Knakpulsen hebben inderdaad uitsluitend met metaal-op-metaal kontakten te maken. Het filter, dat in de link wordt opgegeven helpt hiertegen dus niet.
Ik vraag me trouwens af, wat voor nut je wel hebt van zo'n filter. Uiteraard kun je wel stellen, dat als het niet baat ook niet schaadt, maar dat je opeens 10 keer zo veel bereik krijgt is natuurlijk weinig waarschijnlijk. De fabrikanten van snelheidsregelaars zijn dan namelijk niet goed bij de les gebleven en dat wil er bij mij niet in.
Als er via het servosnoer te veel rommel binnenkomt vanaf de motor-regelaar-combinatie heb je gewoon een slecht ontworpen regelaar. Zo'n regelaar moet een Rx-filter hebben, dat voldoende hf-rommel wegfiltert. Hiervoor zijn slechts relatief weinig maatregelen nodig en ik neem dan ook aan, dat zo'n beetje elke regelaar dat wel heeft. In uitzonderlijke gevallen kan een ferrietkern om het servosnoer nog wat verbetering leveren, maar als er meer maatregelen nodig zijn, moet je je gaan afvragen waar je mee bezig bent.
Bij erg heftige motoren gebruik je natuurlijk een regelaar, die voorzien is van een opto-coupler. Er kan dan helemaal niets via het servosnoer binnenkomen. Ook blijft je ontvangervoeding dan bij elke motorbelasting stabiel omdat je een ontvangeraccu gebruikt.