Mig3

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door hilbren, 14 feb 2003.

  1. hilbren

    hilbren Guest

    Op dit moment ben ik bezig om een mig3 te bouwen.
    Het ontwerp heb ik gebaseerd op een aantal tekeningen die ik op internet heb gevonden, vervolgens heb ik daar (met autocad) een 1:1 tekening van gemaakt. mig3.dwg



    Ik heb tijdens het bouwen al vast wat screenshots van de romp genmaakt:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    beetje schuren

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    plaatjes zijn "klikbaar"

    suggesties zijn welkom
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Screenshots? Schuren? 8O
    6 rode kruisjes en evenzovele keren een 404 bij aanklikken. :cry:
    Even oplossen zou ik zo zeggen.... :idea:
     
  3. hilbren

    hilbren Guest

    ik weet het hccnet ligt weer plat ik zal effe kijken of ik ze ergens anders kan hosten (lokatie die iets meer te vertrouwen is)

    [edit]zo nu doet ie het weer[/edit]
     
  4. hilbren

    hilbren Guest

    [​IMG] [​IMG]

    nog even twee foto's

    nu alleen nog de vleugels :roll:
     
  5. mike

    mike Guest

    ziet er al aardig strak uit! ga je de buitenkant verstevigen met glasvezel?
    en hoe doe je dat met de vleugels? roofmate is stevig maar helaas ook redelijk zwaar als je het massief gaat gebruiken

    success!

    Mike
     
  6. hilbren

    hilbren Guest

    ik wil dat bruine papier in combinatie met half houtlijm/water gaan toepassen op de romp en de vleugel

    is wit schuim bespannen met bruin papier (zonder dwarsliggers of dergelijke) steviger als roofmate (met dezelfde dikte/vorm) zonder bespanning ??
     
  7. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Almere
    Wit piep met papier is erg stijf. Bij gelijk gewicht dan steviger dan roofmate.
    Wit piep/papier is echter minder deuk bestendig dan roofmate. Er zit bij stoten snel een gat in het papier.
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Piepschuim met een laagje roofmate tegen het indeuken?
     
  9. mike

    mike Guest

    ik begrijp dat je er een electromotortje in zet ? misschien kun je dan best de buitenkant van de roofmate insmeren met een laagje hars? als je de vleugel ook zo maakt, dan is ie niet makkelijk kapot te krijgen en heb je een behoorlijk stevig vleugeltje volgens mij (en ook niet te zwaar)

    ~ Mike
     
  10. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    probeer eens organza, das lichter dan papier, en steviger (slag- en trekvaster) ook. Water based PU er over en klaar is keer. (epoxy hars
    zou ook kunnen)

    Heb het zelf ook geprobeerd na een tip van Harold hier, het is eigenlijk superlichte glasmat voor de prijs van slechts 2E50 per meter....(en in diverse kleuren.) Water en papier is hierbij vergeleken maar een geklieder (ben er inmiddels vanaf gestapt)

    Meeste stoffenwinkels hebben het wel, in ieder geval IKEA.
     
  11. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Almere
    Heb laatst organza met parketlak van glitza (PU op waterbasis) geprobeerd. Gaat ook goed.

    In stoffenzaak ook "vlies" gevonden van 35g/m2. Ga ik ook eens wat mee proberen.
     
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    PU wel binnen 24 uur schuren, is het niet? Anders is het keihard.
     
  13. hilbren

    hilbren Guest

    vanmiddag ben ik bezig geweest met het snijden van een vleugel.... maar het wil absoluut niet lukken :(

    ik heb een plaat roofmate gekocht maar dat spul is bijna niet goed te snijden (mij lukt het in iedergeval niet) ik probeer wel even of ik aleen de grove vorm er uit kan snijden dan doe ik de rest wel met de schuurmachine, maar dat doe ik morgen wel

    (ik ben nu echt in een pest humeur na vijf verpeste vleugels met de bijbehorende snijdraden)
     
  14. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    hmm jammer,

    Wat gaat er mis ? (ik heb toch goede resultaten met roofmate snijden)
     
  15. mike

    mike Guest

    die draad moet echt superheet zijn ... je krijgt zeker van die snij-ribbels/golfjes over de breedte van de vleugel? aangezien je 1meter moet snijden, is het aan te raden om met 2 personen, elk aan een kant, met zagende beweging de boel te snijden (mocht je dat nog niet geprobeerd hebben)... in je eentje lijkt het me zowieso lastig met zo'n breedte... watvoor dikte draad gebruik je nu trouwens?

    ~mike
     
  16. hilbren

    hilbren Guest

    ik had dus in eerste instantie dat stalen draad gebruikt uit zo'n waslijn; is heel sterk enzo maar het verbrand op een gegeven moment (wordt zwart en steeds dunner totdat het breekt) later heb ik heel dun "nikelchromed wire" gebruikt, maar dat bleef de hele tijd hangen in m'n mal.

    De volgende keer maak ik een metalen mal en ik probeer wat dikker (sterker) draad te krijgen
     
  17. hilbren

    hilbren Guest

    Ik heb de vleugel klaar nu alleen nog de rolroeren en de eerste test vluchten kunnen beginnen, als het allemaal werkt dan werk ik hem helemaal af :)

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina