder zitten. Gemeenteraadslid Antoine Van Hulle (Open VLD) en 48andere buurtbewoners tekenden beroep aan tegen de beslissing van de gemeenteraad om de club een milieuvergunning te verlenen.


    zie ook : - Modelvliegclub Blue Birds uit Zomergem heeft een nieuwe vergunning op zak om zeker nog tot 2020 hun ding te doen in de Moerstraat. Toch zijn de grondpiloten er nog niet gerust in. Via enkele juridische achterpoortjes probeert een buur nog stokken in de wielen te steken. Maar op de opendeur van zaterdag 25 augustus zal van die problemen niets te merken zijn. Blue Bird zet de deuren open om de jeugd te laten kennismaken met het modelvliegen
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Die meneer is geschrokken en reageert heet van de naald en die reporter doet zijn werk. Artikel is gewoon neutraal geschreven. Voorzitter gaat praten, laat die man ook een keer vliegen, poppen van de meiden krijgen luchtdoop, probleem opgelost.
     
  12. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    een reporter doet altijd zijn werk, wel met SOMS zijn EIGEN woorden.
    luchtdoop voor de gebuur, mag volgende keer boven op de zwever zitten ? EN POPPEN VAN MEIDEN KRIJGEN.
     
  13. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Correctie: Soms = nagenoeg altijd.
    En dan op een zo knullig mogelijke, feitelijk onjuiste wijze. Zodat er uiteindelijk klinkklare onzin staat, waardoor deze fabeltjes, wilde verhalen en verdere tendentieuze uitspraken de mening van het grote publiek weer een stukje verder van de werkelijkheid af brengen.....
    Wat wij nodig hebben is een database met betrouwbare, onbevooroordeelde journalisten.
     
  14. Daarom heeft wildvliegen de toekomst: teveel sandaalklepperende azijnzijkende burgervaders, teveel regels en teveel milieugelul in dit land om nog leuk te kunnen vliegen bij een club.
     
  15. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Mee eens! Daarvoor hebben we ook zon leuk gedoogbeleid!

    Ps, ik zeg hier niet dat wildvliegen goed is of dat je moet gaan wildvliegen!
     
  16. Ik zeg ook niet dat wildvliegen de enige manier is, maar het één sluit het andere niet uit. Bij mijn club mag je bijvoorbeeld op zondag niet vliegen met een nitrokist na 5 uur (!!) Tsja, wat moet je dan? Juistum: wildvliegen!
     
  17. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nee gewoon niet zeiken en stoppen met die handel. Vijf uur is vijf uur.

    Het zijn juist dat soort aso opvattingen (ik doe lekker toch wel waar ik zin in heb en schijt aan de rest) onder sommige modelvliegers die de sport uiteindelijk de das om zullen doen.
    Gewoon accepteren dat ons land overvol is en dat daar consequenties bij horen. Of emigreren.
    Kans dat wij (die wel snappen dat je zoiets als modelvliegen moet reguleren) nog wat langer van onze sport kunnen genieten.

    Doei.
     
  18. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als alle 12000 modelvliegers in Nederland deze opvatting hadden dan was modelvliegen al lang verboden. Het lijkt me verstandig om eens bij je club te informeren waarom die regel er is. Mischien dat het je dan wel duidelijk zal worden. Als het een regel is die door de overheid (gemeente of provincie) is opgelegd dan zou de oorzaak wel eens kunnen liggen bij die wildvliegers die zich al helemaal nergens om bekommeren. Dat soort wildvliegers bezorgen de club dan een slechte naam terwijl zij zich nu net aan alle regels houden.........................
     
  19. peterzwolle

    peterzwolle

    Lid geworden:
    14 nov 2006
    Berichten:
    150
    Locatie:
    ZWOLLE
    re.

    helaas kan dit gebeuren ,maar het word zoals gewoonlijk weer eens zwaar overdreven , kijk eens hier in zwolle daar word een voetbalstadion gebouwd voor de kansloze club fc zwolle , maar dit even buiten beschouwing gelaten , stadion kost miljoenen en er komt ,hoe dom ook , een dancing onder ,een aantal straten in de buurt van het stadion hebben al een brief ontvangen van de gemeente , DAT DE MENSEN OP DE VRIJDAG EN ZATERDAGAVOND EN MET WEDSTRIJDEN HUN AUTO ZOVEEL MOGELIJK NIET AAN DE WEG MOESTEN PARKEREN ,EN DE SPIEGELS MOESTEN INKLAPPEN , DIT I.V.M VANDALISME ....... en dit word wel gepikt ,ik kan wel 1000 voorbeelden noemen waarin eigendomen van mensen vernield worden ,door al dan niet bezopen jeugd , kijk eens wat er zaterdag gebeurt is in zandvoort ,lees het bericht maar eens op Het Vrije Volk ..dit mag schijnbaar allemaal wel in ons prachtige landje ...maar o wee als er een zweefvleigtuig eens door wat voor reden dan ook neerstort ,dan is het hek van de dam ,,flikker toch snel even een eind op , als ik na een dag werken heel even wil onspannen op een stil , groot en verlaten industrie terrein een half uurtje wil vliegen ,DAN DOE IK DAT . niemand heeft last of hinder van mij .. maar o wat ben ik blij dat mijn partner en ik na 47 jaar rondgelopen te hebben in dit burgerlijk bekrompen landje waar je binnekort nog toestemming moet vragen om te mogen schijten en waar bevolking zich alleen maar druk maakt om de BBQ en hun kratje bier en opgewonden raakt van een huisje in een achterlijke finexwijk ,,we binnekort eindelijk vertrekken uit dit verloren land ,,waar achterlijke debielen rondlopen die zich zooooooo druk maken om een neergestort zweefvliegtuig ....salut .........
     
  20. Waarom zou ik als wildvlieger de club een slechte naam bezorgen?!? - Als ik aan wildvliegen doe, doe ik dat ZEKER NIET op het veld van de club, zelfs niet in de buurt van de club. Laat dat duidelijk zijn.

    Maarja, zoals je in dat artikel ziet: mensen grijpen alles aan om andere mensen hun lol te verzuren, zoals deze crash, die IMHO weinig te maken heeft met een crash...maarja, ze grijpen alles aan wat ze kunnen aangrijpen....het enige dat ervoor nodig is is een zure journalist van een plaatselijke sufferd en een anonieme klaagvader, en dan wachten totdat er ooit een vliegtuig buiten het clubveld neerkomt. Da's elke dag raak dus. Kunnen ze weer een mooi zeikartikeltje maken, zodat ze daarmee kunnen wapperen op het moment dat ze de club willen verbieden.

    En nee, 5 uur ga ik echt niet stoppen, meestal begin ik dan pas! Maar dan wel buiten de club. Als ze dan een probleem hebben kunnen ze dan maar bij één persoon terecht met hun klachten: bij mij dus.

    En ja: als IEDEREEN dat zou doen zou het hek van de dam zijn. Maar gelukkig is niet iedereen iedereen. Snappie?
     

Deel Deze Pagina