Metal Earth USS Arizona

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door erikborgers, 1 jul 2018.

  1. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat was dan mijn bouwverslag. Nu verder met de Richelieu, een moeizaam verlopend traject (zie bouwverslag) en vandaag kocht ik ook een loc als bouwpakket, daar wil ik ook aan gaan beginnen (1/35 br 52 van trumpeter)
     
  2. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Eindhoven
    De BR52 van Trumpeter(1/35) heb ik ook gebouwd, een mooie machine.

    P8090067.JPG P8090068.JPG

    Groeten,
    Willie
     
    erikborgers, spike77 en ron van sommeren vinden dit leuk.
  3. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Geweldig! Die ja. Ik heb nu alleen de doos en PE. Binnenkort start ik een bouwverslag!
     
  4. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Op de dag van de NVM beurs ga ik er aan bouwen. Ik neem aan dat je de beurs niet gaat missen! Leuk elkaar te zien
     
  5. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Eindhoven
    Nee, helaas, dan ben ik er niet. maar ga zondag wel naar Mol in België. KMK Scaleworld 2018, een "bouwpakketten" beurs. Heb trouwens bij de BR 52 de windleiplaten niet gemonteerd, ik vond hem zo mooier. Onderstaande foto(gevonden op het net) met een vierling Flak, Lijkt mij niet zo gezond voor de Flak bemanning. Constant in de rook van de schoorsteen. Ben benieuwd waar ze de munitie bewaren....................

    [​IMG]
    Groeten,
    Willie
     
  6. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ja, er zijn heel wat uitvoeringen! Lijkt me ook sterk, dan stond die flak op een wagon.
     
  7. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Gebouwde bouwpakketten?
     
  8. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja, maar ook bouwdozen te koop. Ook diverse "plastic" clubs aanwezig. Ga er kijken of ik iets moois kan kopen tegen gereduceerde prijzen.

    Groeten,
    Willie
     
  9. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik moet dan vooral niet met je meegaan, want als ik iets koop bouw ik straks aan 3 dingen parallel! Richelieu, br 52 en ...
     
  10. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja, mijn zolder is ook net een modelbouwwinkel....................................
     
  11. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Eindhoven
    Erik,


    Ik heb ook een twintigtal Poolse kartonnen bouwplaten van schepen. Een er van is de Yamato. Ik heb de bouwbeschrijving er van bestudeerd, en in het spantenraam is ruimte gemaakt voor 4 elektromotoren om de schroeven te kunnen aandrijven. Maar mij lijkt het sterk dat men met een kartonnen schip gaat varen. Maar kan natuurlijk ook laten draaien gewoon voor de show.

    Mijn favoriete "bouwplaat" is die van de Szent Istvan van de KüK. Vooral bekend van het gefilmde kapseizen tijdens de 1e WO. Vond dit altijd al raar, Een Oostenrijks slagschip, terwijl nu Oostenrijk helemaal geen verbinding meer heeft met de zee.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten,
    Willie
     
  12. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wat een prachtig schip. Ik wil de Fuso nog bouwen op 1:200 of misschien zelfs helemaal scratch op 1:100 of 1:144 oid. Maar dat is ver weg dromen.
     
  13. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Het is uit de tijd van de door mij op 1:100 gebouwde Grosser Kurfurst en lijkt er dus wel wat op. Dat was een fantatische klus die me 7 jaar kostte. Van 1981 tot 1988. Tegelijk studeerde ik. Mijnvolgende 1:100, de Scharnhorst bouwde ik in 1 jaar! En toen kwamen de kinderen en de carriere .... en nu heb ik weer tijd :)

    Overigens erg leuk om in het gratis computer spel World of Warships met deze schepen te varen en zeeslagen mee te maken. Ken je het? Ik heb daar al een hele vloot. Ook de Fuso en Kurfurst (zusterschip), maar voor de Bismarck en Richelieu moet ik nog heel veel potjes spelen of veel geld betalen. Helaas dat computerspelen wel ten koste van modelbouw tijd maar het is zo leuk :)
     
  14. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ai ai ai: zie ik nu pas dat er nog een stom lipje niet is omgebogen boven het roer . Nou ... dat is nu OK hoor ;-)
     
  15. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb het spel gedownload, maar nog niet gespeeld. Ben zelf weer begonnen met de bouw van mijn Prinz Eugen(1:100)op te pakken, zolder is niet meer zo warm, en het "bouwseizoen" staat weer voor de deur. Heb al jouw projecten tot nu toe gevolgd. mooi werk, stuk voor stuk!

    Groeten,
    Willie
     
  16. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    De prinz eugen zit ook in het spel . De schepen zijn geweldig mooi gemaakt, zoals je zult zien. Als je vragen hebt over het spel, stel ze!
     
  17. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Er is ook een (doods) world of warships forum op Modelbouwforum.nl. Ik heb er net maar iets gepost
     
  18. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    upload_2018-9-9_22-39-42.png

    De Arizona in World of Warships. Daar moet je wel wat EU voor over hebben, je kunt hem niet met potjes winnen wel het zusterschip, de sterk gelijkende New Mexico).

    http://wiki.wargaming.net/en/Ship:Arizona
     
  19. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.213
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als je mijn geworstel ziet bij de Richelieu, heb je vast nog tips. Ik wil persé een romp zonder verticale lijnen. Eigenlijk het hele schip modden. Zie mijn verslag. Hoe kreeg jij die patrijspoorten (open?) voor elkaar. Of is het gezichtsbedrog.
     
  20. Wimo

    Wimo

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Eindhoven,Holland
    Sorry Erik moet ik je teleurstellen. Ik heb nog geen enkele van mijn bouwplaten gemaakt. Ik heb ze enkel gekocht omdat ik ze eens volledig van hout wilde bouwen, maar dan 1:100. Vooral de spanten zijn voor mij belangrijk.

    Groeten,
    Willie
     
    TIMBERWOLF vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina